Список форумов Проблеми чорнобильців Пенсії та судові справи чорнобильців Иск на перерасчет пенсии по ст.50, 54 (ЗУ 796-XII)

Иск на перерасчет пенсии по ст.50, 54 (ЗУ 796-XII)

Пенсії за Законом № 796-XII Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
mekena писал(а):
Оформил группу инвалидности. Сейчас перехожу на чернобыльскую пенсию, после чего надо будет отсуживаться. Решения судов по данному вопросу есть. Может кто сбросит готовый иск по данному вопросу?

2 лютого 2010р. м. Харків

Київський районний суд м. Харкова:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/7747096
10 вересня 2009 р. Шахтарський міськрайонний суд Донецької області :
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/5341635
26 березня 2009 року(!!!) Одеський окружний адміністративний суд:

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/4670371
26 травня 2009 р. Первомайський міський суд Луганської обл:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/3896050
:hi:

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
......
Последний раз редактировалось mekena 14-06-2011, 19:02, всего редактировалось 1 раз.

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

mekena писал(а):
... решение КС, которое признало неконституционными статьи 50 и 54...
Вах! Не статьи признаны неконституционными, а изменения (а еще точнее - способ внесения изменений) ...
Это ПФУ с МинТруда поют про неконституционность статей и на основании этого творят, что хотят, ибо говорят, что статей-то нет ...
Последний раз редактировалось Nickolas 16-02-2010, 13:24, всего редактировалось 1 раз.
-= Пенсионер - это профессия! =-

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
mekena писал(а):
Likvidator
Спасибо за решения судов, может и текстовка самого иска есть?...

Судья переписал иск в решение:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/7458509
Відповідач систематично, починаючи з 01.01.2004 року нехтує вимогами Закону і сплачує йому пенсії в значно меншому розмірі, що підтверджується довідкою Пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області, чим створює реальну загрозу життю, так як не дає змогу купувати ліки та їжу.
Пунктом 28 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № 107-VI змінено редакцію ст. ст. 50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані не конституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

З цього часу управління Пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області повинно було нараховувати та сплачувати йому пенсію для інвалідів 2 групи, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, передбачену ч. ч. 3, 4 ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та щомісячну додаткову пенсію як інваліду 2 групи, передбачену ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи», але цього не зробило.

Він неодноразово звертався до відповідача з проханням привести належну йому по Закону пенсію у відповідність з вимогами Закону, але відповідач відмовлявся.

В зв’язку з чим він змушений звернутися до суду.


alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

mekena писал(а):
Может кто сбросит готовый иск по данному вопросу?

Я обращался в прокуратуру по данному вопросу. А уже представитель прокуратуры представлял мои интересы в суде. Но иск составлен по всем прокурорским правилам. Могу выложить... Кстати, суд я выиграл с 2001 по 2008 год. Правда впереди апелляция. Да и власть поменялась... Завтра отсканирую, отредактирую и выложу. ОК?
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
alexsheva писал(а):
Завтра отсканирую, отредактирую и выложу. ОК?

Да, конечно... Я хоть и составил уже, но интересно, что прокурор написал. Спасибо. :beer:

alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

mekena писал(а):
Да, конечно... Я хоть и составил уже, но интересно, что прокурор написал. Спасибо.

Здесь можно забрать позов прокуратури проти пенсийного фонду. Могу выложить всю переписку, начиная от подачи заявления в ПФ до решения суда.
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
alexsheva писал(а):
Здесь можно забрать позов прокуратури проти пенсийного фонду
спасибо, все, больше ничего не надо...

Absent Аватара пользователя
участник

Сообщения: 191
Откуда: Харьков
Готовлю иск к Пенсионному фонду по перерасчету дополнительной пенсии за ущерб здоровью (ЧАЭС 1 категория). Как положено отправил запрос в Управление ПФУ в области. Получил ответ и…аж растерялся))))) Такого перла..никак не ожидал… Свободное трактование законодательства. Итак.. УПФУ пишет :

«Рішенням Конституційного суду від 22.05.2008р. №10-рп\2008 деякі положення Закону України «Про Державний бюджет Украіни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»» визнані неконституційними та втрачають дію з дня ухвалення Конституційним судом України рішення.
Також згідно Конституції України право приймати Закони, поновлювати дію Закону в редакції , чинній до внесення змін, вносити зміни до закону надано лише Верхїовній Раді України.
В звязку з тим, що Верховною Радою України не приймалось рішення стосовно поновлення дії норм раніше діючого Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильській катастрофи» до внесення змін Законом України «Про Державний бюджет Украіни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» тому і застосовувати положення ст.50 в редакції раніше діючого Закону України на 31.12.2007р. законних підстав немає.
Відтак після прийняття рішення Конституційного Суду від 22.05.2008р. №10-рп\2008 розрахунок пенсії та підвищення, що передбачені Законом України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильській катастрофи» здійснюється відповідно до діючих положень ст.50 зазначеного Закону та постанови КМУ України від 28.05.2008р. №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» з 22 травня 2008 року (щодо визначення додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю в процентах від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність).
Таким чином виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю особі, віднесеної до 1 категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи проводиться згідно чинному законодавству.»

Т.е. после того как изменения в чернобыльский закон признаны неконституционными..еще оказывается надо возобновить его действие (Закона) в предыдущей редакции)))))))

Подскажите на что можно тут сослаться? Не помню сейчас..но что-то где-то встречал однозначно.

И еще вопрос по ходу… Запутался малость..На неделе иду в суд подавать исковое. Так должен я оплатить госпошлину и услуги если я чернобылец 1 категории, инвалид войни 2 группы? Исковое по 2-м позиціям повышение пенсии в соответствии с Законом о ветеранах войны (200% мин.пенсии по возрасту) за 2005 год и по дополнительной пенсии за ущерб здоров’ю (2005-2009 года).
Спасибо!!!
[/b]

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

Absent писал(а):
Т.е. после того как изменения в чернобыльский закон признаны неконституционными..еще оказывается надо возобновить его действие (Закона) в предыдущей редакции)))))))
Эту сказочку более года назад озвучил зам. Председателя Правления ПФУ В.Колбун (а также МинТруда Денисова) и с тех пор чиновники помельче повторяют ее как мантру.
ИМХО, анализ и возражения не требуются. Достаточно стоять на своем - после признания Конституционным судом неконституционности внесения изменений Законом о Госбютжете действуют прежние положения ...
-= Пенсионер - это профессия! =-

МАН Аватара пользователя
активист

Сообщения: 2234
Откуда: Dnipro
Да, даже изучив Законы, подать самому такой иск очень сложно и практически нереально-нужно быть юристом,что-бы ничего не упустить. Может у кого есть иски для 2-й категории для расчёта пенсии за месяц(работу в зоне) и ст.56 п.2 за стаж свыше 20 лет по проценту заработка? Хоть посмотреть как их надо составлять и со временем и самому научиться.
Найсправедливіші закони не врятують від беззаконня, коли до влади приходять мерзотники.
( Е. Севрус)

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Absent писал(а):
… Свободное трактование законодательства. ...

Подскажите на что можно тут сослаться? Не помню сейчас..но что-то где-то встречал однозначно.

Кримiнальний Кодекс Украины.Службове пiдроблення официйных НПА и Конституции Украины:
Стаття 366. Службове підроблення

1. Службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення документів, а також складання і видача завідомо неправдивих документів-

карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

: 2. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки,-

карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

1, Основним безпосереднім об'єктом службового підроблення е визначений законом порядок діяльності державного апарату, апарату органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, піддриємств, установ і організацій незалежно від форми власності в ' частині підготовки, складання, використання і видачі офіційних документів, а також посвідчення фактів, які мають юридичне значеня. Факультативним додатковим об'єктом цього злочину можуть бути права та свободи людини і громадянина, власність тощо,

2. Документ, який є предметом цього злочину, - це передбаче1 на законом матеріальна форма одержання, зберігання, використаня і розповсюдження інформації, яка має юридичне значення, шляхом фіксації її на папері, магнітній, кіно-, відео-, фотоплівці, дискеті або іншому носії.

; Офіційними є документи, що складаються і видаються службовими особами від імені органів державної влади

Absent писал(а):

И еще вопрос по ходу… Запутался малость..На неделе иду в суд подавать исковое. Так должен я оплатить госпошлину и услуги если я чернобылец 1 категории, инвалид войни 2 группы? Исковое по 2-м позиціям повышение пенсии в соответствии с Законом о ветеранах войны (200% мин.пенсии по возрасту) за 2005 год и по дополнительной пенсии за ущерб здоров’ю (2005-2009 года).



Напишите в шапке искового: 1.Вiд сплати судового сбору-звiльнений(
Декрет КМУ "Про державне мито".ст.4 пункт 18 ....,посвiдчення УЛПА 1 кат.№_____)
2. Вiд сплати послуг з IТЗ- звiльнений(ЦПКУ ст.81 частина 4,пункт 5(Пункт 5 частини четвертої статті 81 в редакції Закону N 1397-VI
( 1397-17 ) від 21.05.2009 } )) :hi:

alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

alexsheva писал(а):
Здесь можно забрать позов прокуратури проти пенсийного фонду. Могу выложить всю переписку, начиная от подачи заявления в ПФ до решения суда.

По просьбе коллег выкладываю "Рішення Верховного Суду України" которое было приложено к иску по перерасчету пенсии.
Изображение
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
......
Последний раз редактировалось mekena 14-06-2011, 19:02, всего редактировалось 1 раз.

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
mekena писал(а):
Сегодня было первое слушание... Судья сразу сказал ответчику от ПФУ, что ему не хотелось бы апелляции. Ответчик сказал, что не будет, если я соглашусь пересчет с 1 марта (я просил с 1 февраля)..

Гммм, так пусть перерасчитает с 1марта- добровольно-без суда. :idea:
mekena писал(а):
Таким образом зажали меня в угол - мол апеляшка не менее полугода будет ходить, я больше потеряю, тем более непорнятки перехода с КАСа на ГПК и все такое. Пришлось согласится, закрасили в иске число с которого я прошу пересчитать пенсию и написали 1 марта. Через неделю 2-е слушание, на котором будет вынесена постанова.. Короче, убедили меня, что синица в руке лучше журавля в небе. :mrgreen:

А они не намекнули Вам:
1.Представитель ответчика,не знает-что ему завтра прикажет сделать его начальник(вышестоящий представитель ответчика-субъекта владних повноваженнь)???
2.Что,даже без обязательной аппеляции,(принятой в ПФУ за правило), эта синица будет не в Вашей руке, а в "клюве" ДВС(держ.вик.служби) :?: :bomb: :?:

alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

Likvidator писал(а):
2.Что,даже без обязательной аппеляции,(принятой в ПФУ за правило), эта синица будет не в Вашей руке, а в "клюве" ДВС(держ.вик.служби)

В ДВС как раз и лежит тот "ларец с яйцом а в яйце игла" (то-бишь стержень всего департамента ПФУ!) по которому ДВС через полгода отпишет заявителю відповідь ПФУ: "Регіональне ПФУ (города, области...) є лише розподільником коштів, які закладені в бюджет цього року. Нараховуючи Вам пенсію, ми дотримуємося (дальше идет перечень циркуляров) розрахуків, які діють на момент призначення пенсії...
Эту практику ПФУ почерпнуло от "відділу соцзахисту" и успешно ею пользуются обе конторы. У меня на руках уже 6 ответов от Министерства юстиции Украины, куда я обратился по причине неисполнения исполнительных листов. Это за несколько лет по 5 мая, несколько по ежегодной компенсации на оздоровление и по по перерасчету пенсии. Советуют знающие люди писать иск на исполнительную службу. Но, думаю, волк волка не загрызет, в отличие от людей. Так, что радоваться рано!
А что по этому поводу скажет наш Гуру Likvidator?
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
......
Последний раз редактировалось mekena 14-06-2011, 19:03, всего редактировалось 1 раз.

Сообщение 17-03-2010, 15:42
Absent Аватара пользователя
участник

Сообщения: 191
Откуда: Харьков
Добрый день!!! Готовлю иск по перерасчету доп.пенсии по ст.50 Закона ЧАЭС с 01.07.2005г по 31.12.2009г. (за минусом периода 01.01.2008-22.05.2008г.). Возник вопрос. Шансов отсудить перерасчет с
с 01.07.2005г по 31.10.2006г нет????
В инете раскопал такое решение суда. Человек просит о перерасчете с
01.01.2006г., ему удовлетворяют с 1.11.2006г. Не врублюсь, почему???

"Але суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково, так як позивач просить суд зобов'язати відповідача здійснити з 01.01.2006 року по наступний час перерахунок та виплату йому недоплачену державну пенсію по інвалідності 3-ї групи від захворювання, отриманого при виконанні обов'язків при ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, виходячи з розміру 6 мінімальних пенсій за віком та додаткову пенсію в розмірі 50 процентів мінімальної пенсії за віком.
А Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» N 231-V від 05.10.2006 року ст. 67 цього Закону доповнено ч.3 наступного змісту «У разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації
сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму». Дані зміни набрали чинності з дня його опублікування, тобто з 31.10.2006 року.
Аналіз зазначеної норми, яка є імперативною, свідчить, що підставою для перерахунку пенсії є встановлення нового розміру прожиткового мінімуму, і цей перерахунок здійснюється з дня встановлення цього мінімуму.
Відповідно до частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір пенсій за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.
Таким чином, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму.
Оскільки позивачеві слід визначати пенсію, виходячи з мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то в разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок пенсії позивачеві повинен проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.
Тобто позовні вимоги підлягають задоволенню саме з листопада 2006 року, а не з 01.01.2006 року як зазначив позивач."

Почему????? До 31.10.2006г. что, Пенсионный фонд не должен был пересчитывать пенсию при изменении прожиточного минимума для нетрудоспособных???
Спасибо!
Смертный..скользи по жизни..но не налегай на нее (Эпикур)

Сообщение 17-03-2010, 16:25
Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Absent писал(а):
Добрый день!!! Готовлю иск по перерасчету доп.пенсии по ст.50 Закона ЧАЭС с 01.07.2005г по 31.12.2009г. (за минусом периода 01.01.2008-22.05.2008г.). Возник вопрос. Шансов отсудить перерасчет с
с 01.07.2005г по 31.10.2006г нет????
В инете раскопал такое решение суда. Человек просит о перерасчете с
01.01.2006г., ему удовлетворяют с 1.11.2006г. Не врублюсь, почему???

...
Тобто позовні вимоги підлягають задоволенню саме з листопада 2006 року, а не з 01.01.2006 року як зазначив позивач."

Почему????? До 31.10.2006г. что, Пенсионный фонд не должен был пересчитывать пенсию при изменении прожиточного минимума для нетрудоспособных???
По мнению судьиНет законних пiдстав:
А Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» N 231-V від 05.10.2006 року ст. 67 цього Закону доповнено ч.3 наступного змісту «У разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації
сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму». Дані зміни набрали чинності з дня його опублікування, тобто з 31.10.2006 року.

Однако,закон подделали???

крім індексації пенсії, яка здійснюється відповідно до
законодавства про індексацію грошових доходів населення, у разі,
якщо величина середньої заробітної плати в Україні за даними
спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в
галузі статистики за минулий рік зросла, то з 1 березня поточного
року розмір пенсії підвищується в порядку, встановленому частиною
другою статті 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування" ( 1058-15 ). { Статтю 67 доповнено частиною
другою згідно із Законом N 231-V ( 231-16 ) від 05.10.2006
}
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=4&nreg=796-12
Последний раз редактировалось Likvidator 17-03-2010, 16:36, всего редактировалось 1 раз.

Сообщение 17-03-2010, 16:35
Absent Аватара пользователя
участник

Сообщения: 191
Откуда: Харьков
Я понимаю)))
Эта дополнение привязало пенсии к прожиточному минимуму, в то время как ранее пенсии привязывались к минимальной пенсии по возрасту. Так? Но..минимальная пенсия по возрасту..устанавливалась в размере прожиточного минимума для нетрудоспособных.
Для чего было внесен п.3???
Смертный..скользи по жизни..но не налегай на нее (Эпикур)

alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

Likvidator писал(а):
Нет законних пiдстав(для пенсий по ст. 54):

За разъяснение БОЛЬШОЕ СПАСИБО! Мне тоже не пересчитали пенсию за 2006 год. Причем, полностью за весь год. Теперь буду настаивать на перерасчете согласно данного "внесення змін".

Снова перечитал постанову и вновь возникли вопросы
Відповідно до ч. З ст. 67 ЗУ « Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», яка набрала чинності 31.10.2006 року, у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст.. 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорії, та розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії встановлюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.
Відповідно до ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мінімальний розмір за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Таким чином, оскільки мінімальний розмір державної пенсії та додаткова пенсія встановлюються в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то в разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок основної пенсії і додаткової пенсії повинні проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком. Виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами та враховуючи преюдиціальне значення рішення Конституційного суду для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними при визначені розміру державної та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю передбачених статтями 50, 54 ЗУ «Про статус та соціальний статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком, а не Постанову КМУ № 530 від 28.05.2008р. «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» та постанови № 654 від 16.07.2008р. «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян», які істотно звужують обсяг, встановлених законом прав.
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 46 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», нараховані суми пенсії не отримані з вини органу що призначає, та виплачує пенсію відшкодовуються за минулий час без обмеження будь-якими строками. Відповідач нараховував та виплачував пенсію позивачеві відповідно до ПКМУ від 3. 01. 2002 року № 1, що є незаконним.
Представник відповідача подала заперечення проти позову, в якому просить в задоволенні позову відмовити, оскільки дії відповідача цілком законні.
При розгляді справи встановлено наступне.
Особа_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Внаслідок захворювання, пов'язаного з виконанням робіт із ліквідації наслідків аварії, його визнано інвалідом 2 групи безстроково. Крім того, статтею 14 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» його віднесено до 1 категорії осіб які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Згідно із ст. ст. 50 і 54 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» позивач має право на щомісячну додаткову пенсію за шкоду заподіяну здоров'ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, та розмір пенсії не може бути нижчим 8-ми мінімальних пенсій за віком.
Пунктом 5 ст. 54 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи» передбачено, що порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається КМУ, але надання законодавцем такого права Кабінету Міністрів не означає, що останній, встановлюючи такій порядок, може допустити звуження змісту та обсягу прав, встановлених цим же Законом. Тобто Кабінет Міністрів повинен був встановити зазначений порядок, не порушуючи положень цього Закону, в тому числі й інших законів, якими встановлено розміри мінімальної пенсії за віком.
Згідно рішення Конституційного Суду України № 10-рп-2008 від 22.05.2008р., положення п. 20 розділу 2 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2008 рік» визнано неконституційним, рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними. Відповідно до ч. З ст. 67 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», яка набрала чинності 31.10.2006 року, у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст. 55 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорії, та розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії встановлюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму. Відповідно до ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Таким чином, вказаними нормами ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», Кабінету Міністрів України надано право лише визначати порядок надання роз'яснень порядку застосування цього закону. При цьому Законом не уповноважено Кабінет Міністрів України змінювати конкретні суми компенсацій і допомоги, у тому числі змінювати розмір допомоги на оздоровлення, встановлений законом.
Аналогічне рішення було прийняте КСУ і 9. 07. 2007 року, № 6-рп\2007.
ПКМУ №1240 від 22.09.2004р. „Про внесення змін до п.1 Порядку обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи", внесено зміни, відповідно до яких обчислення пенсій, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого ПКМУ від 30.05.1997р. № 523, призначається із заробітку, який вони одержали, за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місце і тривалість робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо цей розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи, і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки : у III зоні - 5, II -4, у І зоні - 3 ).
УПФ України в м. ………………. у зв'язку із вище виданими змінами в порядок обчислення пенсій, перерахунок позивачеві з моменту набрання чинності цієї Постанови з 01.01.2005р. не проведено.
Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню, слід зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії позивачеві у відповідності із нормами ч.4 ст. 54 ЗУ „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", за вказаний період, за винятком періоду з 1. 01. 2006 по 9. 07. 2007, та з 1. 01. 2008 по 22. 05. 2009 років, оскільки в цей період відповідач діяв у відповідності із чинним на той час законодавством. При цьому суд враховує, що позивач пропустив строк на звернення за захистом своїх прав до суду за період 2001 - 2007 роки, однак, представник відповідача не вказує на дану обставину як на підставу для відмови в позові.
Керуючись ст. 19 Конституції України, рішеннями Конституційного Суду України № 6-рп\2007, № 10-рп-2008, ст. ст. 14, 50, 52, 55, 54, 67 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. ст. 17, 18, 99, 100, 158-163, 167 КАС, суд , -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати відмову Управління Пенсійного Фонду України в м. ……………….. у перерахунку Особа_1 основної та додаткової пенсії - неправомірною, та зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в м. ………….. здійснити перерахунок Особа_1 основної пенсії відповідно до ч. 4 ст. 54 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи» та щомісячної додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю відповідно до ст. 50 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи» починаючи з 1.01. 2001 року, до 31. 12. 2005 року, та з 9. 07. 2007 року по 31. 12. 2007 року, та з 22. 05. 2008 року, та здійснити її нарахування і виплату.
В задоволенні інших вимог прокурору м. ……………….. ……..………. області та Особа_1 - відмовити.
Заяву про апеляційне оскарження постанови суду, або апеляційну скаргу на неї, сторони можуть подати до Апеляційного Адміністративного суду Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня виготовлення її в повному обсязі, через ………………………. міськрайонний суд.
Апеляційна скарга на постанову суду, подається до Апеляційного Адміністративного суду Дніпропетровської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, через …………………… міськрайонний суд.
Головуючий:


Могу выложить полный текст постановы в формате .doc
Вопрос такого плана. Почему судья установил перерасчет с июля 2007 года? Дело находится на апелляции и хотелось-бы вникнуть в технологию этого правового беспредела. Пропущен такой большой период. Только на этом форуме я хоть что-то начал понимать в государственной бухгалтерии.
Спасибо всем откликнувшимся, низкий поклон Likvidator_у!!!
Последний раз редактировалось alexsheva 17-03-2010, 18:11, всего редактировалось 2 раз(а).
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

Absent писал(а):
Я понимаю)))
Эта дополнение привязало пенсии к прожиточному минимуму, в то время как ранее пенсии привязывались к минимальной пенсии по возрасту. Так? Но..минимальная пенсия по возрасту..устанавливалась в размере прожиточного минимума для нетрудоспособных.
Для чего было внесен п.3???

Привязка - не жесткая, а односторонне ограниченная -
мин. пенсия должна быть не "в размере прож.минимума", а "не менее чем прож. минимум".
И были реальные случаи:
- с апреля 2007 года мин.пенсия составляла 101% прож.минимума
- прошлый год мин.пенсия была 544 грн. при прож.минимуме 498 грн.
-= Пенсионер - это профессия! =-

Сообщение 17-03-2010, 18:21
Absent Аватара пользователя
участник

Сообщения: 191
Откуда: Харьков
Сппасибо!!! Так в исковом для расчета пенсии за прошлый год брать сумму 489 грн. или 544 грн.?
Смертный..скользи по жизни..но не налегай на нее (Эпикур)

Сообщение 17-03-2010, 18:42
~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Nickolas писал(а):
прошлый год мин.пенсия была 544 грн.

Размер минимальной пенсии не менялся, была только доплата до 544 грн. :)

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

~Jhellico писал(а):
Размер минимальной пенсии не менялся, была только доплата до 544 грн. :)
Бр-р! Ну, и намутили с этими абсолютными цифрами ...
А процент за год сверхстажа? 5,44 или ...?
Последний раз редактировалось Nickolas 06-04-2010, 12:41, всего редактировалось 1 раз.
-= Пенсионер - это профессия! =-

След.

Вернуться в Пенсії та судові справи чорнобильців

cron