koks писал(а):
Уважаемые! Меня интересует такой вопрос. Мин. пенсия сейчас составляет 706 грн. Положена, как ЛПА 2 кат. доп. пенсия. Обязан ли ПФ выплачивать доп. пенсию за вред здоровью к мин. в полном объеме? Указали в письме, что основная пенсия порядка 533 грн. Спасибо!
Положено по Закону 30% от 706 грн(210,18 грн):
Згідно ст.49 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3 і 4, встановлюються у вигляді державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Відповідно до ст.51 зазначеного Закону особам, віднесеним до категорії 2, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірі 30 процентів мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до вимог ст. 28 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, у жінок-20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.
Іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, не має. Тому, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму.
Відповідно до ч.3 ст. 67 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсій, визначений відповідно до ст.54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.
Отже, перерахунок додаткової пенсії повинен здійснюватись з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.
Відповідно до ст.22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Тобто, у даному випадку внаслідок збільшення прожиткового мінімуму підвищується розмір додаткової пенсії у розмірі, що дорівнює новому прожитковому мінімуму, і тому дії пенсійного органу не були законні відносно перерахування та виплати додаткової пенсії ОСОБА_1 За конституційними нормами, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, при визначенні розміру пенсії позивачеві застосуванню підлягає ч.1 ст.50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а не постанови Кабінету Міністрів України, які істотно звужують обсяг встановлених законом прав громадянина.
З огляду на вищевикладене, розмір додаткової пенсії позивачу повинен бути встановлений у відповідності з положеннями ст.50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», виходячи із розміру мінімальної пенсії за віком-прожиткового рівня для громадян, що втратили працездатність.
Позовні вимоги підтверджуються, крім пояснень позивача, письмовими доказами, наданими позивачем по справі при подачі позову до суду.
Таким чином, вимоги, що стосуються додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, є правомірні, співвідносяться з вищевказаними нормативними актами, дослідженими доказами, суд не погоджується з письмовими запереченнями відповідача-пенсійного органу, його дії вважає неправомірними, і виходить з того, що ОСОБА_1 в разі збільшення розміру прожиткового мінімуму перерахунок його додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, повинен проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком. Оскільки додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, виплачуються за рахунок коштів державного бюджету пенсійним органом, то не має підстав зобов’язувати виплатити суми по вказаній додатковій пенсії з Державного казначейства України, а така виплата повинна бути проведена безпосередньо пенсійним органом після перерахунку додаткової пенсії.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/10431023