Список форумов Різне Индексації Индексация доходов

Индексация доходов

Индексації пенсій та зарплат
~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Likvidator писал(а):
Не зависимо от "пенсионного базового месяца" :?:

Зависимо :)

Какая сумма пенсии подлежит индексации для пенсионера с нулевой зарплатой :?:

А что он делает на работе? ;)

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
~Jhellico писал(а):
Likvidator писал(а):
Не зависимо от "пенсионного базового месяца" :?:

Зависимо :)

Какая сумма пенсии подлежит индексации для пенсионера с нулевой зарплатой :?:

А что он делает на работе? ;)

Сторож УПФУ ;)

dog-fox Аватара пользователя
SuperModerator

Сообщения: 3875
Откуда: Запоріжжя
...У річному вимірюванні інфляція зменшилася з 11,9% до 10,6%...

Нацбанк "нарахував" споживчу дефляцію :shok:
Moderator

ngeology Аватара пользователя
участник

Сообщения: 308
Откуда: Київ
Невже падіння цін на Мерседеси перекрило оте незначне зростання цін на м'ясо?
Чи зіграло здешевлення квартир, які чомусь егоїстично не хочуть купляти за пропонованими цінами?
Цікав річ, статистичні показники...
Головне, вони мають звичку завжди відповідати обіцянкам діючого уряду!

Так. Що випливає для пенсіонерів. За наявності дефляції маємо, як порядні люди, вимагати зменшення пенсій?

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
ngeology писал(а):
Так. Що випливає для пенсіонерів. За наявності дефляції маємо, як порядні люди, вимагати зменшення пенсій?
Однак,там в кінці є отаке:
Проте річні темпи зростання ІЦВ залишаються на високому рівні - 20,3%.

З А К О Н У К Р А Ї Н И Про індексацію грошових доходів населення писал(а):
Стаття 3. Обчислення індексу споживчих цін

Індекс споживчих цін обчислюється спеціально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади в галузі статистики і не
пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в
офіційних періодичних виданнях.

Стаття 4. Підстави для проведення індексації

Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових
доходів населення провадиться наростаючим підсумком,
починаючи з місяця введення в дію цього Закону.

Стаття 6. Державні гарантії підвищення грошових доходів
населення у зв'язку із зростанням цін

У разі виникнення обставин, передбачених статтею 4 цього
Закону грошові доходи населення визначаються як результат добутку розміру доходу, що підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму для відповідних соціальних і емографічних груп населення, та величини індексу споживчих цін.

Порядок проведення індексації грошових доходів населення
визначається Кабінетом Міністрів України ( 1078-2003-п ).
{ Текст статті 6 в редакції Закону N 107-VI ( 107-17 ) від
28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням
Конституційного Суду N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008
}
Стаття 17. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2003 року.
Голова Верховної Ради Української РСР Л.КРАВЧУК

м. Київ, 3 липня 1991 року
N 1282-XII

Якщо індекс липня 2011 року 98,7%,індексація доходів громадян,включаючи пенсії- за липень не зменшується,а залишається такою самою як за червень. :nono:
Так,що ,як законопослушні люди ,непрацюючі з 1 січня 2004 року пенсіонери повинні вимагати індексацію пенсії за липень + індексацію пенсії за червень у розмірі:
2*((1,090х1,135х1,091х1,128х1,252х1,159х1,094*1,01*1,009*1,014*1,013*1,008*1,004)-1)*764=2*(2,540-1)*764=2*1,540*764=2*1176,56=2353,12 гривни за 2 місяці(по 1176,56 за червень 2011р. та за дефляційний липень 2011р.)

http://soc-in.com/index.php?option=com_ ... &Itemid=52 :nono:
Працюючим пенсіонерам,як правило, вчасно підвищують заробіток на суму,яка перевищує нараховану індексацію,що приводить до перерви
в індексації доходів.
http://socialcard.org.ua/functions/prot ... ion/state/
З 1 січня 2004 року набрав чинності Закон України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
За даними Пенсійного фонду з 1 січня 2004 року на 4,2 відсотки пенсії підвищені 8,6 млн. пенсіонерам.
При обговоренні ще у 2003 році проекту Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у тому числі і в Верховній Раді, Федерація профспілок звертала увагу на те, що за новою формулою обчислення пенсій розміри їх у більшості пенсіонерів практично не зміняться. При цьому утвориться значний розрив у розмірах пенсій – від 90 грн. до 1000 грн. і більше: більшість отримуватиме 90-150грн., а окремі до 1000грн. На жаль, ситуація стала ще гіршою ніж очікували. Які ж причини цього:

1. Враховуючи низький рівень заробітної плати у більшості працюючих Федерація профспілок пропонувала встановити коефіцієнт страхового стажу на рівні приблизно 1,3- 1,4 відсотки за кожний рік стажу роботи. Це дало б змогу підвищити розміри пенсій для більшості громадян на 30-35 відсотків. Проте, на жаль, Законом передбачено коефіцієнт страхового стажу лише один відсоток за кожний рік роботи.
2. Значно знизило можливість підвищення пенсій прийняття Кабінетом Міністрів рішення про штучне збільшення показників середньої заробітної плати по країні за 1958-1991 роки та одночасно заниження базової середньої заробітної плати за 2002 рік з 376,38грн. до 306,45 грн.

ngeology Аватара пользователя
участник

Сообщения: 308
Откуда: Київ
Likvidator писал(а):
Так,що ,як законопослушні люди ,непрацюючі з 1 січня 2004 року пенсіонери повинні вимагати індексацію пенсії за липень + індексацію пенсії за червень у розмірі:
2*((1,090х1,135х1,091х1,128х1,252х1,159х1,094*1,01*1,009*1,014*1,013*1,008*1,004)-1)*764=2*(2,540-1)*764=2*1,540*764=2*1176,56=2353,12 гривни за 2 місяці(по 1176,56 за червень 2011р. та за дефляційний липень 2011р.)

Схиляюсь перед Вашим знанням законів. Конкретно - про індексацію. Але (так мені здається) індексація має відбуватись від останнього підвищення мінімалки? Якщо мова йде про мінімальну пенсію.
Друге. Чому в формулі 13 множників (перший виділено синім кольором)?
І третє. Зараз я готую позов по маминій недоплаті до 5 Травня. От там мають заграти коефіцієнти індексації! То питання в наступному - чи не маєте Ви посилань на позови, де реально вимагалась (а ще краще - вигравались) справи з індексацією таких виплат?

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
ngeology писал(а):
Але (так мені здається) індексація має відбуватись від останнього підвищення мінімалки? Якщо мова йде про мінімальну пенсію.
Точніше від останнього місяця підвищення доходів,які підлягають індексації,яке було більше, чим розмір індексації,нарахований
Законом за цей місяць.Якщо підвищення доходів було менше чим розмір індексації-індексація продовжується без врахування такого підвищення.
Якщо сума збільшення грошових доходів менша від сум індексації,нарахованої згідно цього Порядку,подальша індексація проводиться за прикладом,приведеним у додатку 4.


ngeology писал(а):
Друге. Чому в формулі 13 множників (перший виділено синім кольором)?

Cиній-за індекс с.ц.за 2004 рік,ще 6 за 2005-2010 роки, ще 6- за 6 місяців 2011року
ngeology писал(а):
третє. Зараз я готую позов по маминій недоплаті до 5 Травня. От там мають заграти коефіцієнти індексації! То питання в наступному - чи не маєте Ви посилань на позови, де реально вимагалась (а ще краще - вигравались) справи з індексацією таких виплат?
Це Вам буде важко виграти- треба бути готовим спростувати ,наприклад ,думку суду,що щорічні виплати мають разовий характер:

Що стосується стягнення щорічної разової грошової допомоги з урахуванням індексу інфляції, за відповідний час, то в цій частині вимоги позивача також не підлягають задоволенню, оскільки відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів» індексації підлягають доходи громадян, одержані ним в гривнях на території України і які не мають разового характеру. Вказані вище виплати носять разовий характер.

Керуючись ст.ст. 9,11,14,71,87,99,100,159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1задовольнити частково.

Стягнути з управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Нетішинської міської ради на користь ОСОБА_1, недоплачену разову щорічну допомогу за 2007 рік в сумі 1770 грн. 30 коп.

Скоріше всього ПФ не доплачує і щомісячну індексацію:
Справа № 2а-75/11
07 лютого 2011 року
Керуючись ст. ст. 6, 8, 9, 70-72, 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд

П о с т а н о в и в :

Позов ОСОБА_1 – задовольнити частково.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в Київському м. Сімферополя АР Крим здійснити перерахунок індексації пенсії ОСОБА_1 за період з 01.01.2004 року по 31.01.2011 року у відповідності до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» без урахування поняття «базовий місяць», з урахуванням виплаченої суми індексації пенсії за цей період.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в Київському м. Сімферополя АР Крим провести перерахунок компенсації за несвоєчасну сплату сум індексації пенсії ОСОБА_1 за період з 01.02.2004 року по 31.01.2011 року у відповідності до Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів, у зв’язку з порушенням строків виплати».

ngeology Аватара пользователя
участник

Сообщения: 308
Откуда: Київ
Дякую.
За мовою постанови мені важко зрозуміти суть справи.
Чи правильно я зрозумів, що ця громадянка отримувала пенсію, але її не індексували (як і усім іншим)? Тому вона звернулась до суду, і суд присудив їй перерахувати початкову пенсію відповідно до тієї формули, що Ви навели в попередньому повідомленні?
Ці ж речі стосується всіх пенсионерів, що отримували пенсію відносно стабільно?
Скажімо, для працюючих вона має обраховуватись за формулою, в якій розмір змінюється щодва роки, і результат множиться на індекс з.ц.?
Далі, чому
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України "Про загальнооб’язкове державне пенсійне страхування" нараховані суми пенсії, не отримані з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком з нарахуванням компенсації втрати частини доходів.
?
Чому невиплачена з вини ПФУ індексація вважається нарахованою?
А якщо це так - чому суд так впевнено рубить всіх 6-місячним терміном при перерахуванні пенсії?

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
ngeology писал(а):
Дякую.
За мовою постанови мені важко зрозуміти суть справи.
Чи правильно я зрозумів, що ця громадянка отримувала пенсію, але її не індексували (як і усім іншим)? Тому вона звернулась до суду, і суд присудив їй перерахувати початкову пенсію відповідно до тієї формули, що Ви навели в попередньому повідомленні?

1. Індексуються доходи.Якщо громадянин працює,не залежно від того-пенсіонер він ,чи ні, йому в першу чергу виплачується індексація прожиткового мінімуму для трудоспособних по місцю роботи,де це питання чітко контролює податкова інспкекція:
Позовні вимоги мотивує тим, що вона з 01.01.2004 року припинила працювати і з цього ж часу відповідач зобов’язаний був почати виплату індексації з наростаючим підсумком відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів», однак відповідач цього не зробив.
ngeology писал(а):
Ці ж речі стосується всіх пенсионерів, що отримували пенсію відносно стабільно?
Скажімо, для працюючих вона має обраховуватись за формулою, в якій розмір змінюється щодва роки, і результат множиться на індекс з.ц.?
Ні.У працюючих теж підвищують зарплату.Якщо підвищення зарплати більше ,чим нарахована індексація умножена на прож.мінімум для працюючих,початок обчислення і.с.ц. починається з місяця,слідуючого за місяцем підвищення зарплати.Поки і.с.ц. не перевищить 101%,індексація=0.
Для непрацюючих пенсіонерів різниця тільки в тому,що індексації підлягає пенсія,в розмірі прож.мінімуму для непрацюючих.
Пенсіонерці,яка втратила зарплату і індексацію,ПФ повинен був виплачувати індексацію пенсії .Але ПФ ігнорує закон і порядок,і майже нікому не виплачує індексацію.
ngeology писал(а):
Далі, чому
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України "Про загальнооб’язкове державне пенсійне страхування" нараховані суми пенсії, не отримані з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком з нарахуванням компенсації втрати частини доходів.
?

Справа в тому,що УПФУ не уповноважене нараховувати пенсії , воно призначає,перераховує та виплачує пенсії, нараховані Законом:
2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
6) призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсі
,
На жаль,цей юридичний факт, суди не бажають признавати.
ngeology писал(а):

Чому невиплачена з вини ПФУ індексація вважається нарахованою?
Тому що її нарахував Кучма,підписавши ЗУ про індексацію.
ngeology писал(а):
А якщо це так - чому суд так впевнено рубить всіх 6-місячним терміном при перерахуванні пенсії?

Це незаконна вказівка зверху. Строк звернення до адміністративного
суду
не має нічого спільного з позовною давністю матеріальних вимог,які предьявлені у одному позові з вимогами про вирішення адміністративного спору :nono:

atnest активист

Сообщения: 561
Откуда: Odessa
Це незаконна вказівка зверху. Строк звернення до адміністративного
суду не має нічого спільного з позовною давністю матеріальних вимог,які предьявлені у одному позові з вимогами про вирішення адміністративного спору

Часть1 ст 99 Касу.
А добейтесь ее применения...за иншими Законами.....
а не ч2 ст99+ст100...
Мо кому пригодится....

заяві про порушення прав працюючого пенсіонера при перерахунку пенсії, яка відмовила вимозі щодо перерахунку пенсії з 1 травня по 31 жовтня 2010  та зобов'язання розрахувати та сплатити компенсаціюю втрати частини пенсії, починаючи з 1 червня по 31 жовтня 2010 у з'вязку с порушенням 6-ти місячного строку  звернення до адміністративного суду на підставі приписів ч.2 ст.99, ст 100 КасУ .
Суд порушив матеріальне право -помилково не застосував до спірних правовідносин  приписи чинного законодавства виходячи з наступного.

1. Правове обгрунтування питання  подання адміністративного позову на підставі ч.1 ст.99 КасУ в межах строку звернення встановленного іншими законами , а саме в межах строку звернення встановленного  пенсійними Законами Украіни  ЗУ 1788, ЗУ 1058 – «без обмеження будь яким строком»
 Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, форми і види пенсійного забезпечення. Такими законами є Закон України «Про пенсійне забезпечення» від 5 листопада 1991 року № 1788-12 (надалі ЗУ 1788), Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058 від 9 липня 2003 року (надалі ЗУ 1058) та Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 9 квітня 1992 року№ 2262-ХII  (надалі ЗУ 2262).

   Правовідносини, що склалися між  позивачем і відповідачем стосовно спору про перерахунок пенсії,  регулюються виключно пенсійними Законами України 1058 і 1788. Дія  інших  нормативно-правових  актів  може  поширюватися  на  ці відносини  лише  у  випадках,  передбачених  цимі  Законами,  або  в частині, що не суперечить цим Законам.

Ці Закони розроблени відповідно до Конституції України .
Абзацом другим преамбули ЗУ 1058 передбачено, що зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону.
Частиною 3 статті 4 даного Закону передбачено, що умови, норми та порядок пенсійного забезпечення визначається виключно законами про пенсійне забезпечення.
Частиною 1 статті 4 данного Закону передбачено, що Законодавство  про  пенсійне  забезпечення  базується   на Конституції України,   складається   з  Основ законодавства України про загальнообов'язкове  державне  соціальне страхування ,  цього  Закону,  закону про недержавне пенсійне  забезпечення,  законів,   якими   встановлюються   умови  пенсійного   забезпечення,   відмінні   від  загальнообов'язкового державного  пенсійного  страхування  та  недержавного   пенсійного забезпечення,  міжнародних  договорів  з  пенсійного забезпечення, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України  (далі -  закони  про  пенсійне  забезпечення),  а також інших законів та нормативно-правових актів,  прийнятих відповідно  до  законів  про пенсійне  забезпечення,  що регулюють відносини у сфері пенсійного забезпечення в Україні.
Частиною 1 статті 5 « Сфера дії Закону» передбачено,  що цей  Закон регулює відносини,  що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного  пенсійного  страхування.
Дія  інших  нормативно-правових  актів  може  поширюватися  на  ці відносини  лише  у  випадках,  передбачених  цим  Законом,  або  в частині, що не суперечить цьому Закону.
Частиною 2 статті 5 « Сфера дії Закону» передбачено, що виключно цим Законом визначаються:
-принципи та     структура    системи    загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;
-умови набуття права та порядок визначення розмірів  пенсійних виплат;
-порядок здійснення пенсійних виплат  за  загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням.
   Частиною 2 статті 46 передбачено, що нараховані суми пенсії,  не отримані  з  вини  органу,  що призначає  і  виплачує  пенсію,  виплачуються  за  минулий час без обмеження будь-яким  строком  з  нарахуванням  компенсації  втрати частини доходів.
   Абзацем 2 статті 87 ЗУ 1788 передбачено, що суми  пенсії,  не  одержані  своєчасно  з  вини  органу,   що призначає або виплачує пенсію, виплачуються  за  минулий  час  без обмеження будь-яким строком.
   Частиною 1 статті 99 КасУ передбачено, що адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення встановленного іншими законами.
   Ціми іншими законами, що встановлють строки звернення до суду - без обмеження будь-яким строком- відмінними від вимог приписів ч.2 ст. 99, ст. 100 КасУ,  є пенсійни Закони України 1788, 1508.
Таким чином- строк позовної давності згідно діючого законодавства, до пенсійних виплат не застосовується.
Отже виходячи з наведенного, застосування до спірних  правовідносин врегульованних на підставі статтей Конституції України прямої дії  виключно вимогами пенсійних Законів Украіни  1058, 1788  вимог ч.2 ст 99, ст 100 непенсійного закону КасУ, у випадку що відноситься до сфери дії пенсійних законів, суперечать їм,  непердбачені їми та значно погіршують умови, норми, порядок пенсійного забезпечення  - буде помилковим.

Позовні вимоги позивача грунтуються на конституційних принципах, на яких базуються здійснення прав та свобод людини та громадянина в Україні, включаючи і гарантоване державою право на пенсійне забезпечення згідно наведенних вище статей Конституції та статей пенсійних Законів України.
Правовою гарантією забезпечення державою цього права є виконання прийнятих на себе зобов’язань, що слідує із положень принципів верховенства права, закріпленого ст.8 Конституції України .
Унаслідок приняття Ухвали від ххх міським судом допущено ігнорування і зменшення  змісту і об'єму гарантованих державою  прав пенсіонера.
Згідно зі статтею 22 Конституції України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до п.19 Постанови № 8 Пленума Верховного суду України не  підлягають застосуванню судами закони та інші нормативно-правові акти,  якими скасовуються конституційні права і свободи людини та громадянина,  а також нові закони,  які звужують зміст  та  обсяг  встановлених  Конституцією  України  і   чинними законами прав і свобод.
Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу прав і свобод - це зменшення кола суб'єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.
Миський районний суд порушив норми матеріального права застосувавши до правовідносин врегульованних на підставі статтей Конституції України прямої дії  виключно вимогами пенсійних законів Украіни вимоги непенсійного закону КасУ, у випадку що відноситься до сфери дії пенсійних законів, суперечать їм та непердбачені їми.
Це, відповідно до норм статей 1, 3, 6, 8, 22, 27, 64, 68 Конституцій України є неприпустимим в діяльності органу державної судової влади.
Таким чином об'єктивно існують причини для скасування рішення ххх суду і  ухвалення нового рішення на підставі :
- пункту 1 частини 1 ст.202 КАСУ: неповне  з'ясування судом обставин,  що мають значення для справи;
- пункту 4 частини 1 ст 202 КАСУ: порушення норм матеріального або процесуального права,  що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
З огляду на викладене, з метою усунення  порушень та поновлення моїх пенсійних прав керуючись:
- ч.6 ст.92, ст.8, ст.22, ст.55, ст. 152 Конституції України,
- ст.  ст.4, 5, 45, 46 Закону України  «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування»,
- ст. 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» ,
- ч.1 ст.99, ст. 202 КАС України
 прошу Апеляційний  адміністративний  суд Одеської області:
1.   Ухвалу міського ххх районного суду м.Одеси від ххх 2011р. скасувати.
2.   Прийняти нове решення, яким:
« Адміністративний позов ххх до Управління Пенсійного фонду України в ххх районі м.Одеси  про забов'язання зробити перерахунок пенсії та виплатити недоплачену частину за період з 01 травня по 31 жовтня 2010 та зобов'язання розрахувати та сплатити компенсаціюю втрати частини пенсії, починаючи з 1 червня по 31 жовтня 2010 на підставі частини 1 статті 99 КАСУ розглянути в межах строку звернення до суду встановлених пенсійними законами: ст.46 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», ст.87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» -без обмеження будь яким строком.»

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
atnest писал(а):
Це незаконна вказівка зверху. Строк звернення до адміністративного
суду не має нічого спільного з позовною давністю матеріальних вимог,які предьявлені у одному позові з вимогами про вирішення адміністративного спору

Часть1 ст 99 Касу.
А добейтесь ее применения...за иншими Законами.....
а не ч2 ст99+ст100...
Мо кому пригодится....

1.   Ухвалу міського ххх районного суду м.Одеси від ххх 2011р. скасувати.
2.   Прийняти нове решення, яким:
« Адміністративний позов ххх до Управління Пенсійного фонду України в ххх районі м.Одеси  про забов'язання зробити перерахунок пенсії та виплатити недоплачену частину за період з 01 травня по 31 жовтня 2010 та зобов'язання розрахувати та сплатити компенсаціюю втрати частини пенсії, починаючи з 1 червня по 31 жовтня 2010 на підставі частини 1 статті 99 КАСУ розглянути в межах строку звернення до суду встановлених пенсійними законами: ст.46 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», ст.87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» -без обмеження будь яким строком.»
Однако ВАСУ не вникает в інші закони:
Інформаційний лист ВАСУ від 13.10.2010 № 1425/11/13-10
Головам апеляційних
адміністративних судів
з 9 вересня 2010 року розгляд справ, пов’язаних із соціальними виплатами, віднесено до юрисдикції адміністративних судів.

При цьому слід ураховувати, що відповідно до пункту 2 частини першої статті 183 (з позначкою 2) КАС у справах цієї категорії застосовується скорочене провадження.

У зв’язку з внесенням Законом України “Про судоустрій і статус суддів” змін до КАС адміністративним судам під час розгляду справ, пов’язаних із соціальними виплатами, необхідно враховувати таке.

Відповідно до частини першої статті 99 КАС адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Частиною другою цієї статті визначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Крім того, законодавцем змінено приписи щодо правових наслідків пропуску строку звернення до суду. Чинними положеннями частини першої статті 100 КАС передбачено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Під час вирішення питання про відкриття провадження у справі місцевим адміністративним судам необхідно перевіряти додержання строку звернення до суду. У разі пропуску такого строку та визнання вказаних особою причин пропуску строку неповажними місцевий адміністративний суд повинен залишити адміністративний позов без розгляду.

При цьому судам необхідно враховувати, що предметом позову в цій категорії справ є дії чи бездіяльність суб’єкта владних повноважень, пов’язані з соціальними виплатами, які можуть бути регулярними, періодичними, одноразовими, обмеженими в часі платежами, тому судам необхідно перевіряти строк звернення до суду залежно від виду платежу та тривалості періоду, за який виник спір. Тобто можливі випадки, коли в частині вимог позовну заяву слід залишати без розгляду (частина перша статті 100 КАС), а в іншій частині – відкривати провадження у справі.

Якщо провадження у справі було помилково відкрито за адміністративним позовом, поданим із порушенням строку звернення до адміністративного суду, питання про поновлення якого судом не вирішувалося, і про пропуск строку стало відомо у ході розгляду справи, суд перевіряє поважність причин пропуску строку на звернення до суду і в разі визнання їх неповажними залишає адміністративний позов без розгляду.

Апеляційним адміністративним судам при розгляді апеляційних скарг у справах, пов’язаних із соціальними виплатами, необхідно перевіряти законність та обґрунтованість висновків суду першої інстанції про наявність поважних причин для поновлення строків на звернення до адміністративного суду в разі подання заперечень на ухвалу про поновлення строку звернення до суду.

Крім того, суд апеляційної інстанції повинен перевіряти висновки місцевих судів про наявність поважних причин пропуску звернення до суду, які були зроблені після відкриття провадження у справі за адміністративним позовом, поданим із порушенням строку звернення до адміністративного суду, питання про поновлення якого судом не вирішувалося. Якщо апеляційним адміністративним судом буде встановлено необґрунтованість висновків місцевого суду про наявність поважних причин для поновлення строку звернення до адміністративного суду, апеляційний адміністративний суд повинен скасувати постанову суду першої інстанції і залишити позовну заяву без розгляду.
Хіба до 9 вересня 2010 були інші приписи щодо правових наслідків пропуску строку звернення до суду :?:
Чим відрізняються регулярні виплати від періодичних :?:

Пред.

Вернуться в Индексації

cron