НОВОВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 червня 2011 року справа № 2-а///11
Нововолинський міський суд Волинської області в складі судді Ференс-Піжук О.Р., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Нововолинську про зобов’язання провести перерахунок та виплату пенсії за віком,
встановив:
17 травня 2011 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України в м. Нововолинську Волинської області про зобов’язання відповідача провести перерахунок пенсії відповідно до вимог ст.ст.40, 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що продовжувє працювати після призначення пенсії по віку і має право на проведення йому перерахунку. 27 січня 2011 року він звертався до Управління Пенсійного Фонду України в м. Нововолинську з заявою про перерахунок пенсії відповідно до вимог ст.ст.40, 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та п/п 3 п.11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян».
Відповідач перерахунок його пенсії провів, використовуючи показник середньої заробітної плати за 2007 рік, що зменшило його середній заробіток. При проведенні перерахунку, всупереч п/п 3 п.11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», не було застосовано показника середньої заробітної плати за попередній 2010 рік. Таким чином його пенсія після перерахунку була занижена, тому позивач звернувся із відповідною заявою до відповідача, однак Управління Пенсійного Фонду України в м. Нововолинську йому відмовило у перерахунку пенсії із застосуванням показника середньої заробітної плати за 2010 рік, про що повідомило листом від 13 травня 2011 року.
Просить зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в місті Нововолинську Волинської області провести їй перерахунок та виплату пенсії відповідно до ст.ст.40, 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та п.п. 3 п.11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»з 01 березня 2011 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення і перерахунку пенсії за попередній 2010 рік.
До початку судового розгляду позивач ОСОБА_1 подав до суду письмову заяву, в якій просить суд проводити розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує повністю, просить їх задовольнити.
Відповідач до початку судового розгляду справи подав до суду заперечення проти позову та письмову заяву в якій позовні вимоги не визнає в повному обсязі. Просить суд в задоволенні позову відмовити та проводити розгляд справи за відсутності представника відповідача.
Відповідно до ч. 3 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд здійснюється в порядку письмового провадження.
Оскільки від всіх осіб, які беруть участь у справі, надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності, суд вважає за необхідне проводити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Із заперечень відповідача вбачається, що перерахунок пенсії позивачу проведено відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року та листа Міністерства праці та соціальної політки України і Пенсійного Фонду України від 11.03.2009 року. В задоволенні позову просить відмовити.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що позов слід задовольнити.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є пенсіонером та продовжує працювати. Управління Пенсійного Фонду України в м.Нововолинську здійснило перерахунок його пенсії, використовуючи показник середньої заробітної плати за 2007 рік, що зменшувало його середній заробіток. При проведенні перерахунку не було застосовано показник середньої заробітної плати за попередній 2010 рік, хоч такий перерахунок обумовлений в п/п 3 п.11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян».
Відповідно до п.4 ст.42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»у разі, якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням не менше ніж 24 місяці страхового стажу після призначення пенсії із заробітної плати за періоди страхового стажу із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.
Законом України від 28.12.2007 року № 107-УІ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»було внесено зміни в ст.ст.40 і 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Однак рішенням Конституційного Суду від 22.05.2008 року (№ 1-28/08) зміни, внесені в закон в частині перерахунку пенсій визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними). Крім того, Конституційний суд прийшов до висновку, що внесення до деяких законодавчих актів змін та доповнень, зупинення їх дії призвело до фактичного скасування чи звуження змісту і обсягу існуючих прав і свобод людини та громадянина.
Відповідно до ст.ст.21, 22 Конституції України передбачено, що права та свободи людини є невідчужуваними та непорушними, а при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод.
У п.17 рішення Європейського суду з прав людини від 06 вересня 2007 року по справі «Сікорська проти України»зазначено, що асигнування не виплати державою боргів може спричинити деяку затримку у виконанні рішень за рахунок бюджету Уряду, проте брак коштів у держави не виправдовує невиконання рішення, винесеного проти неї, чим порушено п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Отже, перерахунок пенсії повинен проводитись із заробітної плати за період страхового стажу із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.
Посилання відповідача на те, що після визнання положень ст.42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»неконституційними рішення щодо відновлення дії зазначеної норми в попередній редакції не приймались, суд відкидає, оскільки відповідно до ст.152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом України рішення про їх неконституційність. Отже, з цього часу діють норми закону в попередній редакції. Не може бути підставою для перерахунку пенсії із застосуванням показника заробітної плати за 2007 рік лист Міністерства праці та соціальної політики України і Пенсійного фонду України від 11.03.2009 року.
Керуючись ст.ст.21, 22, 152 Конституції України, ст.ст.40, 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», ст.ст.9, 69-71, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
постановив:
Адміністративний позов задовольнити.
Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в місті Нововолинську Волинської області провести перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст.ст.40, 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та п.п. 3 п.11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», з 01 лютого 2011 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення і перерахунку пенсії за попередній 2010 рік, з урахуванням виплачених сум.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Нововолинський міський суд Волинської області шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.Р. Ференс-Піжук
?? скажіть а чому ні слова немає у постанові, що я шахтарь та про ЗУ "про престиж шахтарської пенсії" ?
чи можливо воно ролі неграє?
в позивній заяві вище вказане було написано:(
хм. можливо якщо суд знавби, що позивач шахарь працюючий то рішення апеляційного булоб на мою корисьт!