За разъяснение БОЛЬШОЕ СПАСИБО! Мне тоже не пересчитали пенсию за 2006 год. Причем, полностью за весь год. Теперь буду настаивать на перерасчете согласно данного "внесення змін".
Відповідно до ч. З ст. 67 ЗУ « Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», яка набрала чинності 31.10.2006 року, у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст.. 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорії, та розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії встановлюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.
Відповідно до ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мінімальний розмір за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Таким чином, оскільки мінімальний розмір державної пенсії та додаткова пенсія встановлюються в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то в разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок основної пенсії і додаткової пенсії повинні проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком. Виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами та враховуючи преюдиціальне значення рішення Конституційного суду для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними при визначені розміру державної та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю передбачених статтями 50, 54 ЗУ «Про статус та соціальний статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком, а не Постанову КМУ № 530 від 28.05.2008р. «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» та постанови № 654 від 16.07.2008р. «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян», які істотно звужують обсяг, встановлених законом прав.
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 46 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», нараховані суми пенсії не отримані з вини органу що призначає, та виплачує пенсію відшкодовуються за минулий час без обмеження будь-якими строками. Відповідач нараховував та виплачував пенсію позивачеві відповідно до ПКМУ від 3. 01. 2002 року № 1, що є незаконним.
Представник відповідача подала заперечення проти позову, в якому просить в задоволенні позову відмовити, оскільки дії відповідача цілком законні.
При розгляді справи встановлено наступне.
Особа_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Внаслідок захворювання, пов'язаного з виконанням робіт із ліквідації наслідків аварії, його визнано інвалідом 2 групи безстроково. Крім того, статтею 14 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» його віднесено до 1 категорії осіб які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Згідно із ст. ст. 50 і 54 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» позивач має право на щомісячну додаткову пенсію за шкоду заподіяну здоров'ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, та розмір пенсії не може бути нижчим 8-ми мінімальних пенсій за віком.
Пунктом 5 ст. 54 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи» передбачено, що порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається КМУ, але надання законодавцем такого права Кабінету Міністрів не означає, що останній, встановлюючи такій порядок, може допустити звуження змісту та обсягу прав, встановлених цим же Законом. Тобто Кабінет Міністрів повинен був встановити зазначений порядок, не порушуючи положень цього Закону, в тому числі й інших законів, якими встановлено розміри мінімальної пенсії за віком.
Згідно рішення Конституційного Суду України № 10-рп-2008 від 22.05.2008р., положення п. 20 розділу 2 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2008 рік» визнано неконституційним, рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними. Відповідно до ч. З ст. 67 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», яка набрала чинності 31.10.2006 року, у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст. 55 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорії, та розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії встановлюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму. Відповідно до ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Таким чином, вказаними нормами ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», Кабінету Міністрів України надано право лише визначати порядок надання роз'яснень порядку застосування цього закону. При цьому Законом не уповноважено Кабінет Міністрів України змінювати конкретні суми компенсацій і допомоги, у тому числі змінювати розмір допомоги на оздоровлення, встановлений законом.
Аналогічне рішення було прийняте КСУ і 9. 07. 2007 року, № 6-рп\2007.
ПКМУ №1240 від 22.09.2004р. „Про внесення змін до п.1 Порядку обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи", внесено зміни, відповідно до яких обчислення пенсій, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого ПКМУ від 30.05.1997р. № 523, призначається із заробітку, який вони одержали, за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місце і тривалість робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо цей розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи, і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки : у III зоні - 5, II -4, у І зоні - 3 ).
УПФ України в м. ………………. у зв'язку із вище виданими змінами в порядок обчислення пенсій, перерахунок позивачеві з моменту набрання чинності цієї Постанови з 01.01.2005р. не проведено.
Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню, слід зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії позивачеві у відповідності із нормами ч.4 ст. 54 ЗУ „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", за вказаний період, за винятком періоду з 1. 01. 2006 по 9. 07. 2007, та з 1. 01. 2008 по 22. 05. 2009 років, оскільки в цей період відповідач діяв у відповідності із чинним на той час законодавством. При цьому суд враховує, що позивач пропустив строк на звернення за захистом своїх прав до суду за період 2001 - 2007 роки, однак, представник відповідача не вказує на дану обставину як на підставу для відмови в позові.
Керуючись ст. 19 Конституції України, рішеннями Конституційного Суду України № 6-рп\2007, № 10-рп-2008, ст. ст. 14, 50, 52, 55, 54, 67 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. ст. 17, 18, 99, 100, 158-163, 167 КАС, суд , -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати відмову Управління Пенсійного Фонду України в м. ……………….. у перерахунку Особа_1 основної та додаткової пенсії - неправомірною, та зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в м. ………….. здійснити перерахунок Особа_1 основної пенсії відповідно до ч. 4 ст. 54 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи» та щомісячної додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю відповідно до ст. 50 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи» починаючи з 1.01. 2001 року, до 31. 12. 2005 року, та з 9. 07. 2007 року по 31. 12. 2007 року, та з 22. 05. 2008 року, та здійснити її нарахування і виплату.
В задоволенні інших вимог прокурору м. ……………….. ……..………. області та Особа_1 - відмовити.
Заяву про апеляційне оскарження постанови суду, або апеляційну скаргу на неї, сторони можуть подати до Апеляційного Адміністративного суду Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня виготовлення її в повному обсязі, через ………………………. міськрайонний суд.
Апеляційна скарга на постанову суду, подається до Апеляційного Адміністративного суду Дніпропетровської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, через …………………… міськрайонний суд.
Головуючий:
Вопрос такого плана. Почему судья установил перерасчет с июля 2007 года? Дело находится на апелляции и хотелось-бы вникнуть в технологию этого правового беспредела. Пропущен такой большой период. Только на этом форуме я хоть что-то начал понимать в государственной бухгалтерии.