А напрасно все "молчат" в этой теме. Не законопроект, а
4. У Кодексі адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України, 2005р., №№ 35-37, ст. 446):
1) статтю 161 доповнити частиною другою такого змісту:
«2. При виборі правової норми, яка підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд зобов’язаний враховувати висновки Верховного Суду України, які викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 237 цього Кодексу».
2) статтю 238 доповнити частиною третьою такого змісту:
«3. У разі пропущення строку, встановленого частинами першою, другою цієї статті, з причин визнаних поважними, суд за клопотанням особи, яка подала заяву про перегляд судового рішення, може поновити цей строк. Заява про перегляд судового рішення залишається без розгляду, якщо особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено. Питання про поновлення строку для подання заяви про перегляд судового рішення або про залишення заяви без розгляду вирішується судом без виклику осіб, які беруть участь у справі та за результатами розгляду постановляється відповідна ухвала».
3) статтю 240 доповнити частиною четвертою такого змісту:
«4. Якщо за результатами розгляду питання про допуск справи до провадження з підстави, передбаченої пунктом 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, буде встановлено, що порушення Україною міжнародних зобов’язань є наслідком недотримання норм процесуального права, Вищий адміністративний суд України постановляє ухвалу про відкриття провадження у справі та вирішує питання про необхідність витребування справи. Розгляд справи здійснюється колегією у складі п’яти суддів Вищого адміністративного суду України за правилами, встановленими для перегляду справ у касаційному порядку».
4) у статті 2401:
у частині першій слова «призначення справи до розгляду» замінити словами «відкриття провадження у справі»;
частину другу доповнити пунктом 21 такого змісту:
«21) вирішує питання про поновлення строку для подання заяви про перегляд судового рішення або про залишення заяви без розгляду, якщо таке питання не розглядалося у Вищому адміністративному суді України;».
5) частину першу, другу статті 241 викласти у такій редакції:
«1. У Верховному Суді України справа про перегляд судового рішення з підстави неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що потягло ухвалення різних за змістом судових рішень, розглядається колегією у складі п’яти суддів, яка формується із суддів Судової палати у адміністративних справах Верховного Суду України.
Якщо судове рішення у адміністративній справі оскаржується з підстав неоднакового застосування одних і тих самих норм матеріального права судами касаційної інстанції різної юрисдикції, то справа розглядається на спільному засіданні судових палат Верховного Суду України, до складу яких входять судді відповідної спеціалізованої юрисдикції. Засідання є правомочним за умови присутності на ньому не менше двох третин суддів від загального складу відповідних судових палат Верховного Суду України.
2. Справа про перегляд судового рішення з підстави, встановленої пунктом 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, розглядається на спільному засіданні всіх палат Верховного Суду України. Засідання є правомочним за умови присутності на ньому не менше двох третин суддів від складу Верховного Суду України, визначеного законом».
6) у статті 243:
частину другу викласти у такій редакції:
«2. Якщо суд установить, що судове рішення у справі, яка переглядається з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 237 цього Кодексу, є незаконним, він скасовує його повністю або частково і приймає нове судове рішення, яке має містити висновок про правильне застосування норми матеріального права щодо спірних правовідносин та обґрунтування помилковості висновків суду касаційної інстанції з цього питання»;
у частині третій слово «направляє» замінити словами «має право прийняти нове судове рішення або направити».
7) статтю 2442 доповнити частиною третьою такого змісту:
«3. Рішення Верховного Суду України, прийняті за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстав, передбачених статтею 237 цього Кодексу, підлягають опублікуванню на офіційному веб-сайті Верховного Суду України не пізніше, як через десять днів з дня їх прийняття».
ВИСНОВОК
на проект Закону України
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
(щодо розгляду справ Верховним Судом України)"
"...У цьому контексті вважаємо за необхідне зазначити, що, на наш погляд, положення чинних процесуальних законів, про які йшлось вище, вступають у суперечність із загальновизнаними засадами судочинства, оскільки ними передбачено, що рішення про допуск справи до Верховного Суду України має приймати відповідний вищий спеціалізований суд, тобто той суд, рішення якого оскаржується. Таким чином вищий спеціалізований суд фактично стає суддею у питанні оскарження винесеного ним рішення, чим порушується принцип nemo esse debet judex in propria causa (ніхто не може бути суддею у своїй власній справі).
На підставі викладеного пропонуємо запровадити єдиний порядок подання заяви про перегляд судового рішення Верховним Судом України. Заява має подаватись безпосередньо до Верховного Суду України, який після цього має витребувати відповідну справу..."
Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Керівник Головного управління В. І.Борденюк
И рассматриваться все это будет 20.10.2011 года, в четверг.
Письмо Литвину