Список форумов Проблеми чорнобильців Пенсії та судові справи чорнобильців Позов по Постановам КМУ

Позов по Постановам КМУ

Пенсії за Законом № 796-XII Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Byrgas посетитель

Сообщения: 28
Позивач: Особа-1
інвалід ІІ групи ЧАЄС (звільнена від сплати держмита)


Відповідач: Управління пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області
Вул. Гагаріна 15; м. Зміїв; 63404; тел. 05747 3 22 01
е-mail не відомий


АДМІНІСТРАТИВНА ПОЗОВНА ЗАЯВА

Я, Особа_1 (надалі «Позивач»), приймала участь в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, внаслідок чого стала інвалідом 2-ої групи ЧАЕС і отримую пенсію відповідно до Закону України «Про статус та соціальний захист громадян постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи», але в відношенні моєї пенсії Управління пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області (надалі УПФ) протиправно не виконує вимоги постанов Кабінету Міністрів України (надалі КМУ) № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Ці постанови КМУ є чинними станом на сьогодення, прийняті в спосіб передбачений Конституцією України і є обов’язковими для виконання УПФ. Їх обов’язковість для виконання УПФ витікає із абз.1 п.1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року за № 121/2001 (121/2001), згідно якого Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, на який покладено обов'язок щодо: призначення пенсії; підготовки документів для її виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій. При цьому, відповідно до п. 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року за № 8 - 2, саме на управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах, покладено завдання забезпечення призначення та виплати пенсії. Згідно з п. п. 7 п. 2.1. вказаного Положення УПФ призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії відповідно до чинного законодавства.
Українські суди неодноразово визнавали різні управління Пенсійного фонду України винними в незастосуванні цих постанов при нарахуванні і виплаті пенсій інвалідам ЧАЕС (наприклад адміністративна справі № 2-а-161/10 за позовом ОСОБА_1 До Управління пенсійного фонду України в Червоногвардійському районі міста Макіївки про перерахунок та виплату пенсії по інвалідності ЧАЕС, номер справи в реєстрі 9482279, де суд констатував протиправність дій відповідача і зобов’язав його застосовувати в відношенні позивача коефіцієнти підвищення основного розміру пенсії відповідно до цих постанов КМУ, апеляційний суд, номер справи в реєстрі 10335566, зоставив це рішення в силі і воно набрало остаточної сили.
Таким чином не має ніяких підстав не застосовувати в відношенні належної мені до виплати державної пенсії обох цих постанов КМУ.
Я вважаю, що відповідач не виконав своїх зобов'язань по застосуванню в відношенні належної мені до сплати державної пенсії постанов Кабінету міністрів України № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", чим суттєво порушив моє право на отримання від держави компенсації за ядерну шкоду здоров'ю, спричинену мені під час ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, яка привела до втрати мною працездатності, інвалідності.
Мені не відома жодна дія, яку б відповідач по справі зробив щодо забезпечення виконання свого обов'язку щодо нарахування та виплати належної мені основної пенсії з урахуванням цих постанов КМУ.
Також, відповідно до ч. 2 ст. 21 КАС України, я заявляю в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір і вимогу про здійснити нарахування та виплату державної пенсії Особа_1 , як інваліду ЧАЕС 2-ої групи, з урахуванням постанов Кабінету Міністрів України № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54» та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з урахуванням раніше виплачених сум, починаючи з дня набрання чинності цих постанов.
Це базується на прецедентах Європейського суду з прав людини відповідно до ч. 2 ст. 8 КАС України. Починаючи з 1975 року Європейський суд з прав людини право на отримання пенсії визнає елементом «майна» відповідно до ст.. 1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Так в класичній справі Mailer v. Austria (№ 5849/72 3 DR 25, 1975) Євросуд з прав людини відмітив, що законодавчо визначене право на отримання пенсії прирівнюється до права приватної власності і на нього розповсюджуються загальні національні норми, які застосовуються до «майна», «грошового зобов’язання».
Кабінет Міністрів України, відповідно до ст. 113 Конституції України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Відповідно до ч. 2 ст. 116 Конституції України на нього покладено обов’язок вживати заходи щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина.
Згідно ч. 3 ст. 116 Конституції України сферою компетенції Кабінету Міністрів України є забеспечення фінансової політики у сфері соціального захисту, тому, відповідно до статті 117 Конституції України постанови Кабінету Міністрів України № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" є обов’язковими до виконання.
Але відповідач, користуючись моїм тяжким станом здоровя (я є інвалідом ЧАЕС 2-ої групи), порушує норми Конституції України і не виконує ці постанови КМУ, тому я, відповідно до 8 статті Конституції України звертаюсь до суду. Стаття 124 Конституції України передбачає, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі

На підставі всього вищенаведеного, в відповідності до статей 3, 8, 19, 21, 22, 56, 58, 64, 113, ч., ч. 2 та 3 ст. 116, 117 та 124 Конституції України, ст., ст. 1, 13, 50, п. 4 ст. 54, ст., ст. 67, 71 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ст., ст. 6-14, 71, 99, 122, п. 2 ч. 1 ст. 183-2, ст., ст. 159-163, 167, 256 КАС України,
ПРОШУ СУД:
1. Визнати протиправним не виконання посадовими особами Управління пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області вимог постанов Кабінету Міністрів України № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54 та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в відношенні підвищення належної до сплати пенсії інваліда ЧАЕС 2-ої групи Особа_1 .
2. Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області виконувати вимоги постанов Кабінету Міністрів України № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54 та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в відношенні підвищення належної до сплати пенсії інваліда ЧАЕС 2-ої групи Особа_1 .
3. Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Зміївському районі Харківської області здійснити нарахування та виплату державної пенсії Особа_1 , як інваліду ЧАЕС 2-ої групи, з урахуванням постанов Кабінету Міністрів України № 894 від 13.07.2004 року «Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до частини четвертої статті 54» та № 1293 від 27.12.2005 року «Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з урахуванням раніше виплачених сум, починаючи з дня набрання чинності цих постанов.
4. Допустити негайне виконання постанови в цілому, так як всі позовні вимоги базуються на прямих нормах постанов Кабінету Міністрів України, які є обов’язковими для виконання, і стан здоров’я Особа_1 , як інваліда ЧАЕС 2-ої групи, є критичним.

Одночасно заявляю такі клопотання:

 В зв’язку з тяжким станом здоров’я, проводити судовий розгляд адміністративного позову за моєї відсутності, в порядку скороченого провадження.
 Поновити строк звернення до адміністративного суду, так як частина друга статті 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачає, що суми пенсії, не одержані своєчасно з вини органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком.
Крім того, адміністративний позов стосується справедливої компенсації з боку держави ядерної шкоди заподіяної моєму здоровью, що привело до втрати працездатності, інвалідності, яка відповідно до статті VI Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду від 21 травня 1963 року передбачає строк позовної давності тридцять років.

Додатки:

1. Копія позовної заяви для відповідача (на 2 аркушах).
2. Копія довідки МСЕК – 2 екз.
3. Копія посвідчення учасника ліквідації з вкладкою – 2 екз.
4. Копія доручення (тільки для суду) на 1 арк.

Документом, підтверджуючим наявність підстав для звільнення від сплати судового збору є копія посвідчення учасника ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи І категорії.

28 березня 2011 року Особа_1

Вернуться в Пенсії та судові справи чорнобильців