Список форумов Загальна категорія Пенсії за роботу на Крайній Півночі Стаж в районах Крайнего Севера

Стаж в районах Крайнего Севера

Особливості обліку стажу та заробітків на Крайній Півночі, пільги по виходу на пенсію.
sprinter посетитель

Сообщения: 69
Откуда: Луганск
Человек работал в районах Крайнего Севера с 1992 года по 2006 год.
Я знаю, что по Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року стаж до 1960 года 1 год за 2 после 1960 1 за 1,5.
То, что в РПФУ нужно помимо трудовой еще кучу справок, что человек проработал там, что действительно этот человек и справку, что это справка действительна в противоречие п 5 перехідних положень ЗУ № 1058 "Пільгове обчислення страхового стажу провадиться на підставі трудової книжки, або письмового трудового договору, або довідки, в яких зазначено період роботи в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі" АБО означает или а не И. (это ИЛИ доказываю по гражданам в суде юристу ПФУ уже в течение года, есть положительные решения).
ПФУ на мой запрос, почему стаж Крайнего Севера подсчитан 1 к 1 отвечают нормой, которой знаю на изусть - "Період роботи до 1 січня 1991 року в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі колишнього Союзу РСР, а також на острові Шпіцберген зараховується до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло до 1 січня 1991 року." Поскольку вы работали с 1992 года, поэтому стаж засчитан 1 к 1 не ссылаясь на нормы, которые действуют с 1 января 1991 года.
Вот меня и интересует согласно каких НПА с 1.01.1991 года стаж засчитан 1 к 1. За ранее благодарен.
я лишь одним остался цел,-что на одних смотрел я прямо, а на других через прицел

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

По этим вопросам известны три Международных договора - ссылки см. пункт 30 на страничке http://nih-soft.narod.ru/DocLinks.html
Однако там лишь упоминается о регулировании вопроса национальным законодательством ...

PS. Посмотрите мой более развернутый ответ в теме "Северный стаж" на Первом Украинском юридическом форуме.
Последний раз редактировалось Nickolas 09-03-2008, 06:43, всего редактировалось 3 раз(а).
-= Пенсионер - это профессия! =-

sprinter посетитель

Сообщения: 69
Откуда: Луганск
спасибо, проанализирую, может чего нить выужу)))
я лишь одним остался цел,-что на одних смотрел я прямо, а на других через прицел

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

Для полноты картины приведу здесь некоторые выдержки.

Современный закон (№ 1058-IV "Об общеобязательном государственном пенсионном страховании") напрямую не предусматривает никаких льгот.

Однако, ранее заработанные льготы учитываются по ранее действовавшему законодательству.

Закон № 1058-IV в разделе "Заключительные положения" писал(а):
5. Період роботи до 1 січня 1991 року в районах Крайньої
Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі
колишнього Союзу РСР, а також на острові Шпіцберген зараховується
до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених
законодавством, що діяло до 1 січня 1991 року.

Пільгове обчислення страхового стажу застосовується для осіб,
які працювали в районах Крайньої Півночі та місцевостях,
прирівняних до районів Крайньої Півночі, та на яких поширювалися
пільги, передбачені для працюючих в районах Крайньої Півночі та
місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, відповідно
до Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року
( n0001400-60 ) "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в
районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів
Крайньої Півночі", постанови Ради Міністрів Союзу РСР від
10 лютого 1960 року N 148 ( n0148400-60 ) "Про порядок
застосування Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого
1960 року "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в
районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів
Крайньої Півночі", Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від
26 вересня 1967 року ( v1908400-67 ) "Про розширення пільг для
осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях,
прирівняних до районів Крайньої Півночі".

Пільгове обчислення страхового стажу провадиться на підставі
трудової книжки, або письмового трудового договору, або довідки, в
яких зазначено період роботи в районах Крайньої Півночі та
місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, та
користування пільгами, передбаченими вищезазначеними
нормативно-правовими актами.


Также следует руководствоваться следующим документом:
Тимчасова Угода між Урядом України і Урядом Російської Федерації про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайньої Півночі та місцевостях, які прирівнені до районів Крайньої Півночі у галузі пенсійного забезпечення писал(а):
Дата підписання: 15.01.1993
Дата набуття чинності: 15.01.1993

Уряд України і Уряд Російської Федерації, які надалі іменовані Сторонами,
керуючись статтею 3 Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13 березня 1992 року,
виходячи з необхідності врегулювання питань у галузі пенсійного забезпечення громадян обох держав, які працювали в районах Крайньої Півночі та місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі,
погодились про наступне:

Стаття 1

1. Громадяни Сторін, що домовляються, які пропрацювали не менше 15 календарних років у районах Крайньої Півночі або не менше 20 календарних років у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, незалежно від місця їх постійного проживання на території обох держав мають право на пенсію по старості (за віком):

чоловіки - по досягненні 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років,

жінки - по досягненні 50 років і при загальному стажі роботи не менше 20 років.

2. Громадянам Сторін, що домовляються, які працювали як у районах Крайньої Півночі, так і в місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, один рік роботи в місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, зараховується за дев'ять місяців роботи у районах Крайньої Півночі.

3. У випадках, коли законодавством однієї з Сторін, що домовляються, передбачені більш пільгові умови і норми пенсійного забезпечення громадян, які працювали у районах Крайньої Півночі і у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, при призначенні пенсії по старості (за віком) на території даної держави застосовується чинне законодавство цієї Сторони.

Стаття 2

При визначенні права на пенсію у відповідності із статтею 1 цієї Тимчасової Угоди застосовується Перелік районів Крайньої Півночі і місцевостей, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, який діяв до 1 січня 1992 року.

Стаття 3

1. При призначенні пенсії у відповідності із статтею 1 цієї Тимчасової Угоди на території України, компетентні органи Російської Федерації відшкодують витрати на виплату цієї пенсії у тій її частині, яка відповідає тривалості трудового стажу, виробленого в районах Крайньої Півночі або у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, починаючи з 1 січня 1991 року.

У цьому випадку частина пенсії, яка відповідає тривалості трудового стажу, виробленого у районах Крайньої Півночі або у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, обчислюється за нормами законодавства Російської Федерації.

Порядок відшкодування витрат на виплату зазначених вище пенсій регулюється спеціальною Угодою між компетентними органами Сторін.

2. Відшкодування витрат у відповідності із пунктом 1 цієї статті здійснюється до виникнення права на пенсійне забезпечення згідно з законодавством України (з врахуванням Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13 березня 1992 року).

Стаття 4

При обчисленні пенсії або її частини, яка відповідає тривалості трудового стажу, виробленого в районах Крайньої Півночі або в місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, до 1 січня 1991 року, на підставі статті 1 цієї Тимчасової Угоди на території України визначення загального трудового стажу роботи, середньомісячного заробітку і розміру пенсії здійснюється згідно з її законодавством.

Стаття 5

При переселенні особи, якій була призначена пенсія у відповідності із частиною 3 статті 14 Закону РРФСР "Про державні пенсії в РРФСР", з території Російської Федерації на територію України виплата цієї пенсії продовжується за новим місцем проживання компетентними органами Російської Федерації до виникнення права на пенсійне забезпечення згідно з законодавством України з урахуванням Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13 березня 1992 року.

Стаття 6

Ця Тимчасова Угода набуває чинності з дня її підписання і діє до укладення між Сторонами угоди про соціальне забезпечення.

Вчинено у м. Москві 15 січня 1993 р. в двох примірниках, кожний українською і російською мовами при цьому обидва тексти мають однакову силу.
За Уряд                       України За Уряд Російської Федерації
      (підпис)                                                   (підпис)


Посмотрите также ответ Севастопольского ГУ ПФУ на похожий вопрос: http://pfu.platnik.com.ua/stat.php?id=vopros&st=41

Еще одна ссылка на консультацию по близкому вопросу - http://consult.ubp.com.ua/pensiya_83026.html
-= Пенсионер - это профессия! =-

LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
Ко мне обратились за консультацией, но я не смог однозначно ответить на поставленные вопросы.
Поэтому обращаюсь к форумчанам с просьбой помочь человеку.
Что мы имеем:
1) Мужчина в возрасте 57лет и 3 месяца, гражданин Украины.
2) Работал на Крайнем Севере ( Оймякон Якутия)
3) В трудовой книжке есть записи:
а) 19.05.1982 – принят на работу автослесарем автобазы
б) 09.06.1982 – переведен водителем всех марок автомобилей.
в) 20.07.1993 – уволен по собственному.
4) Недавно прислали (по его запросу) справку о з/п за 5 лет и трудовой договор
(я не понял почему, но в нем стоит дата – с 30.08.1982г.)
4) Общий трудовой стаж – около 40 лет.
5) 31.12.2009 уволили с работы и сейчас он остался практически без средств к существованию.
Вопросы:
1) имеет ли он право на досрочный выход на пенсию?
2) как засчитается стаж за работу на Севере?

С уважением, LOM.

Сообщение 27-01-2010, 13:38
~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

1982-1993 - это работа в Якутии, я правильно понимаю? А после 1993 где он работал? Если не на Севере, то при наличии даже 11 лет северного стажа права на досрочную пенсию у него нет.

Сообщение 27-01-2010, 14:50
LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
~Jhellico писал(а):
1982-1993 - это работа в Якутии, я правильно понимаю? А после 1993 где он работал? Если не на Севере, то при наличии даже 11 лет северного стажа права на досрочную пенсию у него нет.

Спасибо за ответ.
Из Северного стажа у него только то, что я перечислил (около 11лет)
Остальной стаж у него в "теплых краях" + служба в армии.
А как засчитывается этот стаж. Ведь тут есть стаж до 01.01.1991 года и после этого.
Кроме того, непонятно с трудовым договором: начал работать с мая 82, а договор - с августа 82. Как тут считают стаж?
С уважением, LOM.

~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

LOM писал(а):
А как засчитывается этот стаж. Ведь тут есть стаж до 01.01.1991 года и после этого

Если бы у него набиралось 15 календарных лет, и было право на пенсию, то согласно Временному соглашению, часть пенсии за стаж после 01.01.1991 выплачивалась бы за счет РФ.
Для расчета Кс северный стаж считается в полуторном размере.

начал работать с мая 82, а договор - с августа 82. Как тут считают стаж?

В кратном исчислении - с августа.

Макар Аватара пользователя
участник

Сообщения: 189
Откуда: Днепропетровск
~Jhellico писал(а):
Для расчета Кс северный стаж считается в полуторном размере.

Очень интересно! За какие годы и на основании чего? Я имею ввиду - если нет договора.
Если память Вам стала изменять, это не страшно, главное, чтобы она не ушла к другому.

~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Макар писал(а):
Я имею ввиду - если нет договора

А я имел в виду - если есть договор ;)

Макар Аватара пользователя
участник

Сообщения: 189
Откуда: Днепропетровск
Извиняюсь. Не врубился сразу, был тяжёлый день.
Если память Вам стала изменять, это не страшно, главное, чтобы она не ушла к другому.

Сообщение 27-01-2010, 20:44
Макар Аватара пользователя
участник

Сообщения: 189
Откуда: Днепропетровск
Господа, а какого Вы мнения о следующем предположении:
Согласно "Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про трудову діяльність і соціальний захист громадян України і Росії, які працюють за межами кордонів своїх країн. 14.01.1993
стаття 6
Працівники Сторони виїзду, які працюють на території Сторони працевлаштування, користуються правами та виконують обов'язки, що встановлені трудовим законодавством Сторони працевлаштування (включаючи питання трудових відносин, колективних договорів, оплати праці, режиму робочого часу та часу відпочинку, охорони та умов праці та інші).
Трудовий стаж, включаючи стаж, який обчислюється у пільговому порядку, і стаж роботи за спеціальністю, набутий у зв'язку з трудовою діяльністю на територіях обох Сторін, взаємно визначається Сторонами. Обчислення стажу здійснюється згідно з законодавством Сторони, на території якої відбувалась трудова діяльність.
От 20.11.1990 г по 01.01.2002 г в РФ действовал закон №340-1 "О трудовых пенсиях в РФ". Согласно статьи 94 этого закона стаж работы в районах Крайнего Севера и приравненных местностях засчитывается в 1,5 размере.
Соглашение имеет статус международного, следовательно выше ЗУ 1058 и прочее.
Если память Вам стала изменять, это не страшно, главное, чтобы она не ушла к другому.

LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
Уважаемый, ~Jhellico.
А почему нельзя к более раннему выходу на пенсию притянуть следующее:

Закон №1058. Розділ XV.
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
2. …
3) особам, які працювали на роботах із шкідливими і важкими
умовами праці та мали або матимуть право на пенсію відповідно до
статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ),
пенсії призначаються за нормами цього Закону, виходячи з вимог
віку та стажу, встановлених раніше діючим законодавством.

Закон №1788-12
Стаття 100. Порядок призначення пільгових пенсій особам,
які мали право на пенсію на пільгових
умовах до введення в дію цього Закону

Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на
роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше
діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких
умовах:
б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і
важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії
відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в
порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з
вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.


Или Крайний Север и робота із шкідливими і важкими
умовами праці,
разные понятия?
С уважением, LOM.

Сообщение 27-01-2010, 21:35
~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Макар писал(а):
какого Вы мнения о следующем предположении
...
Согласно статьи 94 этого закона стаж работы в районах Крайнего Севера и приравненных местностях засчитывается в 1,5 размере.

Посмотрим этот Закон:
Ст. 14 писал(а):
Пенсия в связи с работой на Крайнем Севере устанавливается: мужчинам - по достижении 55 лет и женщинам - по достижении 50 лет, если они проработали не менее 15 календарных лет в районах Крайнего Севера либо не менее 20 календарных лет в местностях, приравненных к районам Крайнего Севера, и имеют общий трудовой стаж соответственно не менее 25 и 20 лет.
Гражданам, работавшим как в районах Крайнего Севера, так и в местностях, приравненных к районам Крайнего севера, пенсия устанавливается за 15 календарных лет работы на Крайнем Севере. При этом каждый календарный год работы в местностях, приравненных к районам Крайнего Севера, считается за девять месяцев работы в районах Крайнего Севера.
Гражданам, проработавшим в районах Крайнего Севера не менее 7 лет 6 месяцев, пенсия назначается с уменьшением возраста, предусмотренного статьей 10 Закона, на четыре месяца за каждый полный календарный год работы в этих районах. При работе в местностях, приравненных к районам Крайнего Севера, а также в этих местностях и районах Крайнего Севера применяется правило, установленное частью второй настоящей статьи

Таким образом, в РФ при наличии 11 календарных лет Крайнего Севера есть право на сокращение возраста на 3 года 8 месяцев.
Согласно ранее упомянутому Временному соглашению
3. У випадках, коли законодавством однієї з Сторін, що домовляються, передбачені більш пільгові умови і норми пенсійного забезпечення громадян, які працювали у районах Крайньої Півночі і у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, при призначенні пенсії по старості (за віком) на території даної держави застосовується чинне законодавство цієї Сторони.

Я понимаю это следующим образом - в России этот человек имеет право на пенсию, в Украине - нет. Могу ошибаться... :huh:

LOM писал(а):
Или Крайний Север и робота із шкідливими і важкими умовами праці, разные понятия?

Разные. "Работа с вредными и тяжелыми" - это работа по Списку 1 и 2.

Сообщение 28-01-2010, 12:09
LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
~Jhellico писал(а):
Я понимаю это следующим образом - в России этот человек имеет право на пенсию, в Украине - нет. Могу ошибаться...

Вот ииенно из-за этого и заварилась эта "каша".
У моего просителя есть знакомый в России, с которым они вместе работали в Оймяконе. Так вот: он уже получает пенсию, хотя Северныый стаж у него около 12 лет, а возраст - 58.
~Jhellico, Вы написали "Могу ошибаться" (хотя, по крайней мере для меня, это звучит довольно непривычно).
Что Вы посоветуете сделать, что бы развеять все сомнения.
В РПФУ мужчина уже был. Но он шел туда абсолютно ничего незная.
Там ему отказали, особо ничего не объясняя. Может ему обратиться в областной ПФУ?
С уважением, LOM.

~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

LOM писал(а):
Там ему отказали, особо ничего не объясняя. Может ему обратиться в областной ПФУ?

Можно и туда. В письме обратить их внимание на ст. 14 Закона РФ - что они по этому поводу думают... Официальных мнений я по этому поводу не нашел...

LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
~Jhellico писал(а):
В письме обратить их внимание на ст. 14 Закона РФ - что они по этому поводу думают...

Не могу найти этот закон. Дайте, пожалуйста, ссылку.
С уважением, LOM.

~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Я нашел его здесь

LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
Огромное спасибо!
О результатах похода в ПФ с "новыми знаниями", обязатльно сообщу на форуме.
С уважением, LOM.

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
~Jhellico писал(а):
Таким образом, в РФ при наличии 11 календарных лет Крайнего Севера есть право на сокращение возраста на 3 года 8 месяцев.
Согласно ранее упомянутому Временному соглашению
3. У випадках, коли законодавством однієї з Сторін, що домовляються, передбачені більш пільгові умови і норми пенсійного забезпечення громадян, які працювали у районах Крайньої Півночі і у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, при призначенні пенсії по старості (за віком) на території даної держави застосовується чинне законодавство цієї Сторони.

Я понимаю это следующим образом - в России этот человек имеет право на пенсию, в Украине - нет. Могу ошибаться... :huh:
Интересно,Ваше мнение осталось- бы точно таким же(не ошибочным :?: )...в случае если-бы пункт 3. в Соглашении отсуствовал :?: :mrgreen: :?:
(В случае Вашего понимания ...пункт 3.,абсолютно ни на что,в пенсионном обеспечении ,никакой из Соглашающихся Сторон...не влияет :twisted: )

~Jhellico Аватара пользователя
эксперт

Сообщения: 3007
Откуда: Україна, Чернігів

Likvidator писал(а):
Интересно,Ваше мнение осталось- бы точно таким же

Да

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
LOM писал(а):
Ко мне обратились за консультацией, но я не смог однозначно ответить на поставленные вопросы.
Поэтому обращаюсь к форумчанам с просьбой помочь человеку.
Что мы имеем:
1) Мужчина в возрасте 57лет и 3 месяца, гражданин Украины.
2) Работал на Крайнем Севере ( Оймякон Якутия)
3) В трудовой книжке есть записи:
а) 19.05.1982 – принят на работу автослесарем автобазы
б) 09.06.1982 – переведен водителем всех марок автомобилей.
в) 20.07.1993 – уволен по собственному.
4) Недавно прислали (по его запросу) справку о з/п за 5 лет и трудовой договор
(я не понял почему, но в нем стоит дата – с 30.08.1982г.)
4) Общий трудовой стаж – около 40 лет.
5) 31.12.2009 уволили с работы и сейчас он остался практически без средств к существованию.
Вопросы:
1) имеет ли он право на досрочный выход на пенсию?
2) как засчитается стаж за работу на Севере?

С уважением, LOM.

~Jhellico писал(а):
Макар писал(а):
Я имею ввиду - если нет договора

А я имел в виду - если есть договор ;)

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/3216187

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД писал(а):

Висновок суду першої інстанції про те, що обов'язковою умовою надання пільг при обчисленні стажу роботи в районах Крайньої Півночі один рік роботи за один рік 6 місяців є наявність письмового трудового договору про роботу у вказаній місцевості, колегія суддів вважає помилковим з огляду на приписи п.5 Розділу XV Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції Закону № 32-V від 26.07.2006), згідно до якої пільгове обчислення страхового стажу проводиться на підставі трудової книжки, або письмового трудового договору, або довідки, в яких зазначено період роботи в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, та користування пільгами, передбаченими вищезазначеними нормативно-правовими актами.

Тобто, наявність письмового трудового договору не є виключною підставою для пільгового обчислення страхового стажу .
Враховуючи, що період роботи позивача з 30.09.1968р. по 26.10.1973р. в районах Крайньої Півночі підтверджується трудовою книжкою та довідкою від 14.03.2005р., в якій зазначено про розповсюдження пільг, передбачених Указом Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі", Указом Президії Верховної Ради Союзу РСР від 26 вересня 1967 року "Про розширення пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі", колегія суддів вважає, що відповідачем безпідставно було відмовлено позивачеві у пільговому розрахунку стажу.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/7192413
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ писал(а):
10" грудня 2009 р. м. Київ К-7616
....Судами попередніх інстанцій встановлено, що листом від 29 лютого 2008 року № 84/с-2 відповідачем було відмовлено позивачеві у пільговому розрахунку стажу за період роботи з 30 вересня 1968 року по 26 жовтня 1973 року в районах Крайньої Півночі в зв’язку з відсутністю відомостей про укладення строкових трудових договорів.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про безпідставність заявлених позовних вимог в зв’язку з тим, що діюче законодавство передбачає зарахування стажу роботи в районах Крайньої Півночі на пільгових умовах лише при наявності трудових договорів або даних про них за час роботи у вказаній місцевості.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції, суд апеляційний суд зазначив, що трудова книжка позивача, а також довідка відділу Пенсійного фонду Російської Федерації по Шмидтовському району Чукотського автономного округу № 13-03/315 від 14 березня 2005 року є достатнім підтвердженням права позивача на пільговий обрахунок трудового стажу за час роботи в районах Крайньої Півночі, а тому позов підлягає задоволенню.

З висновком суду апеляційної інстанції погоджується і колегія суддів.

Згідно з п. 5 розділу XV «Прикінцевих положень»Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»період роботи до 1 січня 1991 року в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі колишнього Союзу РСР, а також на острові Шпіцберген зараховується до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло до 1 січня 1991 року.

Пільгове обчислення страхового стажу застосовується для осіб, які працювали в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, та на яких поширювалися пільги, передбачені для працюючих в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, відповідно до Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі", постанови Ради Міністрів Союзу РСР від 10 лютого 1960 року N 148 "Про порядок застосування Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі", Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 26 вересня 1967 року "Про розширення пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі".

Підпунктом д) пункту 5 Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі" передбачено, що «робітникам, які переводяться, направляються або запрошуються на роботу в райони Крайньої Півночі і в місцевості, які прирівнюються до районів Крайньої Півночі, з інших місцевостей держави, на умовах укладення ними трудових договорів на роботу в цих районах на строк 5 років, а на островах Півничного Льодовитого океану – два роки, надавати додаткові наступні пільги: зараховувати один рік роботи в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, які прирівнюються до районів Крайньої Півночі, за один рік і шість місяців при обчисленні стажу, який дає право на отримання пенсії за віком і по інвалідності. Пільги, які передбачені цією статтею, надаються також особам, які прибули в райони Крайньої Півночі і в місцевості, які прирівнюються до районів Крайньої Півночі, за власним бажанням і які уклали строковий договір про роботу в цих районах».

Пунктом 3 постанови Ради Міністрів Союзу РСР від 10 лютого 1960 року N 148 "Про порядок застосування Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 10 лютого 1960 року "Про впорядкування пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі" передбачено, що працівникам, які користуються в даний час пільгами, кожний рік роботи в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, які прирівнюються до районів Крайньої Півночі, до 1 березня 1960 р. зараховувати за два роки роботи при розрахунку стажу для отримання пенсії за віком, по інвалідності і за вислугу років, а після 1 березня 1960 р. –за один рік і шість місяців роботи при обрахуванні стажу для отримання пенсії за віком і по інвалідності.

Пунктом 3 Указу Президії Верховної Ради Союзу РСР від 26 вересня 1967 року "Про розширення пільг для осіб, які працюють в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі" було постановлено «скоротити тривалість трудового договору, який дає право на отримання пільг, які передбачені статтею 5 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 10 лютого 1960 року «Про впорядкування пільг для осіб, працюючих в районах Крайньої Півночі і в місцевостях, які прирівнюються до районів Крайньої Півночі, з п’яти до трьох років».

Судами встановлено, що позивач з 30 вересня 1968 року по 26 жовтня 1973 року працював на копальні «Ленінградський»Полярного горно-збагачувального комбінату об’єднання «Северовостокзолото», що підтверджується записами у трудовій книжці позивача, а також архівною довідкою Адміністрації муніципального утворення Шмидтовського району від 23 березня 2004 року № С-367/05 04.

Судами також встановлено, що вказане підприємство розташоване в районі Крайньої Півночі.

За таких підстав, враховуючи документально підтверджений факт роботи позивача на підприємстві в районі Крайньої Півночі за трудовим договором протягом більше 5 років, суд апеляційної інстанції дійшов правильного висновку про правомірність заявлених позовних вимог.

Посилання скаржника на те, що пільги, встановлені вказаними нормативними актами, не розповсюджуються на позивача, оскільки останній не укладав з роботодавцем строковий трудовий договір, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки факт укладання трудового договору з роботодавцем підтверджується записами у трудовій книжці.

Посилання скаржника на те, що для пільгового розрахунку трудового стажу на роботі в районах Крайньої Півночі необхідно подання саме трудового договору, суперечить вимогам діючого законодавства.

Так, згідно з п. 5 розділу XV «Прикінцевих положень»Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»пільгове обчислення страхового стажу провадиться на підставі трудової книжки, або письмового трудового договору, або довідки, в яких зазначено період роботи в районах Крайньої Півночі та місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, та користування пільгами, передбаченими вищезазначеними нормативно-правовими актами.

Тобто для пільгового обчислення страхового стажу вказана норма надає особі можливість надавати вказані документу за її вибором.

Як вже було встановлено, трудова книжка позивача, а також архівна довідка Адміністрації муніципального утворення Шмидтовського району від 23 березня 2004 року № С-367/05 04, які були надані позивачем, містять всю необхідну інформацію для пільгового обчислення страхового стажу, а тому відмова відповідача в такому обчисленні є протиправною.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/1325736
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ у м.Феодосії писал(а):

Судом встановлено, що позивачка має стаж роботи в районах Крайньої Півночі - 18 років, а загальний стаж роботи понад 20 років.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Тимчасової Угоди між урядом України і Урядом Російської Федерації „Про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайньої Півночі і місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, в галузі пенсійного забезпечення" від 15 січня 1993 року, громадяни договірних сторін, які працювали не меншого 15 років в районах Крайньої Півночі, незалежно від місця їх постійного мешкання на території обох держав мають право на пенсію за віком - жінки - по досягненню віку 50 років при загальному стажі роботи не меншого 20 років. Тобто позивачка має право на пільгову пенсію при досягненні 50 років.
Відповідно до п. 3 тієї ж статті у випадках, коли законодавством однієї із сторін передбачені більш пільгові умови вказаної категорії громадян, при призначенні пенсії за віком на території даної держави застосовується чинне законодавство цієї сторони.

З матеріалів справи вбачається, що з останнього місця роботи - ТОВ «Морське товариство ИНК» позивачка була звільнена 22 лютого 2006 року по п. 1 ст. 40 КЗпП України у віці 48 років 6 місяців.
Відповідно до п."г" ч. 1 ст. 26 Закону України «Про зайнятість населення» право на дострокову пенсію за півтора року до встановленого законом строку осіб перед пенсійного віку, які мають встановлений законодавством про пенсійне забезпечення необхідний загальний трудовий стаж ( у тому числі на пільгових умовах) гарантується працівникам, трудовий договір з якими було розірвано з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією, перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, за умови їх реєстрації в службі зайнятості протягом семи календарних днів після звільнення як таких, що шукають роботу.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачка після звільнення за підстав п. 1 ст. 40 КЗпП України, зареєструвалась в службі зайнятості м. Керчі протягом семи календарних днів як безробітна.

З урахуванням вищенаведеного, колегія суддів вважає, що ОСОБА_1 мала підстави для звернення за призначенням пільгової пенсії відповідно до п. 1 ст. 1 Тимчасової Угоди між урядом України і Урядом Російської Федерації „Про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайньої Півночі і місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, в галузі пенсійного забезпечення" та до п."г" ч 1 ст 26 ЗаконуУкраїни «Про зайнятість населення, а тому відмова відповідача в призначенні їй пенсії обґрунтовано судом першої інстанції визнана не законною.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 звернулась до УПФУ в м. Керчі за призначенням пільгової пенсії за віком 06 березня 2006 року. Оскільки, згідно ст. 45 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсія призначається з дня звернення за пенсією, право ОСОБА_1 на призначення пенсії настало з 06 березня 2006 року.
Судова колегія вважає, що, розглядаючи спір, суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює, ухвалив рішення з дотриманням вимог ст. 159 КАС України. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому скарга задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст. 200 КАС України су апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без зміни, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 195, 198, 200, 206 Кодексом адміністративного судочинства України, колегія судів

УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Керчі залишити без задоволення.
Постанову Керченського міського суду Автономної Республіки Крим від 10 листопада 2006 року за позовом ОСОБА_1до Управління Пенсійного фонду України в м. Керчі про визнання рішення УПФУ в м. Керчі про відмову в призначенні їй згідно Закону України „Про зайнятість населення" неправомірним і зобов'язання здійснення певних дій залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з дня її проголошення і може бути оскаржена до суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня набрання законної сили.

:hi:

LOM участник

Сообщения: 105
Откуда: г. Харьков
Уважаемый, Likvidator!
Спасибо за ссылки на судебные решения.
Но сейчас более актуально не то как будут считать стаж, а имеет ли он право выйти досрочно на пенсию не проработав положенных 15 лет. По нашим Законам - нет. А по Законам РФ - может. (см. статью 14 Закона РФ №340-1 и статья 28 Закона РФ №173-ФЗ).
А как же Соглашение стран СНГ?
Кроме того, изучая данное Соглашение и Тимчасову Угоду №643_004 от 15.01.1993, я не совсем понял механизм их применения. А именно:
1) по какому закону (или законам) должны определять возраст выхода на пенсию, считать пенсию, страховой стаж и т.д.,
2) как повлияет на расчет стажа, а в итоге и на расчет пенсии то, что человек работал до 01.01.1991г. и после этого.
У меня к Вам вопросы:
1) Ваше мнение по этому вопросу,
2) не находили ли Вы судебные решения такого рода?
С уважением, LOM.

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
LOM писал(а):
Кроме того, изучая данное Соглашение и Тимчасову Угоду №643_004 от 15.01.1993, я не совсем понял механизм их применения. А именно:
1) по какому закону (или законам) должны определять возраст выхода на пенсию, считать пенсию, страховой стаж и т.д.,
2) как повлияет на расчет стажа, а в итоге и на расчет пенсии то, что человек работал до 01.01.1991г. и после этого.
У меня к Вам вопросы:
1) Ваше мнение по этому вопросу,
2) не находили ли Вы судебные решения такого рода?
С уважением, LOM.

Мое мнение совпадает с ...мнением суда СНГ:
Решение Экономического Суда Содружества Независимых Государств от 7 апреля 2005 г. № 01-1/6-04
О толковании Соглашения о гарантиях прав граждан государств-участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения от 13 марта 1992 года
...Таким образом, анализ законодательства государств – участников Содружества и их договорной практики позволяет Суду сделать вывод о том, что трудовой стаж граждан, приобретенный на территории государств в период их вхождения в состав бывшего СССР, учитывается при назначении пенсии как в государствах – участниках Соглашения о гарантиях прав граждан государств – участников Содружества в области пенсионного обеспечения от 13 марта 1992 года, так и в государствах Содружества, не являющихся его участниками. Правовыми основаниями для такого учета являются: нормы национального законодательства, имплементирующие пункт 2 статьи 6 Соглашения от 13 марта 1992 года; правила, устанавливающие приоритетность норм международного договора перед национальным законодательством; ...
...На основании изложенного и руководствуясь пунктами 5, 16 Положения об Экономическом Суде Содружества Независимых Государств, пунктами 143, 148 Регламента Экономического Суда Содружества Независимых Государств, Экономический Суд РЕШИЛ:

Дать по запросу Исполнительного комитета СНГ следующее толкование применения пункта 2 статьи 6 Соглашения о гарантиях прав граждан государств – участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения от 13 марта 1992 года.

1. В соответствии с положениями пункта 2 статьи 6 Соглашения о гарантиях прав граждан государств – участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения от 13 марта 1992 года для установления права на пенсию гражданам государств – участников Соглашения, включая пенсию на льготных основаниях и за выслугу лет, учитываются:

трудовой стаж, приобретенный гражданами на территории любого из государств – участников Соглашения;

трудовой стаж, приобретенный гражданами на территории бывшего Союза ССР за время до вступления в силу Соглашения.

2. Положение пункта 2 статьи 6 Соглашения о гарантиях прав граждан государств – участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения от 13 марта 1992 года, касающееся учета трудового стажа, приобретенного гражданами на территории любого из государств – участников Соглашения, действует только в отношении государств – участников Соглашения, устанавливающих право на пенсию.
...4. Копию решения направить в Исполнительный комитет Содружества, правительствам государств – участников Содружества Независимых Государств.

5. Опубликовать настоящее решение в изданиях Содружества и средствах массовой информации государств – участников Соглашения о статусе Экономического Суда Содружества Независимых Государств от 6 июля 1992 года.

6. Решение окончательно и обжалованию не подлежит.


Председатель


А.Ш.Керимбаева

Решение от 26 марта 2008 года № 01-1/2-07 о толковании применения статьи 7 Соглашения о гарантиях прав граждан государств-участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения от 13 марта 1992 года дает ответ на вопрос о том, подлежат ли изменению периоды работы, установленные для исчисления среднемесячной заработной платы при первичном назначении пенсии, в связи с переездом пенсионера на новое место жительства в другое государство-участник Соглашения и пересмотром размера пенсии в соответствии с частью второй статьи 7 Соглашения от 13 марта 1992 года.
...
Анализ указанного Соглашения позволил Экономическому Суду СНГ прийти к выводу о том, что при переселении пенсионера из одного государства-участника Соглашения в другое прекращается только выплата пенсии по прежнему месту жительства. Пенсионные отношения сохраняются, поскольку на основании международного договора имеет место пенсионное правопреемство ‑ смена субъекта правоотношения одного государства-участника Соглашения другим. При этом статус пенсионера при его переезде на постоянное место жительства из одного государства в другое не изменяется, гражданин сохраняет право на пенсию того же вида, предусмотренную законодательством по новому месту жительства. Условия назначения пенсии, такие как возраст, трудовой стаж, не пересматриваются, выплата пенсии продолжается государством прежнего места жительства, если пенсия того же вида не предусмотрена законодательством государства нового места жительства.
:hi:

Харп посетитель

Сообщения: 12
Откуда: Харьков
Возможно кому то пригодиться...
(выделил то на что опирались при доказательсве своей правоты)


У Чугуївський мiськрайонний суд
площа Леніна,2, м. Чугуїв
Харківській області iнд: 63500

Позивач:

Вiдповiдач: Пенсiйний Фонд України
управління в Чугуївському районі, Харківській обл.,
вул. Леонова, 4-а, м. Чугуїв,
Харківській областi, iнд.: 63503
Тел.: (246) 26947, 23486
Адміністративний позов
про скасування Рішення №11540-02/23 від 02.10.2009 року про відмову про нарахування пенсії від Пенсійного фонду України управління в Чугуївському районі Харківської області та прийняття нового

22 липня 2009 року мною було подано документи на призначення пенсії за віком до Пенсійного фонду України управління в Чугуївському районі Харківської області, як громадянин, який працював в районах Крайньої Півночі. 02 жовтня 2009 року мені було надано відмову за №11540-02/23 у зв'язку з тим, що я не маю достатнього стажу роботи в районах Крайньої Півночі.
Пенсійний фонд України управління в Чугуївському районі Харківської області мотивує відмову посилаючись на ст. 1 п. 1 Тимчасової Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайньої Півночі та місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі у галузі пенсійного забезпечення, яка підписана в Москві 15.01.1993р., яка передбачає пільгове пенсійне забезпечення із зниженням пенсійного віку на 5 років громадянам, які працювали не менш 15 календарних років в районах Крайньої Півночі, та посилаються на те, що мій стаж складає всього 12 років 5 місяців.
Але згідно з тією ж Тимчасовою Угодою між Урядом України і Урядом Російської Федерації про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайньої Півночі та місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі у галузі пенсійного забезпечення ст. 1 п. 3 також передбачає: у випадках, коли законодавством однієї з Сторін, що домовляються, передбачені більш пільгові умови і норми пенсійного забезпечення громадян, які працювали у районах Крайньої Півночі і у місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі, при призначенні пенсії по старості (за віком) на території даної держави застосовується чинне законодавство цієї Сторони.
Закон Російської Федерації "О трудовых пенсиях в Российской Федерации", Стаття 28. п. 1.6. встановлює, що «гражданам, проработавшим в районах Крайнего Севера не менее 7 лет 6 месяцев, трудовая пенсия назначается с уменьшением возраста, установленного статьей 7 настоящего Федерального закона, на четыре месяца за каждый полный календарный год работы в этих районах.»
Таким чином враховуючи те, що я проробив 12 років та 5 місяців в умовах Крайньої Півночі, мій пенсійний стаж повинен буті скорочений на 4 роки від загально прийнятого пенсійного віку.

Таким чином, дії управління пенсійного фонду України в Чугуївському районі Харківської області вважаю такими, що порушують мої права на отримання пенсії відповідно ст. 1 п. 3 Тимчасової Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайної Півночі та місцевостях, які приррівнені до районів Крайної Півночі у галузі пенсійного забезпечення та статтю 46 Конституції України.
Користуючись правом даним мені ст.. 55 Конституції України, ст.. 105 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. 6, 104, 105, 106, 118 КАС прошу:
1. Скасувати Рішення Управління Пенсійного фонду України в Чугуївському районі Харківської області у зв’язку зі зменшенням пенсійного віку відповідно ст. 1 п. 3 Тимчасової Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про гарантії прав громадян, які працювали в районах Крайної Півночі та місцевостях, які прирівнені до районів Крайної Півночі у галузі пенсійного забезпечення та Закону Російської Федерації "О трудовых пенсиях в Российской Федерации", ст. 28. п. 1.6.
2. Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в Чугуївському районі Харківської області прийняти рішення про призначення мені пенсії за віком згідно частиною третьої статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Додатки:
1. Копія заяви до управління пенсійного фонду України в Чугуївському районі Харківської області
2. Копія відповіді управління пенсійного фонду України в Чугуївському районі Харківської області
3. Копія Рішення про призначення пенсії.
4. Копія трудової книжки.
5. Копія паспорта та ідентифікаціного коду.

____ 2009 року. _______________


Данный иск составил сам (ваш сайт тоже помог 8) спасибо) для своего отца. В первой инстанции суд принял решение 23 февраля 2010 года в пользу исца.

След.

Вернуться в Пенсії за роботу на Крайній Півночі