Вищий адмінсуд України 16.05.2007 року розглянувши справу за позовом Німченка Василя Івановича до Держави Україна в особі Кабінету Міністрів України щодо законності окремих положень постанови КМ України від 3 вересня 2005 року (865-2005-п) в своїй Постанові вказав:
....
Вирішуючи питання про спосіб відновлення порушеного права позивача колегія суддів виходить з наступного.
Захист прав в адміністративному судочинстві має бути ефективним. Це означає, що, задовольняючи адміністративний позов, суд повинен вжити всі заходи для поновлення порушеного права.
Згідно пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
Перераховані повноваження необхідно розглядати в контексті положень статті 3 Конституції України ( 254к/96-ВР ), що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави в особі її органів, до яких належать і органи судової влади, а також в контексті частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ), що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
.....
Оскільки названою постановою було порушено право суддів на оплату праці з 1 червня 2005 року, то воно підлягає захисту та відновленню згідно з принципами верховенства права, рівності, справедливості, законності, що можливо зробити лише допустивши поворот виконання постанови КМ України від 3 вересня 2005 року N 865 (865-2005-п ) з моменту порушення права позивача, як це передбачено положеннями пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ).
....
Доводи представника Кабінету Міністрів України про порушення бюджетного законодавства у випадку задоволення позову колегія суддів до уваги не приймає, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх функцій та зобов'язань щодо забезпечення конституційних гарантій незалежності та неупередженості суддів.
http://reyestr.court.gov.ua/Review/906242