Розглядаємо питання включення до порядку денного сесії проекту Закону про гарантії держави щодо виконання судових рішень (друге читання) (реєстраційний номер 9127). Будемо обговорювати?
КАРМАЗІН Ю.А. Да. Друге читання, Адам Іванович!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Справа в тому, шановні колеги, я поясню ситуацію. Друге читання зазвичай включається автоматично до порядку денного сесії, так передбачено в Регламенті. Але коли ми затверджували порядок денний сесії, коли ми затверджували порядок денний сесії на десяту сесію, ми свідомо не включили цей законопроект до переліку законопроектів, які готові, виходячи з того, що ви знаєте, що у Прикінцевих положеннях цього законопроекту були зміни до двох десятків законів, що стосувалися соціальних пільг.
Оскільки зараз комітет пропонує, оскільки зараз комітет пропонує розглянути тільки першу частину цього законопроекту, тобто суть зводиться до того, що рішення судів треба виконувати. А Прикінцеві положення, які уже врегульовані і рішенням Конституційного Суду, двома рішеннями Конституційного Суду, і врегульовані законами про державний бюджет, із цього другого читання випадуть. Ось тому треба його включити і в такому ключі, коли включимо, будемо розглядати. Ще раз наголошую, без Прикінцевих положень, а чисто технічні про те, що рішення судів треба виконувати. Правильно я сказав?
Так, я ставлю на голосування пропозицію включити до порядку денного сесії законопроект …
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я запитав, чи буде обговорення, ви мовчали. Запишіться. Не спіть. Я ж не винен, що ви спите. Так, будь ласка, Стешенко. Підготуватись Лещенко.
11:08:49
СТЕШЕНКО О.М.
Олені Юріївні Шустік прошу передати слово.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шустік, будь ласка.
11:09:08
ШУСТІК О.Ю.
Олена Шустік, фракція "БЮТ – "Батьківщина". Шановні колеги, фракція "БЮТ – "Батьківщина" закликає вас не повертати сумнозвісний і нашумілий законопроект про гарантії держави щодо виконання судових рішень до сесійної зали. Тому що фактично перша частина, про яку сказав Адам Іванович, вона насправді не дає підстав для 100-відсоткового виконання судових рішень. Ті механізми, які там закладені, просто не дозволять цього зробити.
Але нинішня влада працює за девізом: "Бачу ціль – не бачу перешкод". Не так давно колишнім військовослужбовцям, чорнобильцям, дітям війни влада обіцяла не чіпати соціальних гарантій, гарантій, які ви обіцяли і які вас привели до влади. Насправді ж законопроект, який підготовлено до другого читання, жорсткіший і ще гірший ніж попередній його варіант.
Перше. Рішення судів про стягнення коштів на користь людей в кращому випадку почнуть виконуватись з січня 2013 року. Бо набрання чинності законом прив’язують до ще неіснуючого закону щодо оптимізації розміру державних соціальних гарантій з урахуванням доходів державного бюджету, але не раніше 1 січня 2013 року.
Друге. Поки не буде закону про оптимізацію розмір всіх соціальних гарантій і порядок їх виплат все одно встановлюватиме Кабмін в межах видатків державного бюджету. За умови постійно дефіциту бюджету саме для громадян України можна собі уявити розміри цих виплат. Проти чого боролися, на те і напоролися.
І третє. Людям встановлять часові рамки – три місяці і один місяць – для подачі виконавчих документів за рішеннями судів, які приймалися за рік-два-три-п`ять до набрання чинності цим законом. Хто не встиг, хтось запізнився.
Якщо особа не подасть документи вчасно, то рішення суду автоматично вважається виконаним. Нонсенс. Пенсіонерів, чорнобильців, дітей війни, інших соціально незахищених громадян просто кидають. І загалом таких категорій 28.
Шановні регіони, саме такою ви уявляєте Україну для людей? Схаменіться! Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Лещенко, фракція комуністів. Підготуватися Карпуку.
11:11:25
ЛЕЩЕНКО В.О.
Володимир Лещенко, фракція Комуністичної партії України, Чернігівщина.
Шановний Адаме Івановичу! Шановні народні депутати! Шановні виборці! Проект Закону про гарантії держави щодо виконання судових рішень, дійсно, викликав негативний резонанс у суспільстві, бо цим законом якраз відбираються практично всі пільги у наших знедолених людей, у тих категорій, які заслужили соціальні гарантії.
Звичайно, цей закон навіть у тому вигляді, який він зараз подається до Верховної Ради до другого читання він не гарантує виконання судових рішень, бо зараз мільйони судових рішень, що стосуються дітей війни, що стосуються чорнобильців, інших категорій, вони ігноруються. І чинним законодавством це підтверджено, у тому числі Законом "Про Державний бюджет на 2012 рік".
Незважаючи на те, що Адам Іванович пояснив, що не буде Прикінцевих положень, але в запропонованому варіанті вони є, і там є посилання на якийсь неіснуючий закон про оптимізацію соціальних пільг і гарантій. Так, оптимізація, я ще раз повторюю в цій залі, як тільки слово вживається "оптимізація" по відношенню до освіти, то закриваються школи на селі; як тільки оптимізація медичної галузі, закриваються дільничні лікарні і ФАПи. Так якщо ми в такому вигляді будемо зараз включати цей законопроект, то оптимізація пільг і гарантій зведеться до їх ліквідації. Тому я вважаю і пропоную, не голосувати за цей зак… за включення цього законопроекту, а переробити його і подати до першого читання, як, дійсно, закон про гарантії держави про виконання судових рішень без ніяких прикінцевих положень.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Карпук, будь ласка.
11:13:31
КАРПУК В.Г.
Володимир Карпук. Прошу передати Юрію Анатолійовичу Кармазіну.
11:13:44
КАРМАЗІН Ю.А.
Юрій Кармазін, українська опозиція.
Я висловлю спільну думку з Володимиром Карпуком щодо положень цього закону. Якщо двома словами, то не покращення сьогодні, ні вчора, а суттєве погіршення може принести цей закон, оце двома словами.
В принципі, тут уже висловлювалася і колега Олена Шустік щодо антинародної сутності цього закону, який з жахом сьогодні згадують всі громадяни України, бо номер 9127 знають і чорнобильці, і діти війни, і ветерани військової служби, і ветерани служби в органах МВС чи СБУ і в інших організаціях. Всі знають про цей сумнозвісний закон 9127. І не випадково, Адам Іванович, ви сьогодні сказали, що частина врахована, частина не врахована, а як тепер робити? В принципі, людина, яка вносить такий законопроект 9127 мала стрілятися, але оскільки це Прем'єр-міністр, який представляє тут трошки іншу державу, він цього, очевидно, не зробить. Я хотів би застерегти вас від включення цього закону, тому що подивіться зауваження науково-експертного управління, Головного юридичного управління. Цитую: "Аналіз тексту внесеного законопроекту дозволяє зробити висновок, що окремі його положення суперечать Конституції України, не узгоджуються з чинними законами України та не враховують відповідних рішень Конституційного суду України". Далі іде повний перелік, чому не враховують, чому суперечить.
А тепер хочу, щоб ви знали, що в Україні зараз, на даний час органами державної влади не виконані близько півтора мільйона судових рішень, винесених на користь громадян України, в тому числі на користь пенсіонерів, ветеранів, інвалідів дітей-війни і інших соціально незахищених верств населення, що не лише не відповідає вимогам Конституції і чинному законодавству, а й грубо порушує права громадян, завдає матеріальної та моральної шкоди, а хто буде опікувати…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Так інші фракції, які не записались, не наполягають?
Я ставлю на голосування пропозицію включити до порядку денного сесії проект Закону про гарантії держави щодо виконання судових рішень. Друге читання (реєстраційний номер 9127).
11:16:35
За-232
Прийнято рішення.
А щодо слів…
По фракціях: Партії регіонів – 183, БЮТ-1, "Наша Україна" і комуністи не голосували, Народної Партії – 20, реформи – 19, позафракційні – 9, комуністи голосували проти.
Щодо тої ремарки Юрія Анатолійовича, щодо прем'єр-міністра, то мені дивно, Юрій Анатолійович, що ви не знаєте Конституцію. У прем'єр-міністра немає права суб'єкта законодавчої ініціативи, таке право в Кабінету Міністрів – підписує прем'єр, але він підписує рішення Кабінету Міністрів.
Переходимо…
Підписує прем'єр, але він немає права законодавчої ініціативи.
Кармазін, будь ласка. Одна хвилина.
11:17:37
КАРМАЗІН Ю.А.
Шановний Адаме Івановичу! На відміну від вас і тих 233 чоловік, безсовісних людей, які зараз не думають, що вони роблять, які підтримали це рішення про внесення закону 9127, я добре знаю Конституцію, і на відміну від вас, Адам Іванович, я добре знаю, що там є стаття 22 Конституції, яка передбачає, при прийнятті нових законів, не допускається звуження існуючих прав і свобод, їх обсягу і змісту. Так там написано, шановний Адам Іванович.
Через це Прем'єр-міністр України, який підписує документи, які порушують ці норми ізначально не може вважатися українським. А ви добре вчора чули доповідь і міністра оборони, і чули доповіді вашого Прем'єр-міністра, знання їх мови таке, що вони не можуть прийти навіть в третій клас здати іспити. Тому давайте повернемо їх…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Анатолійович, з приводу 20 статті ви праві, 22-ї – також і всієї Конституції, але Прем'єр-міністр зобов'язаний підписати те, що прийняв уряд, так як Голова Верховної Ради зобов'язаний підписати те, що прийняла Верховна Рада.
http://static.rada.gov.ua/zakon/new/STE ... 210_40.htm