Список форумов Проблеми чорнобильців Пенсії та судові справи чорнобильців Конституционный суд Украины о чернобыльцах.

Конституционный суд Украины о чернобыльцах.

Пенсії за Законом № 796-XII Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Radcha активист

Сообщения: 1349
Откуда: Україна
dog-fox писал(а):
Radcha писал(а):
Мова про норму 6-8-10 наче, адже постанова 1210 похерила саме це і рішення судів по цій нормі. По ідеї судився- не судився повинні нарахувати і виплатити з 2011 року згідно закону. До сих пір мінімум 6-8-10(10614/14152/17690) більшість ліквідаторів на отримують .

Норму 6-8-10 похерила не постанова 1210, а ЗАКОН УКРАЇНИ Про Державний бюджет України на 2008 рік... :yes:
И вообще решение написано как-то странно, по принципу - "Вот!!! все, что я о тебе думаю!!!"
Здается мне, что мы стали инструментом в разборках между Конституционным Судом Украины и Президентом , после того, как последний взял за гениталии некоторых судей КСУ.

:unknown:

Точно так я і сказав в розмові з сотоваришами :yes: - суд в піку владі прийняв це рішення.
До 2011 року 6-8-10 отримували по рішеннях суду. 1210 поставила в цьому крапку.

Эфиоп Аватара пользователя
активист

Сообщения: 615
Рада має ухвалити закон про мінімальні пенсії для чорнобильців з інвалідністю — суддя КСУ
https://www.ukrinform.ua/rubric-society ... a-ksu.html

«…Головатий пояснив, що КСУ також зобов’язав Верховну Раду впродовж трьох місяців урегулювати питання на рівні закону й визначити рівень соцзабезпечення цієї категорії осіб не нижчим за той (?!), що існував до 2015 року.»

А тепер дивимось,який розмір пенсії був у 2015 році...

Мінімальний та максимальний розмір пенсії за віком у 2015 році
https://web.znu.edu.ua/cms/news_details ... si#:~:text.

Мінімальний розмір пенсії 949 грн.
Максимальний розмір пенсії* 9490 грн.(10 ПМ) :mda:
Зачем смотреть вперёд, когда весь опыт сзади?...

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
Водночас, за його даними, рішенням КСУ встановлено, що якщо народні депутати не ухвалять відповідного закону, чинною буде норма, яка діяла до 2015 року і яка визначає мінімальні пенсії на рівні: для І групи інвалідності — 10 мінімальних пенсій за віком, ІІ групи - 8 мінімальних пенсій за віком, ІІІ групи - 6 мінімальних пенсій за віком, дітям-інвалідам - 3 мінімальні пенсії за віком.

Крім того, суддя зазначив, що громадяни, які належать до категорії осіб з інвалідністю внаслідок аварії на ЧАЕС, мають право звертатися до судів для відшкодування шкоди, завданої їм за час дії неконституційної норми щодо визначення урядом розмірів їхніх пенсій.

Берем во внимание только цифры минималок, а не его их сумму и год. В законе нет суммы и года минималки.
И что же тогда получается? Пишем в УПФУ письмо с просьбой пересчитать пенсию на основании решения суда (имеется в виду того по 6-8-10), они отказываются, мы опять подаем в суд? В суд на то, чтобы ПФУ выполнил старое решение суда? Абсурд какой-то.... :unknown:
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
А почему все решили, что оставят 6-8-10???
:unknown:

Могут ввести, с некоторыми изменениями, прямо в Статью 54, Закона №796 вот эту часть
ТЕКСТ
2. Заробітна плата для обчислення пенсій враховується за будь-які 12 місяців підряд такої роботи.

3. У разі коли особа пропрацювала у зоні відчуження:

1) з дня аварії не менш як 12 місяців підряд, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи в зазначеній зоні;

2) на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС не менш як 12 місяців у період з 26 квітня 1986 р. до 1 серпня 1987 р., за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи в зоні відчуження. Якщо така особа виводилася із зони Чорнобильської АЕС за медичними показниками у зв’язку з переопроміненням, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС;

3) менш як 12 місяців підряд, пенсія обчислюється виходячи із заробітної плати за повні календарні місяці підряд у зоні відчуження;

4) менше календарного місяця у 1986-1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження. У такому разі заробітна плата за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а одержана сума множиться на 25,4. Якщо дні роботи припали на вихідні і святкові дні, розрахунок заробітної плати проводиться у такому ж порядку, як і за роботу у робочі дні, а доплата за вихідні і святкові дні, нарахована за фактично відпрацьований час, з урахуванням установленої кратності додається до суми обчисленої заробітної плати;

5) менше місяця та захворіла на променеву хворобу, пенсія обчислюється згідно із статтею 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

4. Якщо робота проводилася вахтовим методом, визначення тривалості роботи у зоні відчуження і заробітної плати для обчислення пенсії здійснюється виходячи з того, що одна повна вахта (не менш як 14 робочих днів підряд) вважається повним місяцем.

5. У разі коли кількість відпрацьованих днів у неповному календарному місяці роботи більш як 25,4, пенсія обчислюється виходячи із заробітної плати за фактично відпрацьований час.

6. В усіх випадках премія, передбачена підпунктом 3 пункту 1 постанови Ради Міністрів УРСР, Укрпрофради від 10 червня 1986 р. № 207-7 (не більш як 400 карбованців на місяць), що була визначена умовами оплати праці для осіб, які безпосередньо брали участь у роботах, пов’язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи і запобіганням забрудненню навколишнього природного середовища, після проведеного розрахунку додається до суми обчисленого заробітку.

7. Пенсії призваних на військові збори військовозобов’язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4, I - 3). При цьому в усіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.

8. В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу в зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3 тис. карбованців.

9. Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, для осіб з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і пенсії у зв’язку з втратою годувальника з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС визначаються за формулою

П = Зс х Кзс х (Кв/100%)

де П - розмір пенсії;

Зс - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2006 рік, що застосовується для обчислення пенсії відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування";

Кзс - середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії;

Кв - розмір відшкодування фактичних збитків (у відсотках).

Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс), визначається за формулою

Кзс = Ск/К;

де Ск - сума коефіцієнтів заробітної плати (Кз1 + Кз2 + Кз3 + + ... + Кзn) за кожний місяць роботи в зоні відчуження у 1986-1990 роках;

К - кількість місяців, за які розраховано коефіцієнти заробітної плати.

Коефіцієнт заробітної плати (Кз1, Кз2, Кз3, ..., Кзn) за кожний місяць роботи в зоні відчуження, який враховується під час обчислення пенсії, визначається за формулою

Кз = Зв/Зсм;

де Кз - коефіцієнт заробітної плати;

Зв - сума заробітної плати за роботу в зоні відчуження за місяць, за який розраховується коефіцієнт заробітної плати,за період 1986-1990 років;

Зсм - показник середньомісячної заробітної плати робітників та службовців, зайнятих у галузях національної економіки, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1783 "Про заходи щодо поліпшення пенсійного забезпечення громадян" (Офіційний вісник України, 2003 р., № 47, ст. 2431), за місяць, за який розраховується коефіцієнт заробітної плати, за період 1986-1990 років.

Розмір відшкодування фактичних збитків (Кв) визначається:

для пенсій по інвалідності - як відсоток втрати працездатності, визначений органами медико-соціальної експертизи;

для пенсій по втраті годувальника - як співвідношення кількості непрацездатних членів сім’ї до кількості таких членів сім’ї з урахуванням потерпілого (у відсотках)

Кв = Ку/(Ку+1) х 100%;

де Ку - кількість непрацездатних членів сім’ї.

Під час визначення коефіцієнта заробітної плати у випадках, передбачених цим пунктом, середня заробітна плата за рік у відповідному періоді вважається середньомісячною платою робітників та службовців, зайнятих у галузях національної економіки, відповідного року.

9-1. За бажанням військовослужбовців, зокрема військовозобов’язаних, призваних на військові збори, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження військової служби (військових зборів) і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, за формулою:

П = Зс х Кзс х (Кв/100%)

де П - розмір пенсії;

Зс - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначається як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки;

Кзс - середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії;

Кв - розмір відшкодування фактичних збитків (у відсотках).

Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс), визначається за формулою:

Кзс = (Зп(мiн) х 5) / Зс;

де Зп(мін) - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року;

Зс1 - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року.

Розмір відшкодування фактичних збитків (Кв) визначається як відсоток втрати працездатності, визначений органами медико-соціальної експертизи.

У разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

10. Призначення пенсії із заробітної плати, одержаної за роботу за межами зони відчуження, провадиться на загальних підставах відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".

11. Мінімальний розмір пенсії становить:

1) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї:

осіб з інвалідністю I групи - 180 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

осіб з інвалідністю II групи - 160 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

осіб з інвалідністю III групи - 145 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

2) для інших осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

осіб з інвалідністю I групи - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 150 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.;

осіб з інвалідністю II групи - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 125 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.;

осіб з інвалідністю III групи - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 110 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.;

3) для дітей з інвалідністю - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

4) для непрацездатних членів сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні:

на одного непрацездатного члена сім’ї - 50 відсотків пенсії по інвалідності померлого годувальника;

на двох і більше непрацездатних членів сім’ї - 100 відсотків пенсії по інвалідності померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частинами.

12. У разі коли розмір пенсійної виплати (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає в осіб з інвалідністю - учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, I групи - 285 відсотків, II групи - 255 відсотків, III групи - 225 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, виплачується щомісячна державна адресна допомога до пенсії у сумі, що не вистачає до зазначених розмірів.

У разі зміни прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, проводиться перерахунок зазначеної допомоги виходячи з розміру встановленого прожиткового мінімуму.

13. Щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" виплачується у таких розмірах:


1) особам, що належать до категорії 1:

з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС:

особам з інвалідністю I групи - 474,5 гривні;

особам з інвалідністю II групи - 379,6 гривні;

особам з інвалідністю III групи - 284,7 гривні;

для інших осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

особам з інвалідністю I групи - 341,64 гривні;

особам з інвалідністю II групи - 227,76 гривні;

особам з інвалідністю III групи - 170,82 гривні;


2) особам, що належать до категорій 2-4:

особам, що належать до категорії 2, - 170,82 гривні;

особам, що належать до категорії 3, - 113,88 гривні;

особам, що належать до категорії 4, - 56,94 гривні;


3) дітям з інвалідністю, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу - 170,82 гривні.


14. Щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи призначається на кожного непрацездатного члена сім’ї, який був на його утриманні, у розмірі 113,88 гривні.


15. Підвищення пенсій непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, передбачене статтею 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", здійснюється в таких розмірах:

тим, що проживають у зоні безумовного (обов’язкового) відселення, - 13,2 гривні;

тим, що проживають у зоні гарантованого добровільного відселення, - 10,5 гривні;

тим, що проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, - 5,2 гривні.

постановления №1210 ( из "Порядока начисления пенсий лицам, пострадавшим вследствие Чернобыльской катастрофы") и ...
"Овцы целы и волки сыты" (с).
:yes:
Moderator

Radcha активист

Сообщения: 1349
Откуда: Україна
КС все-таки рекомендує законодавцю в 3 місячний термін відібрати в КМУ можливість в ручному режимі трактувати ст.54 закону 796. Також відмінити постанову 1210 , вернутися до редакції закону на 2011й рік. А там тоді була норма 6-8-10, бо суди виносили рішення на користь чорнобильців. Як себе поведуть законодавці взнаємо, чекати недовго


dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
Из видео:
КС своим решение указал на неконституционность некоторых статей Закона № 796 в части применения их "...в порядке и размерах, установленных Кабинетом Министров Украины, исходя из имеющихся финансовых ресурсов государственного и местного бюджетов."
Но оказывается подобная формулировка есть еще в Статья 26 Бюджетного Кодекса, которую КС не отменял.

КОДЕКС
26. {Окреме положення пункту 26 розділу VI у частині, яка передбачає, що норми і положення статті 81 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ зі змінами застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 6-р/2020 від 26.03.2020} {Окреме положення пункту 26 розділу VI у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту“ застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 3-р/2020 від 27.02.2020} Установити, що норми і положення статей 20, 21, 22, 23, 30, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178);...

...застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Хорошо подстраховались :злой:
Moderator

Эфиоп Аватара пользователя
активист

Сообщения: 615
29 квітня. УНН. Верховна Рада на засіданні у четвер ухвалила в першому читанні законопроект № 4555 про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб. Рішення підтримали 340 народних депутатів, передає кореспондент УНН

https://www.unn.com.ua/uk/news/1927065- ... katastrofi
Зачем смотреть вперёд, когда весь опыт сзади?...

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Эфиоп писал(а):
29 квітня. УНН. Верховна Рада на засіданні у четвер ухвалила в першому читанні законопроект № 4555 про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб. Рішення підтримали 340 народних депутатів, передає кореспондент УНН

https://www.unn.com.ua/uk/news/1927065- ... katastrofi

С 2022 года можем одновременно(без выбора) получить несколько пенсий и компенсаций ,предусмотренных разными законами: :shok:

Было:
Стаття 60. Право вибору пільг та компенсацій особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, які мають одночасно право на інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України, надаються за їх вибором пільги та компенсації відповідно до одного із законів України.


Согласно законопроекту № 4555 стало:
Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватись й інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України.
:lol:
Пояснення змін: Рішення Конституційного Суду № 6-р/2018 від 17.07.2018
:boast:
В то же время,КСУ 07.04.2021 решил такое (https://ccu.gov.ua/sites/default/files/ ... 2_2021.pdf):
Часть 3. ....Если КМУ в течении 3 месяцев (по 07.07.2021) не прекратит нормативное регулирование минимальных размеров, то
с 07.07.2021 необходимо выполнять старые нормы Закона: Во всех случаях не менее 10,8,6,3 минимальных пенсий по возрасту
Часть 4. Граждане,имеющие право(ч.3 ст.54) на 10,8,6,3 минимальных пенсий по возрасту имеют право на возмещение нанесенного (вследствии действия неконституционных изменений ч.3 ст.54 )вреда с 28.12.2014

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
Перший сенат розглянув справу щодо відповідності Конституції України пункту 2 розділу І Закону України «Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» від 29 червня 2021 року № 1584-ІХ, якими встановлено розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи.

У середу, 15 березня 2023 року, Перший сенат на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розглянув справу за конституційною скаргою Водологіна Сергія Миколайовича про відповідність Конституції України пункту 2 розділу I Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус та соціальний захист” громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» від 29 червня 2021 року № 1584-ІХ, якими встановлено розміри пенсії за інвалідністю, що настала внаслідок каліцтва або захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи. Про це повідомляє прес-служба КСУ.
Як зазначив суддя-доповідач у справі Олександр Петришин, заявник звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність Конституції України оспорюваний припис Закону, яким внесено зміни до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ від 28 лютого 1991 року

№ 796–XII: «У статті 54: частину третю викласти в такій редакції:

„В усіх випадках розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, не можуть бути нижчими: для I групи інвалідності – 6000 гривень; для II групи інвалідності – 4800 гривень; для III групи інвалідності – 3700 гривень; для дітей з інвалідністю – 3700 гривень“;

доповнити частинами четвертою і п’ятою такого змісту: „Розміри пенсії, передбачені частиною третьою цієї статті, починаючи з 2022 року щороку з 1 березня індексуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“.

Порядок призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України“».

На думку автора клопотання, пункт 2 розділу І Закону „щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб, суперечать приписам частин другої, третьої статті 22 Конституції України“.

Суддя-доповідач поінформував, що з метою забезпечення повного та об’єктивного розгляду справи він направив листи-запити до органів державної влади, а також низки наукових установ та закладів вищої освіти із проханням висловити позиції щодо питань, порушених у конституційній скарзі.

На засіданні були присутні суб’єкт права на конституційну скаргу Сергій Водолагін та постійний представник Верховної Ради України у Конституційному Суді України Максим Дирдін.

ДЖЕРЕЛО
Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.

Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

:mda:
Moderator



Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
Я в кабінеті написав клопотання про перерахунок пенсії згідно рішення суду.Прошу надати відповідь в передбачені законодавством термін Чекаю.Поки відповідь, проясниться трохи.Потім буде видно.

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
Валиус писал(а):
А далі що? Хтось може доступно розяснити, що і до чого? Одні питання....

Уберут из ст.26 Бюджетного кодекса упоминание ст.54 Закона 796 в части "....застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування." и всё.
Moderator

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
А як Ваш допис від 26.04.21 року?

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
Yurias писал(а):
А як Ваш допис від 26.04.21 року?

Кому питання?
Moderator

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
Вам.

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
Yurias писал(а):
Вам.

І що там було?
Необхідно давати посилання чи цитату.
Moderator

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
По цій сторінці трішки вище.Як Ви написали неплохо подстрахувались.Підстраховку зняли.Чекаємо.

Валиус посетитель

Сообщения: 24
Откуда: Киев
Лариса Погребняк
Конституційний Суд України наголошує, що Закон України № 796 "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи є спеціальним, ним визначено основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їхнього життя і здоров’я, в тому числі порядок пенсійного забезпечення таких осіб, тому Суд наголошує, що соціальні гарантії для цієї категорії осіб, зокрема, розмір їх пенсійного забезпечення має встановлювати законодавець виключно в Законі № 796 від 28 лютого 1991 року. А так, як за роки Незалежності в даний Закон було внесено не один десяток негативних змін, які зовсім його спотворили до невпізнання. Тому було б доцільно не видумувати на законодавчому рівні та на рівні Кабінету Міністрів України чергове ПОКРАЩЕННЯ та ПІДВИЩЕННЯ пенсійного забезпечення чорнобильців-ліквідаторів у вигляді внесення змін у ВІЧНУ Постанову №1210. Є пропозиція щодо створення робочої групи з представників громадських чорнобильських організацій на рівні відповідного Комітету Верховної Ради України з перегляду змін до Закону №796, які вносилися після 28 лютого 1991 року, що стосуються пенсій цієї категоріі громадян. Та відновити редакцію статті 54 та ч.3 ст.59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи" , відповідно до статей 21 та 22 Конституції України. Повернути попередню редакцію ст.54, а саме: В усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:
по I групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за віком;
по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком;
по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком;
дітям-інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком. Та згідно Рішення КСУ від 25.04.2019 р. у відповідності до ст. 59 ч.3 військовослужбовцям , які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і внаслідок чого стали інвалідами, пенсія по інвалідності обчислюється виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року. А усі ті хитромудрі формули з понижуючими коофіцієнтами, якими більше 10 років постійно удосконалює Мінсоцролітики Постанову №1210 потрібно відмінити. З 2011 року за межу вічності відійшла велика кількість чорнобильців-ліквідаторів. Тому для тих, хто залишився з цієї категорії громадян на підставі Конституції України ПРОСИМО ВРЕГУЛЮВАТИ на законодавчому рівні підняті питання.

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
Громадянським 10-8-6 мінімальних пенсій,а нам,військовим 5 мінімальних зарплат.Не дурно.Своя рубашка ближче до тіла.Но такого вже не буде.Війна. Дякувати і за це.

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
Суд розпочав розгляд справи за конституційною скаргою Василя Атаманчука, який оспорює окремі приписи законів щодо обмеження максимального розміру пенсії, призначеної відповідно до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“

Другий сенат 25 жовтня 2023 року на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розпочав розгляд справи за конституційною скаргою Атаманчука Василя Івановича.

Як зазначив суддя-доповідач у справі Сергій Головатий, заявник звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на конституційність окремі приписи статті 2 Закону України „Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи“ від 8 липня 2011 року № 3668–VI зі змінами, якими встановлено, що „максимальний розмір пенсії (крім пенсійних виплат, що здійснюються з Накопичувального пенсійного фонду) <…> (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), призначених (перерахованих) відповідно до <…> законів України <…> „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ <…> не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність“.

Автор клопотання також просить перевірити на конституційність перше речення частини третьої статті 67 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ від 28 лютого 1991 року № 796–XII зі змінами (далі – Закон № 796), згідно з яким „максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність“.

Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів випливає таке. Заявнику, який є особою з інвалідністю ІІ групи внаслідок виконання обов’язків військової служби з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, у 1993 році призначено пенсію відповідно до статті 54 Закону № 796 у редакції Закону України «Про внесення змін до статті 54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“» від 17 червня 1993 року № 3285–ХІІ (далі – Закон № 3285) у розмірі відшкодування фактичних збитків – 70 відсотків заробітку за роботу в зоні відчуження.

У 2022 році він звернувся до суду першої інстанції із адміністративним позовом, у якому просив зокрема, зобов’язати відповідача (Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-франківській області) виплачувати йому пенсію з інвалідності відповідно до частини першої статті 54 Закону № 796 в редакції, що діяла на час призначення йому пенсії, а саме – у розмірі відшкодування фактичних збитків із ступенем втрати працездатності 70% за роботу в зоні відчуження. Суд відмовив йому в задоволені позову. У рішенні суд, зокрема, зазначив, що перерахунок пенсії з обмеженням її граничного розміру є законним і обґрунтованим та не призвів до зменшення розміру пенсії, яку заявник отримував.

Із висновками суду першої інстанції погодився апеляційний адміністративний суд, який залишив скаргу Василя Атаманчука без задоволення, а рішення суду – без змін. Переглядаючи справу в касаційному порядку, Верховний Суд відмовив заявникові у відкритті касаційного провадження за його касаційною скаргою.

Автор клопотання вважає, що оспорювані законодавчі приписи не відповідають низці норм Конституції України. У конституційній скарзі він наводить чинну на час призначення йому пенсії частину першу статті 54 Закону № 796 у редакції Закону № 3285, відповідно до якої, зокрема, пенсії з інвалідності, що настала внаслідок каліцтва або захворювання, призначають за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986–1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначають згідно із законодавством, без обмеження, що, на його думку, становило для військовослужбовців – учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, яким унаслідок цієї катастрофи встановлено інвалідність, гарантії держави щодо нарахування та виплати пенсії у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Суд дослідив матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання та перейшов до закритої частини для ухвалення рішення.

На відкритій частині пленарного засідання були присутні суб’єкт права на конституційну скаргу Василь Атаманчук та постійний представник Верховної Ради України у Конституційному Суді України Максим Дирдін.

ДЖЕРЕЛО
Смерть рашистским оккупантам!

ВЛАДИМИР К. Аватара пользователя
Эксперт

Сообщения: 3112
г. Киев, 17 июня 1993 года
N 3285-XII
Пенсии по инвалидности, наступившей вследствие увечья или заболевания, и пенсии в связи с потерей кормильца в результате Чернобыльской катастрофы могут назначаться по желанию гражданина из заработка, полученного за работу в зоне отчуждения в 1986-1990 гг., в размере возмещения фактического ущерба, определяемом согласно законодательству, без ограничения


http://consultant.parus.ua/?doc=003ZU18613
mekena , держим на контроле.
Надежда на :victory:
Моя жизнь - Мои правила.
Не дай Вам Бог жить в эпоху перемен /Конфуций/

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3878
Откуда: Запоріжжя
Забули ми проконтролювати це питання.
Дивимося до Бюджетного Кодексу: зміни до пункту 26, розділу VI Прикінцевих положень внесли
26. {Положення пункту 26 розділу VI у частині, за якою норми і положення статті 54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ від 28 лютого 1991 року № 796-XII зі змінами застосовуються у порядку та розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 7-р(I)/2023 від 13.09.2023} {Окреме положення пункту 26 розділу VI у частині, яка передбачає, що норми і положення статті 81 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ зі змінами застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 6-р/2020 від 26.03.2020} {Окреме положення пункту 26 розділу VI у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту“ застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 3-р/2020 від 27.02.2020}
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
Конституційний Суд України розглядав справу за конституційною скаргою Віктора Гафтонюка, який оспорює законодавчі приписи щодо обмеження максимального розміру пенсії десятьма прожитковими мінімумами, установленими для осіб, які втратили працездатність

Перший сенат 14 лютого 2024 року на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розглядав справу за конституційною скаргою Гафтонюка Віктора Тимофійовича.

Під час пленарного засідання суддя-доповідач у справі Оксана Грищук повідомила, що заявник звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність Конституції України окремі приписи статті 2 Закону України „Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи“ від 8 липня 2011 року № 3668–VI зі змінами (далі – Закон № 3668).

Як убачається з матеріалів справи, Віктор Гафтонюк має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1).

Так, зокрема, у травні 2023 року Віктор Гафтонюк звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницький області (далі – Управління), у якому просив визнати протиправними дії Управління щодо виплати нарахованої йому з 1 грудня 2022 року пенсії з обмеженням її розміру десятьма прожитковими мінімумами, установленими для осіб, які втратили працездатність, на підставі приписів статті 2 Закону № 3668, а також зобов’язати Управління здійснювати щомісячно виплату пенсії, призначеної йому на підставі статті 54 Закону № 796 без обмеження її розміру, з 1 грудня 2022 року по день втрати права з урахуванням виплачених сум.

Суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний суд, позов заявника задовольнив. Управління, не погодившись із судовими рішеннями цих судів, звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою. За результатами розгляду Верховний Суд касаційну скаргу задовольнив, судові рішення судів попередніх інстанцій скасував та ухвалив нове рішення, яким відмовив у задоволенні позову Віктора Гафтонюка до Управління.

На думку заявника, оспорювані приписи Закону № 3668 та Закону № 796 є неконституційними, оскільки порушують його право на належний рівень соціального захисту, гарантованого державою для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; суттєво звужують зміст і обсяг його права на пенсійне забезпечення; порушують його право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, а також право на безпечне для життя і здоров’я довкілля та відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

КСУ дослідив матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання та перейшов до закритої частини для ухвалення рішення.
Смерть рашистским оккупантам!

Пред.След.

Вернуться в Пенсії та судові справи чорнобильців