П
О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 16 серпня 2011 року м.Лебедин
Cуддя Лебединського районного суду Сумської області Стеценко В. А.,
розглянувши у порядку скороченого провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Лебедині про визнання неправомірними дії суб’єкта владних повноважень, зобов’язання провести перерахунок і виплату пенсії за віком;
В С Т А Н О В И В :
Позивачка звернулася до суду з даним позовом до відповідача, мотивуючи свої вимоги тим, що
у 02.01.2005 році їй була призначена пенсія у зв’язку з досягненням пенсійного віку. Після призначення пенсії вона продовжує працювати. В березні 2010 році УПФУ в м. Лебедині провело перерахунок її пенсії як працюючому пенсіонеру, але всупереч вимогам Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», оскільки перерахунок здійснено виходячи з розміру заробітної плати не за календарний рік, що передує року зверненню за перерахунком пенсії (за 2009 рік ), а за 2007 рік. Таким чином, відповідач обмежив розмір пенсії, чим порушив права позивача. Тому вона звернулася до суду і просила визнати дії відповідача протиправними та зобов’язати його перерахувати її пенсію, починаючи з 01.06.11 року із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2009 рік.
Згідно ст. 99 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня , коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів. В іншій частині позов залишено без розгляду у зв’язку з визнанням причин пропуску строку звернення до суду неповажними.
Представник відповідача в наданому запереченні вказав, що перерахунок пенсії працюючим пенсіонерам, які звернулися за перерахунком у 2011 р. проводився із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та, яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік, а застосовувати показник заробітної плати в середньому на одну особу в цілому по Україні за 2009 рік немає підстав.11.03.2010 року позивачка звернулася до УПФУ в м. Лебедині із заявою про перерахунок пенсії із додаванням лише стражу, а 23.05.2011 року –заробітку. Тому в даному випадку роком звернення буде вважатись 2010 рік.Отличная подсказка,как,не попав впросак- увеличить пенсию :victory:
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що між сторонами мають місце публічні правовідносини, а позовні вимоги не підлягають до задоволення, так як в судовому засіданні встановлено, що позивачка перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Лебедині як пенсіонер за віком, що стверджується пенсійним посвідченням (а.с. 9).
Відповідно до п. 4 ст. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»( в редакції від 09.07.2003 року) у разі, якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням не менше 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв в роботі. Перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу, зазначені в ч.1 ст. 40 цього Закону.
Законом України „Про Державний бюджет України на 2008 рік” були внесені зміни до ч. 4 ст.42 вищезазначеного Закону, згідно з якими за бажанням пенсіонера перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в ч.1 ст.40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка, відповідно до цього Закону, враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.
Зміни внесені Законом України „Про Державний бюджет України на 2008 рік” Конституційним судом були визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконстуційними), а тому відновлена дія редакції ч.4 ст.42 Закону України «Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»від 09.07.2003 року.
Отже, при вирішенні спору щодо перерахунку пенсії застрахованій особі, яка продовжує працювати після призначення пенсії, підлягають застосуванню приписи ч. 2 ст. 40, ч. 4 ст. 42 Закону №1058-IV в редакції від 09.07.2003 року, якими визначено, що
показник середньої заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії, не передбачений, тому він не підлягає врахуванню при перерахунку пенсії.При цьому, при вирішенні вимоги про перерахунок пенсії слід необхідно врахувати і те, що відповідно ч. 2 ст. 40 Закону №1058-IV, наведений у формулі визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії Зс - середня заробітна плата для працівників, зайнятих у галузях економіки України, за календарний рік, що передує року звернення не за перерахунком, з за призначенням пенсії.Зазначений показник,яким,не дай Боже,почнуть користуватись окремі УПФУ,зовсім різнийЗс (2004)=534, 71 или
Зс(2004)=590,53 чи
Зс(2004)=524,14:?:
Таким чином,
зазначений показник не враховується при перерахунку пенсії.
Звідси, позов застрахованої особи, яка після призначення пенсії продовжує працювати, до територіального органу Пенсійного фонду України про зобов’язання здійснити перерахунок пенсії з включенням показника середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії на думку суду задоволенню не підлягає.
Не заслуговують на увагу і посилання позивача на те, що відповідач повинен був провести перерахунок пенсії в порядку, визначеному Постановою Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 „Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян”, а саме: із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії, оскільки, відповідно до ст. 92 Конституції України
основи соціального захисту визначаються виключно законами.:пух:
Однако ,читаем конституцию на запятую далее судьи:Стаття 92. Виключно законами України визначаються:
6) основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення;
:nono:
Таким чином, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами, п.п3 п.11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 не підлягає застосуванню,(
ніякого відношення до зміни форми і видів пенсійного забезпечення ПКМУ №530 не має так як середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»не передбачений, а тому не підлягає врахуванню для перерахунку пенсії.
Тому, суд вважає за необхідне в задоволенні позову відмовити.
Судові витрати по справі підлягають розподілу у відповідності до ст. 94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 9-11, 159-163 КАС України, ст. ст. 40, 42, 45 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп/2008;
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 Управління Пенсійного фонду України в м. Лебедині Сумської області про визнання дій протиправними та зобов’язання провести перерахунок пенсії відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Лебединський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії даної постанови.
Суддя Стеценко В. А.