Список форумов Проблеми чорнобильців Пенсії та судові справи чорнобильців Конституционный суд Украины о чернобыльцах.

Конституционный суд Украины о чернобыльцах.

Пенсії за Законом № 796-XII Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
ВЛАДИМИР К. Аватара пользователя
Эксперт

Сообщения: 3112
mekena писал(а):
Конституційний Суд України розглядав справу за конституційною скаргою Віктора Гафтонюка, який оспорює законодавчі приписи щодо обмеження максимального розміру пенсії десятьма прожитковими мінімумами, установленими для осіб, які втратили працездатність

Перший сенат 14 лютого 2024 року на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розглядав справу за конституційною скаргою Гафтонюка Віктора Тимофійовича.

Під час пленарного засідання суддя-доповідач у справі Оксана Грищук повідомила, що заявник звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність Конституції України окремі приписи статті 2 Закону України „Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи“ від 8 липня 2011 року № 3668–VI зі змінами (далі – Закон № 3668).

Як убачається з матеріалів справи, Віктор Гафтонюк має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1).

Так, зокрема, у травні 2023 року Віктор Гафтонюк звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницький області (далі – Управління), у якому просив визнати протиправними дії Управління щодо виплати нарахованої йому з 1 грудня 2022 року пенсії з обмеженням її розміру десятьма прожитковими мінімумами, установленими для осіб, які втратили працездатність, на підставі приписів статті 2 Закону № 3668, а також зобов’язати Управління здійснювати щомісячно виплату пенсії, призначеної йому на підставі статті 54 Закону № 796 без обмеження її розміру, з 1 грудня 2022 року по день втрати права з урахуванням виплачених сум.

Суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний суд, позов заявника задовольнив. Управління, не погодившись із судовими рішеннями цих судів, звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою. За результатами розгляду Верховний Суд касаційну скаргу задовольнив, судові рішення судів попередніх інстанцій скасував та ухвалив нове рішення, яким відмовив у задоволенні позову Віктора Гафтонюка до Управління.

На думку заявника, оспорювані приписи Закону № 3668 та Закону № 796 є неконституційними, оскільки порушують його право на належний рівень соціального захисту, гарантованого державою для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; суттєво звужують зміст і обсяг його права на пенсійне забезпечення; порушують його право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, а також право на безпечне для життя і здоров’я довкілля та відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

КСУ дослідив матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання та перейшов до закритої частини для ухвалення рішення.


Молодец Віктор Гафтонюк , есть желание и здоровье судиться с государством!

mekena , ждём на форуме решение КСУ
:mda:
Моя жизнь - Мои правила.
Не дай Вам Бог жить в эпоху перемен /Конфуций/

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
КС своїм рішенням признав не конституційним обмеження пенсій чорнобильцям .

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская

shurkop участник

Сообщения: 86
Откуда: Кривой Рог
Шановні ! Невже на форумі никого немає у кого розмір пенсії більше ниж 23 тисячі гривен. Що буде робити ПФУ після прийняття рішення КСУ по максімальним пенсіям "чорнобильців"? Написав заяву про виплату без обмеженння 10 прожитковими мінімумами та з повною індексацію за 2023 та 2024 рокі. Чекаю відповіді. :boast:

ВЛАДИМИР К. Аватара пользователя
Эксперт

Сообщения: 3112
shurkop писал(а):
Шановні ! Невже на форумі никого немає у кого розмір пенсії більше ниж 23 тисячі гривен. Що буде робити ПФУ після прийняття рішення КСУ по максімальним пенсіям "чорнобильців"? Написав заяву про виплату без обмеженння 10 прожитковими мінімумами та з повною індексацію за 2023 та 2024 рокі. Чекаю відповіді. :boast:


У многих на форуме есть пенс. более 23610грн. Дело в здоровье, годах.
Есть здоровье , желание воюйте с ПФ. :victory:
Решение КС : своїм рішенням признав не конституційним обмеження пенсій чорнобильцям .

https://ccu.gov.ua/docs/6676?fbclid=IwA ... hB9AcJ943c
Последний раз редактировалось ВЛАДИМИР К. 29-03-2024, 12:01, всего редактировалось 3 раз(а).
Моя жизнь - Мои правила.
Не дай Вам Бог жить в эпоху перемен /Конфуций/

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
shurkop писал(а):
Шановні ! Невже на форумі никого немає у кого розмір пенсії більше ниж 23 тисячі гривен. Що буде робити ПФУ після прийняття рішення КСУ по максимальним пенсіям "чорнобильців"? Написав заяву про виплату без обмеженння 10 прожитковими мінімумами та з повною індексацію за 2023 та 2024 роки. Чекаю відповіді. :boast:
:nono:
Так ще ПФ нічого не порушив. Пенсію, після рішення КС, ми ще не отримували, а раптом перерахують? ))
Прийде пенсія, як що стара, напишемо заяву в ПФ.
Перерахунок повинен бути з моменту вступу у дію рішення КС, тоб то з 20.03.2024 р.
А що буде робить ПФ треба спитати у mekena. Мабуть буде як з військовими пенсіями.
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
dog-fox писал(а):
shurkop писал(а):
Шановні ! Невже на форумі никого немає у кого розмір пенсії більше ниж 23 тисячі гривен. Що буде робити ПФУ після прийняття рішення КСУ по максимальним пенсіям "чорнобильців"? Написав заяву про виплату без обмеженння 10 прожитковими мінімумами та з повною індексацію за 2023 та 2024 роки. Чекаю відповіді. :boast:
:nono:
Так ще ПФ нічого не порушив. Пенсію, після рішення КС, ми ще не отримували, а раптом перерахують? ))
Прийде пенсія, як що стара, напишемо заяву в ПФ.
Перерахунок повинен бути з моменту вступу у дію рішення КС, тоб то з 20.03.2024 р.
А що буде робить ПФ треба спитати у mekena. Мабуть буде як з військовими пенсіями.


УПФУ нікому не буде перераховувати на підставі рішення КСУ. Лише через суд. Більш того, після рішення суду, яке набере законної сили, вони фіксують цей розмір і після наступних підвищень знову треба відсуджувати. І так кожного разу після чергового підвищення пенсії.
Алгоритм по термінам:
1. Заява до УПФУ-відповідь - до 1 міс.
2. Позов до окружного адмін.суду-рішення - до 2 міс.
3. Подання УПФУ апеляції - через 1 міс.
4. Розгляд апеляції - 2-2,5 міс.
Загалом процес затягнеться на 6 міс. і більше.
І це найоптимістичніші терміни по УПФУ і судам Донецької обл. В інших областях цей процес може бути більш тривалішим. Особливо в Києві. Там взагалі жесть в Кіївському окружному…
Смерть рашистским оккупантам!

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
2.12.2023 року вже подав заяву в ПФУ про перерахуно
к пенсії без обмежень.Відповідь вчасно.
Одразу позовна заява в Адмінсуд.Рішення було за два місяці.Але відмова.Київська область.

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
Yurias писал(а):
2.12.2023 року вже подав заяву в ПФУ про перерахуно
к пенсії без обмежень.Відповідь вчасно.
Одразу позовна заява в Адмінсуд.Рішення було за два місяці.Але відмова.Київська область.

На яких підставах судилися по зняттю обмеження в грудні 2023?
Рішення КСУ по чорнобильцям тоді ще не було.
Смерть рашистским оккупантам!

shurkop участник

Сообщения: 86
Откуда: Кривой Рог
mekena писал(а):
Yurias писал(а):
2.12.2023 року вже подав заяву в ПФУ про перерахуно
к пенсії без обмежень.Відповідь вчасно.
Одразу позовна заява в Адмінсуд.Рішення було за два місяці.Але відмова.Київська область.

На яких підставах судилися по зняттю обмеження в грудні 2023?
Рішення КСУ по чорнобильцям тоді ще не було.

Так для того і подавали позови, щоб була можливість подати конституційну скаргу в КСУ, як зробили Атаманчук та Гафтонюк.

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
Як ввели пенсію по зарплаті в зоні з 1.12.22 року.Не 23,а 2022 року.Група з 2008 року,обмеження з 2011 року,на цьому робився наголос.Але відмовили.

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
shurkop писал(а):
mekena писал(а):
Yurias писал(а):
2.12.2023 року вже подав заяву в ПФУ про перерахуно
к пенсії без обмежень.Відповідь вчасно.
Одразу позовна заява в Адмінсуд.Рішення було за два місяці.Але відмова.Київська область.

На яких підставах судилися по зняттю обмеження в грудні 2023?
Рішення КСУ по чорнобильцям тоді ще не було.

Так для того і подавали позови, щоб була можливість подати конституційну скаргу в КСУ, як зробили Атаманчук та Гафтонюк.

КСУ не треба відмовні рішення адмін.судів, вони розглядають конституційність норм законів за запитом депутатів тощо.Він не касаційна інстанція.
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
Вот как вывглядит сейчас ст.67 Закона Украины №796-XII

Изображение

и там ясно написано
...утрачає чінність із дня ухвалення.


... и ст.2 Закона Украины № 3668-VI

Изображение

и тут ясно написано

...утрачає чінність із дня ухвалення.
Moderator

Yurias посетитель

Сообщения: 60
Откуда: Киевская
Читав я рішення по військових.Так само написано,що втрачає чинність.А хлопці через суди добивались.Цей закон виглядав так через день після публікації рішення КС.Читав.

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
В 2013 году, КС вынес первое, подобное решение по судьям. Интересно они тоже подают в суд на ПФ после каждого увеличения пенсий? ))
Посмотреть бы, чем ПФУ мотивирует свой отказ? На какие статьи Законов ссылается? У кого есть подобный ответ, покажите на форуме ту часть, где ПФ мотивирует свой отказ.
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
dog-fox писал(а):
В 2013 году, КС вынес первое, подобное решение по судьям. Интересно они тоже подают в суд на ПФ после каждого увеличения пенсий? ))
Посмотреть бы, чем ПФУ мотивирует свой отказ? На какие статьи Законов ссылается? У кого есть подобный ответ, покажите на форуме ту часть, где ПФ мотивирует свой отказ.

Под спойлером текст отзыва на иск о снятии ограничения.

ТЕКСТ
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення
реформування пенсійної системи (який набрав чинності 01.10.2011 року) максимальний розмір
пенсії (крім пенсійних виплат, що здійснюються з Накопичувального пенсійного фонду) або
щомісячного довічного грошового утримання (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової
пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та
інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим
категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), призначених
(перерахованих) відповідно до Митного кодексу України, законів України «Про державну
службу», «Про прокуратуру», «Про статус народного депутата України», «Про Національний
банк України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про службу в органах місцевого
самоврядування», «Про судову експертизу», «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про державну підтримку засобів масової
інформації та соціальний захист журналістів», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», «Про пенсійне забезпечення», «Про судоустрій і статус суддів», Постанови Верховної Ради України від 13 жовтня 1995 року «Про затвердження Положення про помічника-консультанта народного депутата України», не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.
Пунктом 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення вказаного Закону визначено, що обмеження пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) максимальним розміром, встановленим цим Законом, не поширюється на пенсіонерів, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом (тобто, до 01.10.2011 року).
Пенсіонерам, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом і в яких розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) перевищує максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом, виплата пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) здійснюється без індексації, без застосування положень частин другої та третьої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та проведення інших перерахунків, передбачених законодавством, до того часу, коли розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) відповідатиме максимальному розміру пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановленому цим Законом.
Аналіз п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» дає підстави для висновку, що метою вказаної норми є деталізація умов дії положень статті 2 цього ж Закону лише щодо категорії пенсіонерів, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом та перевищує встановлений максимальний розмір пенсії.
Системний аналіз абз. 1 та 2 п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» свідчить про те, що вказані норми стосуються виплат пенсій, призначених в тому числі до 01.10.2011 року, та розмір яких на час призначення перевищував встановлений цим Законом її максимальний розмір. Виплата таких пенсій здійснюється без підвищень, доплат та інших перерахунків до того моменту, коли встановлений максимальний розмір пенсії відповідатиме розміру відповідної пенсії.
Таким чином, вказану норму не можна тлумачити як підставу для скасування обмеження максимального розміру пенсій, призначених до набрання чинності цим Законом. В даному випадку ця норма не скасовує обмеження розміру пенсії позивача, а лише визначає, що до моменту, коли розмір пенсії не відповідатиме встановленому максимальному розміру, виплата такої пенсії здійснюється без підвищень, доплат та інших перерахунків.
Тлумачення п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» в контексті розмежування пенсіонерів на дві категорії:
1) яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) була встановлена до 01.10.2011 року і розмір якої перевищував максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом; 2) яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) була встановлена до 01.10.2011 року, але розмір якої не перевищував максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом, може призвести до порушення принципів рівності й справедливості, спотворення розуміння сутності обов`язку держави щодо гарантування права застрахованих осіб на пенсію.
Виокремлення осіб другої вказаної групи, без застосування до них положень п. 2 розд. ІІ може призвести до здійснення їм подальших перерахунків (підвищень, індексацій, тощо) пенсій з можливим перевищенням встановленого статтею 2 даного Закону обмеження максимального розміру пенсії, що ставить у нерівне становище з пенсіонерами першої виділеної вище групи.
Такий підхід відповідно до п. 3 ч. 1 статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» (Закон від 06.09.2012 року No 5207-VI) вважається непрямою дискримінацією - ситуацією, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, норми п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи є лише частиною вказаного нормативно-правового акта, не дублюються іншими актами, встановлюють межі застосування норм інституту обмеження максимального розміру пенсії за колом осіб після набуття чинності цього Закону та спрямовані на збереження соціальних прав і інтересів в сфері пенсійних відносин, реалізація яких мала місце до набуття в силу даного Закону.
З часу набрання чинності вказаним Законом він поширює свою дію на всю територію України і розповсюджується на всіх осіб, які отримують пенсії за законодавством України (зокрема, призначені (перераховані) відповідно до нормативно-правових актів, вказаних у ст. 2 цього Закону.).
Наведені норми Закону України Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи кореспондуються з положеннями ст. 43«Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», який є спеціальним щодо позивача, відповідно до якого максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність.
Отже, на осіб, яким пенсія перерахована відповідно до нормативно-правових актів, що вказані у ст. 2 Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», та розмір якої перевищує максимальний розмір, встановлений даним Законом, поширюються положення законодавства, чинні на час здійснення такого перерахунку.
Вказані положення законодавства є чинними і неконституційними не визнавалися, а тому підлягають застосуванню на всій території України. При вирішенні справи Головне управління просить суд врахувати висновки щодо застосування норм матеріального права у подібних відносинах, що викладені в постановах Верховного Суду від 10.12.2020 року у справі No 580/492/19, від 20.01.2021 року у справі No 640/1744/20, від 24.06.2020 року у справі No 580/234/19, які відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України мають бути враховані судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.
Так, зокрема у постанові від 24.06.2020 року No 580/234/19 Верховний Суд дійшов висновку, що на осіб, яким пенсія перерахована відповідно до нормативно-правових актів, вказаних у ст. 2 Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», та розмір якої перевищує максимальний розмір, встановлений даним Законом, поширюються положення законодавства, чинні на час здійснення такого перерахунку.
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
mekena писал(а):
dog-fox писал(а):
В 2013 году, КС вынес первое, подобное решение по судьям. Интересно они тоже подают в суд на ПФ после каждого увеличения пенсий? ))
Посмотреть бы, чем ПФУ мотивирует свой отказ? На какие статьи Законов ссылается? У кого есть подобный ответ, покажите на форуме ту часть, где ПФ мотивирует свой отказ.

Под спойлером текст отзыва на иск о снятии ограничения.

ТЕКСТ
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення
реформування пенсійної системи (який набрав чинності 01.10.2011 року) максимальний розмір
пенсії (крім пенсійних виплат, що здійснюються з Накопичувального пенсійного фонду) або
щомісячного довічного грошового утримання (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової
пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та
інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим
категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), призначених
(перерахованих) відповідно до Митного кодексу України, законів України «Про державну
службу», «Про прокуратуру», «Про статус народного депутата України», «Про Національний
банк України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про службу в органах місцевого
самоврядування», «Про судову експертизу», «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про державну підтримку засобів масової
інформації та соціальний захист журналістів», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», «Про пенсійне забезпечення», «Про судоустрій і статус суддів», Постанови Верховної Ради України від 13 жовтня 1995 року «Про затвердження Положення про помічника-консультанта народного депутата України», не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.
Пунктом 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення вказаного Закону визначено, що обмеження пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) максимальним розміром, встановленим цим Законом, не поширюється на пенсіонерів, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом (тобто, до 01.10.2011 року).
Пенсіонерам, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом і в яких розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) перевищує максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом, виплата пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) здійснюється без індексації, без застосування положень частин другої та третьої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та проведення інших перерахунків, передбачених законодавством, до того часу, коли розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) відповідатиме максимальному розміру пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановленому цим Законом.
Аналіз п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» дає підстави для висновку, що метою вказаної норми є деталізація умов дії положень статті 2 цього ж Закону лише щодо категорії пенсіонерів, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом та перевищує встановлений максимальний розмір пенсії.
Системний аналіз абз. 1 та 2 п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» свідчить про те, що вказані норми стосуються виплат пенсій, призначених в тому числі до 01.10.2011 року, та розмір яких на час призначення перевищував встановлений цим Законом її максимальний розмір. Виплата таких пенсій здійснюється без підвищень, доплат та інших перерахунків до того моменту, коли встановлений максимальний розмір пенсії відповідатиме розміру відповідної пенсії.
Таким чином, вказану норму не можна тлумачити як підставу для скасування обмеження максимального розміру пенсій, призначених до набрання чинності цим Законом. В даному випадку ця норма не скасовує обмеження розміру пенсії позивача, а лише визначає, що до моменту, коли розмір пенсії не відповідатиме встановленому максимальному розміру, виплата такої пенсії здійснюється без підвищень, доплат та інших перерахунків.
Тлумачення п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» в контексті розмежування пенсіонерів на дві категорії:
1) яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) була встановлена до 01.10.2011 року і розмір якої перевищував максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом; 2) яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) була встановлена до 01.10.2011 року, але розмір якої не перевищував максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом, може призвести до порушення принципів рівності й справедливості, спотворення розуміння сутності обов`язку держави щодо гарантування права застрахованих осіб на пенсію.
Виокремлення осіб другої вказаної групи, без застосування до них положень п. 2 розд. ІІ може призвести до здійснення їм подальших перерахунків (підвищень, індексацій, тощо) пенсій з можливим перевищенням встановленого статтею 2 даного Закону обмеження максимального розміру пенсії, що ставить у нерівне становище з пенсіонерами першої виділеної вище групи.
Такий підхід відповідно до п. 3 ч. 1 статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» (Закон від 06.09.2012 року No 5207-VI) вважається непрямою дискримінацією - ситуацією, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, норми п. 2 розд. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи є лише частиною вказаного нормативно-правового акта, не дублюються іншими актами, встановлюють межі застосування норм інституту обмеження максимального розміру пенсії за колом осіб після набуття чинності цього Закону та спрямовані на збереження соціальних прав і інтересів в сфері пенсійних відносин, реалізація яких мала місце до набуття в силу даного Закону.
З часу набрання чинності вказаним Законом він поширює свою дію на всю територію України і розповсюджується на всіх осіб, які отримують пенсії за законодавством України (зокрема, призначені (перераховані) відповідно до нормативно-правових актів, вказаних у ст. 2 цього Закону.).
Наведені норми Закону України Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи кореспондуються з положеннями ст. 43«Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», який є спеціальним щодо позивача, відповідно до якого максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність.
Отже, на осіб, яким пенсія перерахована відповідно до нормативно-правових актів, що вказані у ст. 2 Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», та розмір якої перевищує максимальний розмір, встановлений даним Законом, поширюються положення законодавства, чинні на час здійснення такого перерахунку.
Вказані положення законодавства є чинними і неконституційними не визнавалися, а тому підлягають застосуванню на всій території України. При вирішенні справи Головне управління просить суд врахувати висновки щодо застосування норм матеріального права у подібних відносинах, що викладені в постановах Верховного Суду від 10.12.2020 року у справі No 580/492/19, від 20.01.2021 року у справі No 640/1744/20, від 24.06.2020 року у справі No 580/234/19, які відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України мають бути враховані судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.
Так, зокрема у постанові від 24.06.2020 року No 580/234/19 Верховний Суд дійшов висновку, що на осіб, яким пенсія перерахована відповідно до нормативно-правових актів, вказаних у ст. 2 Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», та розмір якої перевищує максимальний розмір, встановлений даним Законом, поширюються положення законодавства, чинні на час здійснення такого перерахунку.

Спасибо за пример. Фактически ПФ ставит под сомнение решение КС рассуждая о том, что "... такое решение ставит в неравные условия остальных пенсионеров, получающих пенсии по другим Законам". Наверное с этической точки зрения это так, но с юридической точки -"спасение утопающих, дело рук самих утопающих"©
Кто не даёт этим пенсионерам подать такую же конституционную жалобу? Может и их Законы пересмотрят.
Теперь другой вопрос: чем аргументирует суд, когда в своём решении ограничивает по дате своё же решение?
Если можно выложите кто-нибудь пример.
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
dog-fox писал(а):
Теперь другой вопрос: чем аргументирует суд, когда в своём решении ограничивает по дате своё же решение?
Если можно выложите кто-нибудь пример.

Суд по дате не ограничивает. Он выносит решение С какой даты снимается ограничение. Это совпадает с исковыми требованиями. Это УПФУ устанавливает незаконный новый максимальный размер на дату решения суда. Есть решения судов (вторичные) по снятию ограничения максималки, где суд поясняет, что предыдущее решение не ограничено по времени. Тем не менее, у ПФУ свое мнение на этот счет. Их задача затянуть процесс и таким образом сэкономить деньги ПФУ. Именно поэтому УПФУ подают апелляционные жалобы на заведомо проигрышние дела. При этом находит деньги на судебный сбор. Но сэкономленные деньги намного больше. Так, в одном из моих решений недоплата составила более 200 тыс, во втором около 40 тыс. И эти деньги УПФУ не выплачивает. Они ложатся в долг, т.е. в долгий ящик. Им это выгоднее.
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
Будем думать как действовать. Для начала подготовим запрос, что бы отправить в ПФ после 4 апреля, а в нем хитро так зададим один вопрос: "На основании каких законодательных актов мне ограничивают мою пенсию?" И пусть ПФ поизголяется с ответом. Посмотрим как они будут ссылаться на несуществующие уже нормы Законов.
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
dog-fox писал(а):
Будем думать как действовать. Для начала подготовим запрос, что бы отправить в ПФ после 4 апреля, а в нем хитро так зададим один вопрос: "На основании каких законодательных актов мне ограничивают мою пенсию?" И пусть ПФ поизголяется с ответом. Посмотрим как они будут ссылаться на несуществующие уже нормы Законов.

Не надо задавать никаких вопросов. Заявление в трех абзацах. В первом про свою пенсию (отримувач по какому закону), во втором про решение КСУ и в третьем просьба нарахувати пенсію в повному розмірі без обмеження максимальним розміром.
Они сами все ответят что и почему нет.
По факту надо получить формальный документ-отписку об отказе насчитать в полном размере. Все.
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
mekena писал(а):
dog-fox писал(а):
Будем думать как действовать. Для начала подготовим запрос, что бы отправить в ПФ после 4 апреля, а в нем хитро так зададим один вопрос: "На основании каких законодательных актов мне ограничивают мою пенсию?" И пусть ПФ поизголяется с ответом. Посмотрим как они будут ссылаться на несуществующие уже нормы Законов.

Не надо задавать никаких вопросов. Заявление в трех абзацах. В первом про свою пенсию (отримувач по какому закону), во втором про решение КСУ и в третьем просьба нарахувати пенсію в повному розмірі без обмеження максимальним розміром.
Они сами все ответят что и почему нет.
По факту надо получить формальный документ-отписку об отказе насчитать в полном размере. Все.

Ну я образно написал. А что обычно отвечал ПФ, когда вы подавали подобное заявление, на какие статьи каких Законов ссылался? Не могли же они ссылаться на статьи, которые отменил КС?
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
dog-fox писал(а):
mekena писал(а):
dog-fox писал(а):
Будем думать как действовать. Для начала подготовим запрос, что бы отправить в ПФ после 4 апреля, а в нем хитро так зададим один вопрос: "На основании каких законодательных актов мне ограничивают мою пенсию?" И пусть ПФ поизголяется с ответом. Посмотрим как они будут ссылаться на несуществующие уже нормы Законов.

Не надо задавать никаких вопросов. Заявление в трех абзацах. В первом про свою пенсию (отримувач по какому закону), во втором про решение КСУ и в третьем просьба нарахувати пенсію в повному розмірі без обмеження максимальним розміром.
Они сами все ответят что и почему нет.
По факту надо получить формальный документ-отписку об отказе насчитать в полном размере. Все.

Ну я образно написал. А что обычно отвечал ПФ, когда вы подавали подобное заявление, на какие статьи каких Законов ссылался? Не могли же они ссылаться на статьи, которые отменил КС?

Ответят примерно то же, что и в отзыве, который я выше давал.
Это все формальные вещи. Не стоит с ними разводить дискуссии, как некоторые коллеги пишут им заявы на несколько страниц, как целый иск. Все это в пользу бедных. Мне от них надо только отказ под любым предлогом. Все. Я даже не заморачиваюсь правовыми пояснениями.
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
Я так понимаю, заяву в ПФ подавать надо в письменном виде, что-бы потом ответ приложить к иску? Ну и потихоньку готовить сам иск.
Moderator

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
dog-fox писал(а):
Я так понимаю, заяву в ПФ подавать надо в письменном виде, что-бы потом ответ приложить к иску? Ну и потихоньку готовить сам иск.

Я с ними общаюсь через электронный кабинет. В разделе звернення.
Туда же получаю ответ. Да, его и приложить в электронном виде.
Или распечатать. Иски я подаю тоже через электронный суд. Никаких бумаг, все на планшете, компа нет.
Смерть рашистским оккупантам!

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3879
Откуда: Запоріжжя
mekena писал(а):
dog-fox писал(а):
Я так понимаю, заяву в ПФ подавать надо в письменном виде, что-бы потом ответ приложить к иску? Ну и потихоньку готовить сам иск.

Я с ними общаюсь через электронный кабинет. В разделе "звернення".
Туда же получаю ответ. Да, его и приложить в электронном виде.
Или распечатать. Иски я подаю тоже через электронный суд. Никаких бумаг, все на планшете, компа нет.

Понятно. Видно пришло время вспоминать все эти судебные дела, а так же осваивать новшества юриспруденции. ))
Moderator

Пред.След.

Вернуться в Пенсії та судові справи чорнобильців