Список форумов Загальна категорія Добавки та доплати Компенсации (и индексы инфляции)

Компенсации (и индексы инфляции)

Різні добавки та доплати, не передбачені законом 1058-IV
Ирида посетитель

Сообщения: 14
Al418 писал(а):
Ирида писал(а):
Вот состряпала иск, пожалуйста, почитайте, может что то неправильно
...
Згідно зі ст. 12 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (в ред. від 25 грудня 1998 року ) щорічно до 5 травня учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірі п"яти мінімальних пенсій за віком.
Відповідно до ст. 12 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (в ред. від 28.12.2007 ) щ орічно до 5 травня учасникам війни, нагородженим орденами і медалями колишнього Союзу РСР за самовіддану працю та бездоганну військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни, та іншим учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.
Зміни внесені 28.12.2007 року до ст. 12 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» визнані неконституційною згідно з рішенням Конституційного Суду N 10-рп/2008.

Я написал бы следующим образом:
Зміни, внесені 28.12.2007 року до ст. 12 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: "Щорічно до 5 травня учасникам війни, нагородженим орденами і медалями колишнього Союзу РСР за самовіддану працю та бездоганну військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни, та іншим учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України" - визнані неконституційною згідно з рішенням Конституційного Суду N 10-рп/2008.
Згідно зі діючой ст. 12 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (в ред. від 25 грудня 1998 року ) щорічно до 5 травня учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірі п"яти мінімальних пенсій за віком.
В Вашей редакции не совсем понятно, какие же изменения признаны не конституционными
...
Ирида писал(а):
Так як виплати до 5 травня є соціальними виплатами допомоги на оздоровлення, то позовна давність на такі вимоги згідно чинного законодавства не поширюється, тому я маю право вимагати відшкодування невиплачених мені сум за весь термін з 2000 р.
Необходимо добавить обоснование: на основании п.2 ст.21 КАС вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір. Таким образом, відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями в соответствии с п.3 ст.268 ГКУ сроком давности не ограничивается. (Извините за суржик, переводчик на работе)
Ирида писал(а):
Про порушення своїх прав, щодо нарахування та виплат щорічної допомоги до 5 травня як учаснику бойових дій, я дізнався з листа від Відповідача від 30.11.2010 р. то строк для звернення до суду, згідно КАС України, мною не пропущено.
Ну, это можно и не писать, разве что ради перестраховки.
Ирида писал(а):
РОЗРАХУНОК
Не знаю, нужен ли расчет (по крайней мере не помешает), но в соответствии с ЗУ2050 можно еще годовые суммы умножить на коэффициенты инфляции. Получится раза в два больше


Спасибо за поправки :yes:
По закону 2050 просто взять недоплачену сумму за год и умножить на индекс инфляции за этот год так да? :huh:

Al418 активист

Сообщения: 959
Откуда: Запорожская обл.
Ирида писал(а):
По закону 2050 просто взять недоплачену сумму за год и умножить на индекс инфляции за этот год так да?
Например: За 2001 год недоплаченная сума составляет 130 грн. Сумма компенсации на 2010 год составит: 130*0,994*1,082*1,123*1,103*1,116*1,166*1,223*1,123*1,031=S, где 0,994...1,031 - коэффициенты инфляции за 2002 ... 2010 год (2010 год - не помню на какой месяц) Индексы инфляции - здесь

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

Ирида писал(а):
По закону 2050 просто взять недоплачену сумму за год и умножить на индекс инфляции за этот год так да? :huh:
За все годы - точнее, месяцы.
Индексы инфляции опубликованы на сайте ГосКомСтатистики - http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/oper ... m10_u.html

PS. Пример, при выплате в декабре 2010 задолженности за май 2006 года к сумме 1545=1795-250 должно быть выплачено 83,01% компенсации, т.е. 1282,50 грн.
Расчет:
Изображение
Последний раз редактировалось Nickolas 15-12-2010, 10:31, всего редактировалось 3 раз(а).
-= Пенсионер - это профессия! =-

shurkop участник

Сообщения: 82
Откуда: Кривой Рог
Уважаемые! Внимательно почитайте 2 абзац статьи 2 ЗУ № 2050-III, там четко зазначено , що компенсації підлягають суми, яки не мають разового характеру. А эта выплата согласно ст.12 ЗУ "О статусе ветеранов..." и есть разовой выплатой и на нее не распространяется действие ЗУ про компенсацию...

Al418 активист

Сообщения: 959
Откуда: Запорожская обл.
shurkop писал(а):
Уважаемые! Внимательно почитайте 2 абзац статьи 2 ЗУ № 2050-III, там четко зазначено , що компенсації підлягають суми, яки не мають разового характеру. А эта выплата согласно ст.12 ЗУ "О статусе ветеранов..." и есть разовой выплатой и на нее не распространяется действие ЗУ про компенсацию...
Все правильно, но другого закона нет! И, как правило, админсуды берут по аналогии ч.7 ст.9 КАС за основу именно этот Закон. И, кстати, выплата ежегодная, а не разовая.

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Ирида писал(а):
Вот состряпала иск, пожалуйста, почитайте, может что то неправильно
...
Згідно зі ст. 12 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (в ред. від 25 грудня 1998 року ) щорічно до 5 травня учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірі п"яти мінімальних пенсій за віком.
...

По закону 2050 просто взять недоплачену сумму за год и умножить на индекс инфляции за этот год так да? :huh:

1.Не понятная для суда фраза ЗУ:щорічна разова работает против Ветерана.
2. Расчет сложнее: "Компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою індексації[quote="П О С Т А Н О В А
від 21 лютого 2001 р. N 159
Київ

Про затвердження Порядку проведення компенсації
громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку
з порушенням термінів їх виплати

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 958 ( 958-2001-п ) від 09.08.2001
N 430 ( 430-2003-п ) від 31.03.2003 )
"]
ПОРЯДОК
проведення компенсації громадянам втрати частини
грошових доходів у зв'язку з порушенням
термінів їх виплати


1. Дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та
організації всіх форм власності і господарювання та застосовується
у всіх випадках порушення встановлених термінів виплати грошових
доходів, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним
органу (особи).

2. Компенсація громадянам втрати частини грошових доходів у
зв'язку з порушенням термінів їх виплати (далі - компенсація)
проводиться у разі затримки на один і більше календарних місяців
виплати грошових доходів, нарахованих громадянам за період,
починаючи з 1 січня 2001 року.


3. Компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою
індексації
, які одержують громадяни в гривнях на території України
і не мають разового характеру:

пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії,
додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття,
щомісячної державної грошової допомоги та компенсаційних виплат);

соціальні виплати (допомога сім'ям з дітьми, державна
соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам,
допомога по безробіттю, матеріальна допомога у період професійної
підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації
безробітного, матеріальна допомога по безробіттю, допомога по
тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною),
допомога по вагітності та пологах, щомісячна грошова сума в разі
часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну
частину втраченого заробітку потерпілого внаслідок нещасного
випадку на виробництві або професійного захворювання, допомога
дитині, яка народилася інвалідом внаслідок травмування на
виробництві або професійного захворювання її матері під час
вагітності, тощо);

стипендії;

заробітна плата (грошове забезпечення).

4. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого, але
невиплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після
утримання податків і обов'язкових платежів) і приросту індексу
споживчих цін (індексу інфляції) у відсотках для визначення суми
компенсації, поділений на 100.

Індекс споживчих цін для визначення суми компенсації
обчислюється шляхом множення місячних індексів споживчих цін за
період невиплати грошового доходу. При цьому індекс споживчих цін
у місяці, за який виплачується дохід, до розрахунку не
включається. Щомісячні індекси споживчих цін публікуються
Держкомстатом. ( Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 430 ( 430-2003-п ) від 31.03.2003 )

Приклади обчислення суми компенсації наведено у додатку.

5. Сума компенсації виплачується громадянам у тому ж місяці,
у якому здійснюється виплата заборгованості за відповідний місяць.

6. Своєчасно не отриманий з вини громадянина дохід
компенсації не підлягає.

7. Компенсація проводиться за рахунок джерел, з
яких здійснюються відповідні виплати, а саме:

власних коштів - підприємствами, установами та організаціями,
які не фінансуються і не дотуються з бюджету, а також об'єднаннями
громадян;

коштів відповідного бюджету - підприємствами, установами та
організаціями, що фінансуються чи дотуються з бюджету;

коштів Пенсійного фонду, фонду соціального страхування з
тимчасової втрати працездатності, фонду загальнообов'язкового
державного соціального страхування на випадок безробіття, фонду
соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та
професійних захворювань, інших цільових соціальних фондів, а також
коштів, що спрямовуються на їх виплату з бюджету. ( Абзац
четвертий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 958 ( 958-2001-п ) від 09.08.2001 )

8. Відмова власника або уповноваженого ним органу (особи) від
виплати компенсації може бути оскаржена громадянином у судовому
порядку.

9. Роз'яснення щодо застосування цього Порядку надає

Мінпраці.
[/quote]
Последний раз редактировалось Likvidator 15-12-2010, 09:32, всего редактировалось 1 раз.

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Al418 писал(а):
shurkop писал(а):
Уважаемые! Внимательно почитайте 2 абзац статьи 2 ЗУ № 2050-III, там четко зазначено , що компенсації підлягають суми, яки не мають разового характеру. А эта выплата согласно ст.12 ЗУ "О статусе ветеранов..." и есть разовой выплатой и на нее не распространяется действие ЗУ про компенсацию...
Все правильно, но другого закона нет! И, как правило, админсуды берут по аналогии ч.7 ст.9 КАС за основу именно этот Закон. И, кстати, выплата ежегодная, а не разовая.
Дайте хоть одну ссылку на решение с выплатой компенсации :?:

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Nickolas писал(а):
...точнее, месяцы с индексом, от 1,01 (101%) и более - до момента выплаты.
Каким нормативно-правовым актом можно подтвердить законность такого уточнения(замены индексов меньших 101% на 100% ) :?:

Nickolas Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 3226
Откуда: Харьков

Likvidator писал(а):
Nickolas писал(а):
...точнее, месяцы с индексом, от 1,01 (101%) и более - до момента выплаты.
Каким нормативно-правовым актом можно подтвердить законность такого уточнения(замены индексов меньших 101% на 100% ) :?:
Спасибо за вопрос!
Просто сидит в голове фраза: "порог инфляции составляет 101%"
и далее о том, что если инфляция не превысила порог, то индексация не проводится ...
Возможно, это я с индексациями перепутал - уж очень похожие вещи ...
Посмотрел примеры в ПКМУ №159-2001
и исправил расчет прямо в сообщении от 14.12.2010 16:19
( http://pension-ua.flyfolder.ru/viewtopi ... 8659#18659 )
-= Пенсионер - это профессия! =-

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
Nickolas писал(а):
...
Возможно, это я с индексациями перепутал - уж очень похожие вещи ...
Посмотрел примеры в ПКМУ №159-2001
и исправил расчет прямо в сообщении от 14.12.2010 16:19
( http://pension-ua.flyfolder.ru/viewtopi ... 8659#18659 )

В том то и вопрос,что примеры в ПКМУ не все проясняют.Например,
пункт 3. самого ПКМУ № 159-2001:
3. Компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою
індексації, які одержують громадяни в гривнях на території України
і не мають разового характеру:
содержит 3 величины-
1.Грошові доходи
2.Суму індексації грошових доходів
3.Компенсацію
Или: 3=1+2
:?: :roll: :?:
____________________________
P/S
101 процент,как порог индексации,предусмотрен,но-
почему то никто не замечает правила Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації


:
[quote="ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 липня 2003 р. N 1078

ПОРЯДОК
проведення індексації грошових доходів населення
"]
Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації
грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком
починаючи з березня 2003 р. -
місяця опублікування Закону України
від 6 лютого 2003 р. N 491-IV ( 491-15 ) "Про внесення змін до
Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".

[/quote]
З березня 2003, 101% (в нашем Гондурасе),уже никогда не сможет не быть превышен :mrgreen:

atnest активист

Сообщения: 561
Откуда: Odessa
еще добавить
У відповідності до ст. ст. 1-3 Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати" передбачено,що підприємства, установи та організації всіх форм власності та господарювання компенсують громадянам втрату частини доходів (пенсії) у випадку порушення встановлених строків їх виплати, в тому числі з вини власника чи уповноваженого органу, шляхом множення суми нарахованого, але не виплаченого громадянину доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов'язкових платежів) на індекс інфляції в період невиплати доходу (інфляція місяця, за який виплачується доход, до уваги не береться).

Згідно листа Верховного суду від 1997.04.03 №62-94р "Рекомендації щодо порядку застосування індексів інфляції при розгляді судових справ", сукупний індекс інфляції за термін
заборгованності з ????? визначается на підставі індексу інфляції визначенного Міністерством статистики та надрукованного у газеті «Урядовий кур’єр».
Розрахунок суми борга з урахуванням індекса інфляції провадиться шляхом множення суми борга на момент виникнення на сукупний індекс інфляції за термін просрочення заборгованності.
Сукупний індекс інфляції розраховується по формулі:

ИИс = (ИИ1:100) х (ИИ2:100) х (ИИ3:100) х ... (ИИZ:100), де
ИИ-1 – індекс інфляції за перший місяц запізнення;
ИИ-2 - індекс інфляції за другий місяц запізнення;
......
ИИ-Z- індекс інфляції за останій місяц запізнення-дата виплати боргу.

и поему у вас еще
3. Правове обґрунтування питання необхідності відшкодування моральної шкоди

При порушенні пенсійними органами прав і свобод заявників, пов'язаних із пенсійним забезпеченням, останні мають право на відшкодування заподіяної їм моральної та матеріальної шкоди в установленому законодавством порядку на підставі ст. 17 Закону від 20 грудня 1991 р. N 2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».
Відповідач порушив пенсійні права позивача, а саме право, яке надано ст. ххх, відмовивши йому хххх згідно чинного законодавства, чим задав йому моральну шкоду виходячи з наступного.
Позивач честно виконал свій обов’язок перед державою бездоганноюхххх на фронті ля ля ля 25-ти річною службою в Збройних силах України та розраховувал на те що держава в свою чергу виконає свій обов’язок перед позивачем забезпечівши пенсійне забезпечення в повному обсязі згідно чинного законодав- ства України.
Цього не стало.
Позивач оцїнює завдану йому майнову шкоду у розміру 1000 грн.

atnest активист

Сообщения: 561
Откуда: Odessa
Дайте хоть одну ссылку на решение с выплатой компенсации

Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А
Іменем України

17 вересня 2008 року справа № 22-а-8603/08
зал судового засідання № 3 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Геращенка І.В.
суддів Арабей Т.Г.
Малашкевича С.А.
при секретарі судового засідання Літвіновій Л.О.
за участю
позивача ОСОБА_1
представників від позивача від відповідача ОСОБА_2 за довір. від 18.02.2008 року Неясова А.А. за довір. № 16277/06 від 16.09.2008 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області ОСОБА_1
на постанову Донецького окружного адміністративного суду
від 23 квітня 2008 року

у адміністративній справі № 2-а-2973/08 (суддя Галатіна О.О.)

за позовом ОСОБА_1
до Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області
про визнання недійсним рішення комісії, зобов'язання призначити пенсію та сплатити недоотриману суму пенсії, відшкодувати моральну шкоду, -

ВСТАНОВИЛА:

У грудні 2007 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до УПФУ України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області про визнання недійсним рішення комісії від 26.12.2006 року про відмову у призначенні пенсії за ст. 13 п. "а" Закону України "Про пенсійне забезпечення", зобов'язання призначити пенсію та сплатити недоотриману суму пенсії у сумі 10936 грн. 20 коп., відшкодування моральної шкоди у сумі 10000 грн.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2008 року у справі № 2-а-2973/08 було частково задоволено зазначений позов. Визнано недійсним рішення комісії УПФУ України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області від 26.12.2006 року та зобов'язано відповідача призначити пенсію ОСОБА_1 згідно списку № 1 виробництв, професій, посад та показників на роботах з особливо шкідливими та тяжкими умовами праці, зайнятість на яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах з 26.09.2006 року та сплатити заборгованість з урахуванням індексу інфляції. В задоволенні іншої частини позовних вимог було відмовлено.
Не погодившись з прийнятим судовим рішенням сторони звернулися з апеляційними скаргами.
УПФУ України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області у своїй апеляційній скарзі просить скасувати постанову суду, постановити нове рішення про відмову у задоволенні позову, оскільки суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права, зокрема ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних відомостей у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637, ст. 3 Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати".
Вважають правомірною відмову позивачу в призначенні пенсії у зв'язку з відсутністю потрібних документів. Вказують на те, що суд першої інстанції, задовольняючи позов у частині застосування індексу інфляції при розрахунку суми інфляції, не врахував, що в період з 05.07.2006 року по 01.08.2007 року розмір пенсії позивача міг змінюватися та відповідно бути меншим ніж після 01.08.2007 року.
ОСОБА_1 у своїй апеляційній скарзі просить змінити постанову суду, оскільки суд першої інстанції вірно по суті вирішив позов, але постановив судове рішення з порушенням норм матеріального права, зокрема п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст. ст. 23, 1167 ЦК України.
Вважає, що оскільки звернувся за пенсією протягом трьох місяців з часу досягнення пенсійного віку, то йому потрібно призначати пенсію за віком починаючи з дня, який наступає за днем досягнення пенсійного віку. Наголошує, що оскільки працівники пенсійного органу не довели до нього необхідну інформацію, яка стосується необхідних для призначення пенсії документів, що не дало змогу своєчасно оформити пенсію, то цими діями йому завдана моральна шкода.
При розгляді справи по суті суд першої інстанції встановив, що ОСОБА_1 знаходиться на обліку в УПФУ в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області та отримує пенсію за віком за списком № 1 (при повному пільговому стажі), що підтверджується довідкою від 13.12.2007 року № 16018.
26.09.2008 року позивач звернувся до УПФУ в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області із заявою про призначення пенсії на пільгових умовах, надавши пакет документів.
Як вбачається з довідки від 30.08.2006 року № 01-01 ОСОБА_1 працював на ВАТ "Завод технологічного обладнання" з 19 березня 1980 року по 15 жовтня 1993 року на посаді формувальника, брав участь у литті - заливальником металу, що передбачено списком № 1 розділу XI "Металообробка" підрозділ 1 "Ливарне виробництво", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня І994 року за № 162. Код професії 1110100а-19430 "Формувальники ручної формовки, що беруть участь литті".
Рішенням комісії УПФУ в Приморському районі м. Маріуполя від 26.12.2006 року позивачу відмовлено у призначенні пенсії за ст. 13 п. "а" Закону України "Про пенсійне забезпечення", оскільки право на пенсію мають робітники, зайняті повний робочий день на роботах з особливо шкідливими та особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць при досягненні чоловіками 50 років та за стажем роботи не менш 20 років, з них не менш 10 років на зазначених роботах. На момент звернення 26.09.2006 року ОСОБА_1 мав загальний трудовий стаж 23 роки 07 місяців 20 днів. Довідка, видана ліквідатором підприємства ВАТ "Завод технологічного обладнання" для підтвердження пільгового стажу за списком № 1, не містить необхідних даних у відповідності до вимог п. 20 постанови Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 року, а саме: відсутні дані про характер виконуваної роботи, посилання на первинні документи за час виконаних робіт, на підставі яких видана довідка.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 16.01.2006 року порушена справа про банкрутство ВАТ "Завод технологічного обладнання".
Ухвалою цього ж суду від 27.04.2007 року ВАТ "Завод технологічного обладнання" ліквідовано.
17.05.2007 року була здійснена реєстрація припинення юридичної особи у зв'язку з визнанням її банкрутом, що вбачається з довідки ЄДРПОУ серії АА № 933184.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач прийняв оскаржуване рішення про відмову у призначенні позивачу пенсії за ст. 13 п. "а" Закону України "Про пенсійне забезпечення" необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Відповідно до ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційних скарг та наданих заперечень, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне відмовити УПФУ України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області у задоволенні апеляційної скарги, скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково, з наступних підстав.
Згідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно до ст. 46 Конституції України, ст. ст. 80, 81 Закону України "Про пенсійне забезпечення", п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" громадяни мають право на пенсійне забезпечення у старості, при цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць, здійснюють призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати органи Пенсійного фонду України.
Таким чином, відповідач у справі - суб'єкт владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції щодо призначення та сплати пенсії.
Як зазначалось раніше, рішенням відповідача від 26.12.2006 року позивачу було відмовлено у призначенні пенсії з посиланням на п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних відомостей у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 року, при цьому пенсійний орган не врахував, що відповідно до абз. 4 п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних відомостей у ній, в разі відсутності правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням з Мінпраці та Мінфіном. При цьому, на час прийняття зазначеного рішення комісією, підприємство ВАТ "Завод технологічного обладнання" ліквідовано без правонаступника не було.
При цьому колегія суддів враховує те, що надана позивачем в пенсійний орган довідка від 30.08.2006 року № 01-01 відповідає вимогам діючого законодавства, оскільки в ній були вказані дані про характер виконуваної роботи з посиланням на первинні документи. Крім того, позивачем був наданий наказ ВАТ "Завод технологічного обладнання" № 366 від 25.10.1995 року, відповідно до якого за підсумками атестації робочих місць за умовами праці складені переліки робочих місць, виробництв, робіт, професій та посад, працівникам яких підтверджено право на пільгове пенсійне забезпечення, у тому числі за Списком № 1 формувальник ручної формовки.
Аналізуючи наведені норми законодавства та фактичні обставини справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо неправомірності оскаржуваного рішення відповідача, який мав змогу у відповідності до пп. 2 п. 2.3 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2 провести планову чи позапланову перевірку підприємства де раніше працював позивач (ліквідаційну комісію цього підприємства) на предмет перевірки наданих останнім відомостей при зверненні із заявою про призначення пенсії.
Не заслуговують до увагу доводи апеляційної скарги пенсійного органу щодо неправильного вирішення питання про компенсацію несплаченої пенсії позивача, оскільки, згідно до ч. 2 ст. 46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" нараховані суми пенсії, не отримані з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком з нарахуванням компенсації втрати частини доходів. Компенсація втрати частини пенсії у зв'язку з порушенням строків її виплати пенсіонерам здійснюється згідно із законом.
У відповідності до ст. ст. 1-3 Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати" підприємства, установи та організації всіх форм власності та господарювання компенсують громадянам втрату частини доходів (пенсії) у випадку порушення встановлених строків їх виплати, в тому числі з вини власника чи уповноваженого органу, шляхом множення суми нарахованого, але не виплаченого громадянину доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов'язкових платежів) на індекс інфляції в період невиплати доходу (інфляція місяця, за який виплачується доход, до уваги не береться).
Таким чином, суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку про не застосування, у зв'язку з не нарахуванням пенсії позивачу, вимог Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати", тому що зазначені норми закону застосовуються також до несплаченої пенсії, на яку у громадянина виникло право, але в резолютивній частині позов у зазначеній частині задовольнив.
Також не заслуговують до уваги доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 щодо неправомірної відмови у задоволенні позову в частині відшкодування моральної шкоди, оскільки пенсійним законодавством України, яке врегульовує спірні правовідносини, така можливість не передбачена.
Разом з тим, п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку.
Зобов'язуючи відповідача призначити пенсію позивачу з 26.09.2006 року, тобто часу звернення із заявою про призначення пенсії, суд першої інстанції не врахував вимоги п. 1 ч. 1 ст. 45 зазначеного закону, а тому, оскільки ОСОБА_1 звернувся до пенсійного органу протягом трьох місяців з 04.07.2006 року - часу досягнення пенсійного віку, пенсію потрібно призначати з 05.07.2006 року.
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно по суті вирішена справа, але із помилковим застосуванням норм матеріального права, що є підставою для зміни оскаржуваної постанови.
Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 11, 21, 160, 184, 195, 196, пунктом 2 частини 1 статті 198, статтею 201, частиною 2 статті 205, статтями 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2008 року у справі № 2а-2973/08 за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області про визнання недійсним рішення комісії, зобов'язання призначити пенсію та сплатити недоотриману суму пенсії, відшкодувати моральну шкоду - залишити без задоволення, апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково, а постанову суду змінити.
У абзаці третьому резолютивної частини замість "26 вересня 2006 року" вказати "05 липня 2006 року"
В іншій частині постанову залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 17 вересня 2008 року, у повному обсязі постанова складена у нарадчій кімнаті 22 вересня 2008 року.
Постанова може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: Геращенко І.В.

shurkop участник

Сообщения: 82
Откуда: Кривой Рог
Уважаемые! Еще раз обращаю Ваше внимание на ст.2 ЗУ №2050-III, где четко зазначено что компенсации подлежат суммы не годовых(разовых) выплат а ежемесячных(пенсии, з/п и соц.выплаты как наши "кормовые"). Этот перечень хорошо дан в Постанове № 159/2001. Пример решения предложенный выше как раз и касается пенсионных выплат ежемесячных и ссылка на ст.9 КАС Украины по аналогии тут "не доречна".

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
shurkop писал(а):
Уважаемые! Еще раз обращаю Ваше внимание на ст.2 ЗУ №2050-III, где четко зазначено что компенсации подлежат суммы не годовых(разовых) выплат а ежемесячных(пенсии, з/п и соц.выплаты как наши "кормовые"). Этот перечень хорошо дан в Постанове № 159/2001.
Hа каком основании Вы решили,что годовые выплаты,которые выплачиваются ежегодно(более 1 раза за время действия соответствующего закона)-
являются разовыми а не периодическими :?:
N 2050-III, 19.10.2000, Закон, Верховна Рада України писал(а):
Стаття 2. Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати (далі - компенсація) провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом.
Під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру:пенсії;
соціальні виплати;стипендії;
заробітна плата (грошове забезпечення) та інші.

ПКМУ №159 писал(а):
3. Компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою індексації, які одержують громадяни в гривнях на території України і не мають разового характеру:пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття, щомісячної державної грошової допомоги та компенсаційних виплат);

соціальні виплати (допомога сім’ям з дітьми, державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомога по безробіттю, матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, матеріальна допомога по безробіттю, допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах, щомісячна грошова сума в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, допомога дитині, яка народилася інвалідом внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності, тощо);

"Четкий" перечень в ПКМУ №159 приведен для выплат,состоящих из 2-х видов:
одноразовой и периодической,для исключения одноразовой.Например:
Порядок надання матеріальної допомоги по безробіттю,
одноразової матеріальної допомоги безробітному та
непрацездатним особам, які перебувають на його
утриманні, допомоги на поховання у разі смерті
безробітного або особи, яка перебувала на його утриманні

:nono:

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
atnest писал(а):
Дайте хоть одну ссылку на решение с выплатой компенсации

Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А
Іменем України

17 вересня 2008 року справа № 22-а-8603/08
зал судового засідання № 3 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Геращенка І.В.
суддів Арабей Т.Г.
Малашкевича С.А.
при секретарі судового засідання Літвіновій Л.О.
за участю
позивача ОСОБА_1
представників від позивача від відповідача ОСОБА_2 за довір. від 18.02.2008 року Неясова А.А. за довір. № 16277/06 від 16.09.2008 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Маріуполя Донецької області ОСОБА_1
на постанову Донецького окружного адміністративного суду
від 23 квітня 2008 року

у адміністративній справі № 2-а-2973/08 (суддя Галатіна О.О.)
....
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 17 вересня 2008 року, у повному обсязі постанова складена у нарадчій кімнаті 22 вересня 2008 року.
Постанова може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: Геращенко І.В.

А о возможных действиях ВАСУ или результатах исполнения решения-
Вам ничего не известно???
Судья Галатина О.О. приняла одно подобное решение,или безвозмездно :?: :twisted: :?:
Однако вероятно неоплаченный результат,такой же "многоэтажный",но прямо противоположный:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/6827379
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2009 р. справа № 2а-35000/08/0570
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Галатіної О.О.

при секретарі Мичак О.С.
позивача - ОСОБА_1.
представника позивача - ОСОБА_2
представника відповідача – Гутнік С.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в м. Новогродівка Донецької області про призначення та виплату пенсії, про стягнення недоплати і відшкодування моральної шкоди, суд,-
ВСТАНОВИВ: ...
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Щодо позовних вимог позивача про стягнення з відповідача на його користь моральної шкоди, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до вимог ч. 1 ст.1167 Цивільного Кодексу України, моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Оскільки судом встановлено, що відповідач діяв у межах чинного законодавства, то у суду відсутні підстави для задоволення зазначеної частини позовних вимог ОСОБА_1.


Суд вважає, що відповідач діяв виходячи з принципів, викладених у п.п. 3,5,6,8 частини 3 статті 2 КАС України, тобто з принципів обґрунтованості, добросовісності, пропорційності та розсудливо, внаслідок чого позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню
:evil:

atnest активист

Сообщения: 561
Откуда: Odessa
Уві- по васу нет.
Есть мое по цк решения перв инстанц, но не по касу.
Залив квартирі и там я много написал с урух сук индекса. Там прошло -учли все и никто не мявкал по єтому поводу.
Обоснование и расчеті вілились в 7 листов.
Правда щас бодаемся в апел с миск радой по поводу ответчика но єто другая песня.
.
Стягнути з ххх міської ради на користь ххх матеріальні збитки в розмірі уууу гривень.

Здесь сумма с учетом сукупного индекса с 2004 года по 2009.
21.12 будет заседание по перерахунку пенсии, там тоже есть.
В окружном адин тоже есть, но будет позжее рассмотрение, там еще + мор ущерб. Но так получится - не получиться...
Судья на компенсацию не прореагировал никак

poladich Аватара пользователя
активист

Сообщения: 653
Откуда: Харьков
Уважаемый atnest!
Я Вас уважаю, но, пожалуйста, пишите не на суржике.
Читать очень тяжело, приходится по буквам, при этом смысл выхолащивается.


Вернуться в Добавки та доплати