Vaevin писал(а):
По 2 категории данных о судебных делах пока нет. Есть по 1 категории, но существенной разницы не вижу.
Имеются:
03 березня 2007 року ОСОБА_1 звернувся з позовом до Управління Пенсійного фонду України в місті Кузнецовську Рівненської області, в якому, посилаючись на статус ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії, просив зобов'язати відповідача провести перерахунок призначеної пенсії відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 01 травня 2006 року.
Судами встановлено, що позивач отримує пенсію відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Згідно із ч. 2 ст. 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорій 1, 2, 3, 4, за умови стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75 процентів заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком N 1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6 місяців і більше - не вище 85 процентів заробітку.
Розмір загального стажу позивача становить 39 повних років.
Позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії з її збільшенням на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Відповідач відмовив позивачу в перерахунку пенсії, посилаючись на те, що йому було здійснено перерахунок пенсії відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за якою за кожний повний рік страхового стажу понад 25 років чоловікам і 20 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 відсоток розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 цього Закону, але не більше ніж на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком, зазначеного в абзаці першому цієї частини.Проте колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що відмова відповідача є незаконною, оскільки позивачу призначено пенсію відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а тому і збільшення пенсії повинно бути проведено в порядку, встановленому цим законом.
Доводи касаційної скарги не дають підстав вважати, що при розгляді справи судами попередніх інстанцій були порушені норми матеріального та процесуального права.
Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Враховуючи викладене, та керуючись ст. ст. 220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Кузнецовську Рівненської області залишити без задоволення, а постанову Кузнецовського міського суду Рівненської області від 19 квітня 2007 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 27 червня 2007 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Верховного Суду України лише за винятковими обставинами у строк та у порядку, визначеними статтями 237 - 239 КАС України.
Головуючий суддя
Цуркан М. І.
судді
Бившева Л. І.
Гашицький О. В.
Головчук С. В.
Розваляєва Т. С.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/3705940 До лютого 2006 року в особовій справі позивача в наявності були документи про його загальний трудовий стаж 27 років, в лютому 2006 р. позивач подав відповідачу документи, які підтверджують його загальний трудовий стаж 31 рік.
З урахуванням викладених вимог Закону та повного загального стажу роботи 30 років позивач має право на збільшення пенсії на 1 % заробітку за кожний рік роботи понад 20 років, тобто на 10%.
Доводи відповідача про необхідність в даному випадку при обчисленні доплати за понаднормовий стаж застосувати ч.І ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та враховувати лише 2 роки понаднормового стажу, не заслуговують на увагу, оскільки судом встановлено, що позивач є ліквідатором наслідків аварії на ЧАЕС, пенсія йому призначена і виплачується відповідно до Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», що є спеціальним Законом, яким встановлюються особливості соціальних гарантій, в тому числі пенсійних прав, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, а тому відповідно доплата за понаднормовий стаж позивача, який має статус ліквідатора, має визначатися саме за цим Законом.
Оскільки відповідач при призначенні позивачу пенсії не виконав вимог ч.2 ст.56 Закону та порушив його права суд першої інстанції правильно стягнув з відповідача доплату за понаднормовий стаж в сумі 1 393,65 гривень станом на 01 жовтня 2006 року. Вказана сума є різницею між пенсією позивача, обчисленою відповідачем за дорученням суду з урахуванням 7 років понаднормового стажу в період з 24 березня 2003 року до 01 березня 2006 року та з урахуванням 10 років понаднормового стажу в період з 01 березня 2006 року до 01 жовтня 2006 року та фактично виплаченою позивачу пенсією за цей період (13 610,40 гривень- 12 216,75 гривень).
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/1460894Вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 є пенсіонером, учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1986 році 2-ї категорії. У 1993 році ОСОБА_1 призначено пенсію за віком відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення» із застосуванням вимог ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в частині зменшення пенсійного віку, встановленого для одержання пенсій, на 10 років, проте при здійсненні відповідачем перерахунку пенсії не прийняті до уваги пільги, встановлені законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», чим зменшено розмір його пенсії. Вважає, що стаж його роботи складає 41 рік, із нього понад нормативний стаж складає 21 рік, а також пенсія повинна призначатися за його вибором, однак відповідачем його заяви щодо перерахунку пенсії у Відповідності до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали наслідок Чорнобильської катастрофи» не прийняті до уваги.
...Згідно з ч.1 ст. 10 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» особі, яка має одночасно право на різні види пенсії, призначається один із цих видів пенсії за її вибором.
Суд першої інстанції правильно прийшов до висновку, що при нарахуванні йому пенсії відповідачем необгрунтовано не враховані вимоги ч.1 ст. 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якою передбачено, що особам, віднесеним до категорії 2, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Управлінням Пенсійного фонду також не враховано, що згідно з вищеназваним законом понаднормативний стаж ОСОБА_1 складає 21 рік і цей факт надає право ОСОБА_1 одержувати пенсію у повному розмірі відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якою передбачено, що право на пенсію у повному розмірі мають громадяни віднесені до категорій 1, 2, 3, 4 за умови стажу роботи не менше як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75% заробітку.
Посилання відповідача на те, що пенсія ОСОБА_1 повинна призначатися відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» судом першої інстанції правильно не прийнято уваги, оскільки згідно зі ст. 55 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», призначення та виплата пенсій категоріям громадян, до яких віднесено і ОСОБА_1, здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» та Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
З такими висновками суду першої інстанції погоджується колегія суддів, оскільки вони відповідають фактичним обставинам, встановленим у ході судового
розгляду, а також вимогам діючого пенсійного законодавства.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/2312802ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категорії.
Збільшення пенсії позивачці на підставі ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV на загальних підставах у розмірі 1 відсотка розміру пенсії, але не більше ніж на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком, за кожний повний рік страхового стажу понад 20 років, не позбавляє її права вибору збільшення пенсії, як учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС відповідно до правил ч. 2 ст. 56 Закону № 796-ХІІ із збільшенням пенсії на 1 процент заробітку за кожний рік роботи понад 15 років.
Суд першої інстанції, застосовуючи до спірних правовідносин норму ст. 56 Закону № 796-ХІІ, а не ст. 28 Закону № 1058-IV вірно виходив з того, що застосована ним норма є спеціальною нормою і регулює правовідносини суб'єктами яких є громадяни, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/399667