Список форумов Проблеми чорнобильців Пенсії та судові справи чорнобильців работающий инвалид-чернобылец

работающий инвалид-чернобылец

Пенсії за Законом № 796-XII Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Shell прохожий

Сообщения: 1
Я бухгалтер, мне на фирму нужен был инвалид. Оформила отца (он пенсионер, инвалид-чернобылец). Работал в 2006-2007гг. Сейчас пришел Протокол с ПФУ
"В зв"язку з скриттям факту роботи в ... з ... згідно наказу.... виникла переплата пенсії згідно Постанови №374 від 28.03.2002р. в загальній сумі 10172грн.
Переплат виникла за період з 01.03.2006 по 28.02.2009р
Згідно ст. 50 ЗУ "ПЗДПС" провести утримання в розмірі 20%..."

1.Если человек официально оформлен на работу и платит все налоги это "скриття факту роботи"?
2 В постановлении №374 говориться о увеличении пенсии на 12% с 01.04.2002. отднльным категориям неработающим пенсионерам. Получеться если ты начал работать то указаное повышение снимается. По-моему это бред.
Кто, что может посоветовать? :help: :help: :help:

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Shell писал(а):
Я бухгалтер, мне на фирму нужен был инвалид. Оформила отца (он пенсионер, инвалид-чернобылец). Работал в 2006-2007гг. Сейчас пришел Протокол с ПФУ
"В зв"язку з скриттям факту роботи в ... з ... згідно наказу.... виникла переплата пенсії згідно Постанови №374 від 28.03.2002р. в загальній сумі 10172грн.
Переплат виникла за період з 01.03.2006 по 28.02.2009р
Згідно ст. 50 ЗУ "ПЗДПС" провести утримання в розмірі 20%..."

1.Если человек официально оформлен на работу и платит все налоги это "скриття факту роботи"?
2 В постановлении №374 говориться о увеличении пенсии на 12% с 01.04.2002. отднльным категориям неработающим пенсионерам. Получеться если ты начал работать то указаное повышение снимается. По-моему это бред.
Кто, что может посоветовать? :help: :help: :help:

Пошлите их почитать чернобыльский ЗУ:
Стаття 58. Пільги по виплаті пенсій працюючим пенсіонерам

Пенсії особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, виплачуються в повному розмірі без урахування
одержуваного заробітку (доходу).

Эта статья,как минимум,является Законным основанием
....ничего ПФУ не сообщать :read:
Мало того...такому пенсионеру ПФУ задолжал приличную сумму,что подтверждено в 2008 году КСУ:
ПКМУ374 писал(а):
1. Збільшити з 1 квітня 2002 р. непрацюючим пенсіонерам на 12 відсотків:
а) пенсії (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій), призначені відповідно до статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (крім пенсій, призначених відповідно до частини четвертої зазначеної статті);

Розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначається на момент виплати пенсії згідно із законом про Державний бюджет України і не може коригуватися іншими нормативно-правовими актами.
( Частина статті 54 в редакції Закону N 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду N 10-рп/2008 від 22.05.2008 )

Сообщение 06-05-2009, 19:32
Vaevin посетитель

Сообщения: 64
Не понятно, как возникла переплата. Возможно из-за индексации пенсии.
Предлагаю запросить в ПФУ подробную бумагу с указанием сколько и когда переплатили.

Сообщение 06-05-2009, 19:35
~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Shell писал(а):
Если человек официально оформлен на работу и платит все налоги это "скриття факту роботи"?

Если человек не сообщает о трудоустройстве в ПФУ - это "сокрытие" данного факта от ПФУ

Получеться если ты начал работать то указаное повышение снимается. По-моему это бред.

Вам кажется нелогичным, что повышение, установленное для неработающих, не должно выплачиваться работающим? :shock:

Кто, что может посоветовать?

Могу лишь посоветовать в следующий раз детальнее планировать "оптимизацию налогообложения"...

Сообщение 06-05-2009, 20:56
Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
~Jhellico писал(а):
Shell писал(а):
Если человек официально оформлен на работу и платит все налоги это "скриття факту роботи"?

Если человек не сообщает о трудоустройстве в ПФУ - это "сокрытие" данного факта от ПФУ...

Однозначно.... ПФУ совершил "сокрытие" внутри своего Фонда
:lol:
Согласно действующего с 2004 года ЗУ
1058 -ПФУ проявил преступную небрежность:
Стаття 16. Права та обов'язки застрахованої особи 2. Застрахована особа зобов'язана:
3) повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну даних, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку, виїзд за межі держави та про обставини, що спричиняють зміну статусу застрахованої особи, протягом десяти днів з моменту їх виникнення;


Змiни даних та виїзд за межі держави - не було за перiод ,коли особа була застрахована(не працюючий-не застрахований) :idea:
Стаття 13. Припинення участі в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування
1. Участь застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування припиняється:
у разі якщо застрахованій особі відповідно до цього Закону призначено пенсію і вона не продовжує працювати



Стаття 17. Права та обов'язки страхувальників
2. Страхувальник зобов'язаний: 4) подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом;
9) повідомляти територіальний орган Пенсійного фонду про прийом на роботу або укладення відповідного договору з фізичною особою, яка не зареєстрована в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (у тому числі вперше приймається на роботу) або не пред'явила на вимогу страхувальника свідоцтво про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, і подавати необхідні відомості та документи для реєстрації зазначеної особи;
10) отримати в територіальному органі Пенсійного фонду від імені фізичної особи, яку він зобов'язаний зареєструвати у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, свідоцтво про загальнообов'язкове державне соціальне страхування та видати його застрахованій особі;
Стаття 21. Персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування
1. Органи Пенсійного фонду ведуть облік усіх застрахованих осіб ...
6. Відомості про осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5-10, 12-15, 18 статті 11 цього Закону, подаються до територіального органу Пенсійного фонду страхувальниками-роботодавцями, відповідними підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують цим особам заробітну плату, грошове забезпечення (заробіток), допомогу.
Стаття 22. Інформація у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування
2. Відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду для:
визначення права застрахованої особи або членів її сім'ї на отримання пенсійних виплат згідно із цим Законом;
визначення розміру, перерахунку та індексації пенсійних виплат, передбачених цим Законом;

А если копнуть глубже:Решение ПФУ подпадает под уголовную статью
ККУ- САМОПРАВСТВО:
Shell -оспаривайте нарушение статей 21,22 ЗУ 1058,а также Ст. 58. ЗУ 796( Пільги по виплаті пенсій працюючим пенсіонерам )

со стороны ПФУ,так-как:
1.работодатель сообщил ПФУ о трудоустройстве,а ПФУ не выполнил ЗУ.
2.ЗУ 796 имеет высшую силу,чем ПКМУ,подписанное Кинахом,кроме того-что при трудоустройстве после 1квітня 2002 р/ нужно снимать повышение...,в этом ПКМУ... ничего не указано(иначе это нарушало -бы ст.58 ЗУ 796),да и статья 50 ЗУ 1058...не может распространятся на 2002 год :lol:
Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а також пенсій, призначених відповідно до інших законів України, які раніше не підвищувались
Протягом 2001-2002 років середній розмір трудових пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення", збільшено на 58 відсотків. Ураховуючи, що пенсії, призначені відповідно до інших законів України, не підвищувалися тривалий час та з метою посилення соціального захисту пенсіонерів, яким пенсії не переглядалися, Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Збільшити з 1 квітня 2002 р. непрацюючим пенсіонерам на 12 відсотків:

:hi:
Почему за самоуправство ПФУ,должен платить инвалид??? :shok:

Сообщение 08-05-2009, 13:08
Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
А вот аргументация Высокого Суда,о недоплаченных ПФУ,суммах:
ВЕРХОВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 27 травня 2008 року N 08/111

Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у складі: головуючого - Кривенка В. В., суддів: Гусака М. Б., Маринченка В. Л., Самсіна І. Л., Терлецького О. О., Тітова Ю. Г., розглянувши у порядку письмового провадження за скаргою І. О. П. про перегляд за винятковими обставинами ухвали Вищого адміністративного суду України від 6 грудня 2007 року справу за позовом І. О. П. до Управління Пенсійного фонду в Старобільському районі Луганської області (далі - УПФ) про перерахунок пенсії, встановила:

У березні 2007 року І. О. П. звернувся до суду з позовом до УПФ про перерахунок раніше призначеної державної та додаткової пенсій, виплата яких передбачена статтями 50, 54 Закону України від 28 лютого 1991 року N 796-XII "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі - Закон N 796).

У позові зазначав, що він як інвалід III групи внаслідок захворювання пов'язаного з участю у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС отримує державну та додаткову пенсії передбачені статтями 50 та 54 Закону N 796. Посилаючись на те, що розміри призначених і виплачуваних йому пенсій не відповідають розмірам передбаченим цим Законом і на відмову УПФ привести їх у відповідність з вимогами Закону, позивач просив суд визнати дії відповідача неправомірними та зобов'язати його усунути зазначені порушення провівши вказані перерахунки.

Статтею 49 Закону N 796 пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4 встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Відповідно до частини четвертої статті 54 Закону N 796, яка визначає підстави та умови призначення державних пенсій особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника, в усіх випадках розміри пенсії для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком.

Згідно зі статтею 50 цього Закону особам, віднесеним до категорії 1, зокрема інвалідам III групи, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 50 процентів мінімальної пенсії за віком. Виплата додаткової пенсії відповідно до статті 53 зазначеного Закону здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.

Таким чином, вихідним критерієм обрахунку державної та додаткової пенсій виступає мінімальна пенсія за віком. Мінімальний розмір пенсії за віком згідно до статті 28 Закону України від 9 липня 2003 року N 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Як встановлено судами попередніх інстанцій І. О. П. є інвалідом III групи, учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і віднесений до 1 категорії осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Одержує пенсію по інвалідності на підставі статті 54 Закону N 796 та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі статті 50 Закону N 796.

Розрахунок пенсії позивачу проведено відповідачем виходячи із встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 3 січня 2002 року N 1 "Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету" розміру, який складає 19,91 грн.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції прийшов до висновку, з яким погодився суд апеляційної інстанції про те, що при розрахунку державної та додаткової пенсій, передбачених статтями 50, 54 Закону України N 796, застосуванню при їх обчисленні підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.

Скасовуючи рішення судів першої та апеляційної інстанцій та відмовляючи в задоволенні позву, Вищий адміністративний суд України виходив з того, що обчислення пенсій повинно проводитися з розміру 19 грн. 91 коп., визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 3 січня 2002 року N 1 "Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету". При цьому послався на положення статті 54 Закону N 796, згідно якого порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України. Касаційний суд зазначив також, що застосування до спірних правовідносин статті 28 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суперечить вимогам частини третьої зазначеної статті, згідно з якою мінімальний розмір пенсії за віком визначений абзацом першим частини першої цієї статті застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом.

Такі висновки касаційного суду не можна визнати обґрунтованим, а постанову - законною виходячи з наступного.

Порядок обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 1997 року N 523. Ця Постанова є чинною і її положення стосовно критеріїв обчислення розмірів пенсій відповідають положенням статей 50, 54 Закону України N 796. Пунктом 2 постанови N 1 від 3 січня 2002 року "Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету", всупереч положень статей 50, 54 Закону N 796, Кабінет Міністрів України установив розміри сум, з яких проводиться розрахунок пенсій, при тому що ці суми не відповідають розмірам мінімальної пенсії за віком.

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, вирішуючи даний спір суди першої та апеляційної інстанцій прийшли до обґрунтованого висновку, що при розрахунку державної та додаткової пенсій, передбачених статтями 50, 54 Закону України N 796, застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.

Положення частини третьої статті 28 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на думку колегії суддів, не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) до обрахування інших пенсій чи доплат пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого крім передбаченого частиною 1 цієї статті мінімального розміру пенсії за віком.

Оскільки Вищий адміністративний суд України помилково скасував судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій його постанова від 6 грудня 2007 року підлягає скасуванню із залишенням без змін судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій.


Вернуться в Пенсії та судові справи чорнобильців